تبیان، دستیار زندگی
دیدار تیم های سپاهان ایران و الوحده امارات در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سپاهان در یک قدمی فینال آسیا

سپاهان در یک قدمی فینال آسیا

دیدار تیم های سپاهان ایران و الوحده امارات در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا شب در اصفهان برگزار می شود.

دور رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از فردا با برگزاری دو دیدار آغاز می شود که در یکی از آنها سپاهان ایران در خانه پذیرای الوحده امارات خواهد بود.

سپاهان که برای صعود به دیدار نیمه نهایی حریف سرسختی چون کاوازاکی فرونتال ژاپن را از پیش رو برداشته فردا در حالی به دیدار الوحده می رود که تنها به کسب پیروزی در این بازی خانگی می اندیشد.

سپاهان با نمایشی خیره کننده در مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان تیمی مهارناشدنی نشان داده است. این تیم از همیشه نزدیک تر به آرزویی است که سال ها انتظارش را می کشیده و می آید که با غلبه بر الوحده راهی دیدار نهایی شود.

با این حساب فردا شب به انتظار نمایش درخشان زردپوشان سپاهان می مانیم تا شاید برای اولین بار تیمی ایرانی راهی دیدار نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شود.

در دیگر بازی این مرحله سئونگنام ایلهوا چونما کره جنوبی در خانه پذیرای اوراوار ردز ژاپن است. تقابل این دو تیم جدا از جذابیت رویارویی دو تیم کره ای و ژاپنی، مصاف دو مدعی قهرمانی است که هریک از بخت بالایی برای ایستادن بر سکوی نخست آسیا برخوردارند.

گزارش فرانس پرس

خبرگزاری فرانسه نیز در باره این بازی نوشت: دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام قهرمانان باشگاههای آسیا چهارشنبه شب در حالی برگزار می‌شود كه تیم سپاهان ایران، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های این كشور و الوحده امارات ، مدافع دو قهرمانی در لیگ امارات، برای نخستین بار به نیمه‌نهایی این پیكارها راه یافته‌اند.

تیم اوراوا ردز ژاپن و سئونگنام كره‌جنوبی در ژوئن گذشته در چارچوب رقابتهای قهرمانی شرق آسیا به میزبانی چین با هم دیدار كردند كه دیدار دو تیم به‌خاطر مهار پنالتی "موتا" برزیلی توسط "ریوتا سوزوكی" دروازه‌بان اوراوا، به جنجال كشیده شد.

اوراوا ردز در دیدار مذكور ‪ ۱‬بر صفر پیروز شد اما این بار درصدد كسب یك پیروزی بی‌چون و چرا مقابل سئونگنام در حومه شهر سئول است.

"ماركوس تولیو تاناكا" مدافع برزیلی الاصل اوراوا ، در دیدار برگشت مرحله یك چهارم نهایی برابر چونبوك موتورز، با ضربه آرنج بازیكن حریف ناچار شد سه بخیه به لب هایش بزند.

وی معتقد است: دیدار با حریفان كره‌ای همیشه سخت است اما فوتبال هنرهای رزمی نیست. ما بازی زیبا و مهیجی انجام خواهیم داد.

دور برگشت دیدارهای مرحله نیمه نهایی روز ‪ ۲۴‬اكتبر انجام می‌شود.

سئونگنام، قهرمان هفت دوره لیگ باشگاههای كره، تنها تیم در این مرحله است كه سابقه حضور در نیمه‌نهایی جام قهرمانان باشگاههای آسیا را داراست.

این تیم در سال ‪ ۱۹۹۶‬قهرمان جام باشگاههای آسیا شد و البته درآن زمان "چونان ایلهوا چونما" نام داشت كه با یك گل در وقت اضافه،تیم النصر عربستان را شكست داد.

تیم الوحده امارات نیز برای رسیدن به نیمه نهایی پیكارهای امسال، الهلال عربستان را ‪ ۱- ۱‬در دیدار برگشت متوقف كرد و به خاطر تفاضل گل خارج از خانه، صعود كرد.

سپاهان اصفهان در هر دو دیدار یك چهارم نهایی مقابل كاوازاكی ژاپن به تساوی بدون گل رضایت داد و در ضربات پنالتی با نتیجه ‪ ۵‬بر‪ ۴‬پیروز شد.

آخرین تمرین تیم سپاهان برای رویارویی با الوحده

بازیكنان سپاهان از ساعت 19 امشب آخرین تمرین خود را برای بازی روز چهارشنبه برابر الوحده امارات در ورزشگاه فولادشهر اصفهان محل برگزاری این دیدار انجام خواهند داد. به صلاحدید كادر فنی این تمرین به مدت یك ساعت به طول می‌انجامد و بازیكنان برنامه‌های تاكتیكی لوكا بوناچیچ را برای آخرین بار مرور می‌كنند.

پس از پایان تمرینات سپاهان و از ساعت20 بازیكنان الوحده نیز در زیرنور به تمرین می‌پردازند.

بازیكنان سپاهان روز دوشنبه نیز تمرین سنگینی را در ورزشگاه آرارات انجام دادند تا برای دیدار رفت مقابل الوحده كاملا آماده شوند. در این تمرین "محمود كریمی" مهاجم گلزن سپاهان كه به دلیل مصدومیت در دیدار برگشت مقابل كاوازاكی غایب بود با رهایی از مصدومیت اولین تمرین گروهی خود را انجام داد.

كریمی كه در تمرینات سپاهان در ژاپن مصدوم شده بود با تلاش پزشكان از بند مصدومیت تا اندازه زیادی رها شده و به گفته‌ی پزشكان به احتمال زیاد می‌تواند سپاهان را در دیدار روز چهارشنبه همراهی كند.

مهدی سیدصالحی، دیگر مهاجم سپاهان كه به دلیل یك آسیب دیدگی شدید چند دیدار اخیر سپاهان را از دست داده بود نیز از روز گذشته تمرینات اختصاصی خود را شروع كرد هر چند سید صالحی هنوز تمرینات گروهی و با توپ خود را شروع نكرده و همچنان غایب بزرگ نماینده‌ی ایران در مرحله‌ی نیمه پایانی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

سایر بازیكنان سپاهان برای این دیدار كه ساعت 20:30 دقیقه چهارشنبه برگزار می‌شود مشكلی ندارند.

سپاهان در یک قدمی فینال آسیا

همیشه در امارات شكست خورده‌ایم

محرم نویدكیا در بازی حساس سپاهان مقابل الوحده امارات، یكی از مهره‌های تاثیرگذار بوناچیچ در خط میانی خواهد بود. كاپیتان سپاهان معتقد است این تیم بازی سختی در پیش دارد. او می‌گوید: «باید هوشیارانه بازی كنیم تا زحمات یك سال اخیر ما هدر نرود. اگر در اصفهان برنده شویم، شانس زیادی برای راهیابی به فینال خواهیم داشت.»

- در آستانه بازی با الوحده، شرایط سپاهان را چطور ارزیابی می‌كنید؟

مشكل خاصی نیست، فقط به دلیل پروازهای طولانی خسته‌ایم و احساس می‌كنم سپاهان شادابی لازم را ندارد. البته بوناچیچ تدابیر لازم را در نظر می‌گیرد تا مشكل خاصی ایجاد نشود.

- الوحده را چطور می‌بینی؟

آنها مقابل الهلال خوش‌شانس بودند و گل دقایق اول خود را حفظ كردند تا صعود كنند. به نظر من سپاهان در امارات كار سختی دارد و برای صعود به فینال باید در اصفهان برنده شویم.

- الوحده از الهلال ضعیف‌تر است؟

الوحده مقابل الهلال خیلی ضعیف بازی كرد ولی ما نباید به این مسائل توجه كنیم. سپاهان طی سال‌های اخیر همیشه در امارات شكست خورده و بازیكنان باید كار را در ایران تمام كنند. اگر در اصفهان اتفاقات بازی با كاوازاكی تكرار شود، شانس كمی برای صعود خواهیم داشت.

- شانس صعود سپاهان بیشتر است یا الوحده؟

برای صعود نمی‌توان شانس بیشتر را به یك تیم داد. به نظر من سپاهان و الوحده به یك اندازه شانس دارند.

- از عملكرد خودت در چند بازی اخیر راضی هستی؟

خیر، من هنوز شاداب فوتبال بازی نمی‌كنم و احتیاج به زمان دارم. پس از رفع مصدومیت، بدنسازی نكردم و به همین دلیل نمی‌توانم بازی دلخواهم را به نمایش بگذارم.

- مثل اینكه به بازیكنان سپاهان گفته‌ای با تلویزیون مصاحبه نكنند.

من برای دیگران تصمیم نمی‌گیرم ولی همگی با هم صحبت كردیم تا دیگر با تلویزیون مصاحبه نكنیم.

- حرف آخر...

از تماشاگران سپاهان می‌خواهم روز چهارشنبه ما را تنها نگذارند و با حمایت خود، شرایط صعود تیم‌شان به فینال را فراهم كنند.

الوحده را دست کم نمی گیریم

محمود کریمی گفت: رویارویی با الوحده امارات در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، هر چند قرعه مناسبی است اما الوحده امارات را دست کم نمی گیریم.

مهاجم تیم فوتبال سپاهان افزود: تیم الهلال می توانست حریف سرسخت تری باشد اما این تیم اماراتی  را هم به هیچ وجه دست کم نمی گیریم.

وی خاطر نشان کرد: بازیکنان سپاهان در شرایط بسیار خوب روحی و بدنی به سر می برند و همگی از انگیزه بالایی برای رویارویی با الوحده امارات برخوردارند.

کریمی یادآور شد: کاوازاکی تیم قدرتمندی بود اما الوحده امارات نسبت به این تیم سرعت کمتری دارد اما در هر صورت چون تا این مرحله رسیده  نشان دهنده این است که باید با تمام قوا به مصاف آنها برویم.

مهاجم سپاهان ادامه داد: برای این بازی مربیان تدابیر خاصی اندیشیده اند که امیدواریم بتوانیم آنها را در زمین اجرا کنیم و در همین بازی رفت مقدمات صعود خود را مهیا کنیم.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود هدف سپاهان را قهرمانی در آسیا دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف باید با دقت بیشتری بازی های آینده را ادامه دهیم.

الوحده از كاوازاكی بهتر نیست

هافبك تیم فوتبال سپاهان در مورد آمادگی این تیم در آستانه‌ی بازی با الوحده امارات گفت: هم اكنون شرایط تیم در وضعیت بسیار خوبی است و بعد از اردوی یك روزه در صفاییه تیم دوباره به شرایط مطلوب گذشته‌اش بازگشته است.

جلال اكبری اضافه كرد: در این چند روز بر روی تاكتیك‌هایی كه قرار است در روز چهارشنبه در زمین بازی به اجرا بگذاریم به خوبی كار كرده‌ایم و امیدوارم كه تا روز چهارشنبه هماهنگی بازیكنان در اجرای تاكتیك ها به صد در صد نزدیك شود، هیچ یك از بازیكنان برای این بازی مصدوم نیستند و همگی شرایط حضور در بازی را پیدا كرده‌اند.

هافبك طلایی‌پوشان اصفهان افزود: تیم الوحده از تیم‌های خوب و منسجم امارات به حساب می‌آید، آنها در دفاع و حمله قوی عمل می‌كنند و تاكتیك‌های متعددی را در زمین بازی به نمایش می‌گذارند، این تیم بر روی ضد حملات بسیار قدرتمند است و از دو فوروارد سرعتی خوب بهره می‌گیرد كه باید "لوكا بوناچیچ" برای مهار كردن آنها برنامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال كه الوحده از كاوازاكی ضعیف‌تر است گفت: تیم الوحده قطعا تیم خوبی بوده كه به این مرحله رسیده، فیلم بازی‌های این تیم ثابت می‌كند كه این چنین بوده است اما، كاوازاكی تیم به مراتب بهتری از الوحده بود و این كار ما را آسان‌تر می‌كند. هر چند كه در این سال‌های اخیر سپاهان مقابل تیم‌های اماراتی خوب نتیجه نگرفته است.

جلال اكبری در مورد خستگی بازیكنان بعد از بازگشت از ژاپن اظهار كرد: در این مدت دو بازی سنگین مقابل كاوازاكی داشتیم و چندین ساعت هم در راه رفت و برگشت به ژاپن بوده‌ایم، به همین دلیل بدن‌ ما كمی تحلیل رفته و خستگی در تن بازیكنان باقی مانده اما كادر فنی در این چند روز برنامه ویژه‌ای از نظر تغذیه و تمرینات در نظر گرفته كه آمادگی بدنی بازیكنان را تا روز چهارشنبه به صد در صد آمادگی می‌رساند.

وی اضافه كرد: سپاهان هم اكنون در اوج آمادگی به سر می‌برد و حیف است كه از فرصت به دست آمده به سادگی عبور كنیم، من و تمام بازیكنان هم قسم شده‌ایم كه بتوانیم الوحده را شكست بدهیم و بعد از سالیان سال یك تیم ایرانی را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانیم.

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا - دور رفت

چهارشنبه 11 مهر

* سئونگنام ایلهوا چونما کره جنوبی - اوراوا ردز دیاموند ژاپن، ورزشگاه سئونگنام تان چئون

داور: عبدو عبدالرحمان (قطر)

* سپاهان ایران - الوحده امارات، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: مالک عبدالمالک (سنگاپور)

مطالب مرتبط :

آشنایی با حریف سپاهان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان

موافقت AFC با درخواست سپاهان