تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم تشییع پیكر مرحوم محمدهنردوست گفت:‌ او از جمله مدیرانی بود كه ایده و رفتار «محبت درمانی» داشت و ضایعه درگذشت وی، پشت همه ما را شكست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنردوست «محبت درمانی» می‌كرد

محمد هنردوست

ضرغامی: هنردوست «محبت درمانی» می‌كرد

رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم تشییع پیكر مرحوم محمدهنردوست گفت:‌ او از جمله مدیرانی بود كه ایده و رفتار «محبت درمانی» داشت و ضایعه درگذشت وی، پشت همه ما را شكست.

پیكر محمد هنردوست قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما صبح امروز با حضور ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، میرباقری معاون سیما، خجسته معاون صدا، مدیران شبكه‌های سیما و رادیو، صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی كل قوا، سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور، كلهر و جوانفكر مشاوران رئیس جمهور، دانش جعفری وزیر اقتصاد، حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه، جمعی از نمایندگان مجلس، هیئت دولت و كارمندان سازمان صدا و سیما از مقابل درب مسجد بلال صدا و سیما به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد و حاضران بر پیكر مرحوم هنردوست نماز گزاردند.

بنابراین گزارش، سیدعزت‌الله ضرغامی در این مراسم گفت: امروز همه ما به ویژه همكارانمان در رسانه ملی در سوگ از دست دادن انسانی بالا، باتقوا، با اخلاق و وارسته و همچنین مدیری پرتلاش، خلاق و شایسته یعنی مرحوم محمد هنردوست عزاداریم.

وی افزود: این واقعه، ضایعه سنگینی بود و پشت همه ما را شكست. جای خودش در چنین مراسم و اجتماعاتی خالی است چرا كه او همیشه پیشگام چنین مراسم های معنوی در سازمان بود.

ضرغامی در ادامه گفت: از دست دادن چنین همكاری به خصوص برای بنده كه سالیان دراز توفیق دوستی، رفاقت و همكاری را با ایشان داشتم، به خصوص در سال های اخیر كه بخش عظیمی از مسئولیت سنگین و اجرایی سازمان را به عهده گرفته بود، سخت و دشوار بود و برایم سخت است كه در چنین اجتماع بزرگ معنوی و در حضور شما روزه داران، در سوگ و فقدان او صحبت كنم.

رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در تشریح عملكرد مرحوم هنردوست، ادامه داد: مرحوم هنردوست حدود ده سال قبل با كوله باری از تجربه، علم،‌دانش و انگیزه وارد رسانه ملی شد. سابقه طولانی كاركردن با بزرگان كشور و مسئولیت‌های حساس در دوران گذشته، از او شخصیتی كم نظیر، ممتاز و استثنایی ساخته بود. او در دو دوره و به مدت 8 سال مشاورت رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری رهبر انقلاب اسلامی و هشت سال معاون سیاسی در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بود و تلاش درخور، به ویژه در امور بین‌الملل از او شخصیتی برجسته ساخته بود.

ضرغامی با بیان اینكه مرحوم هنردوست در پاگیری نظام جمهوری اسلامی ایران نقش داشته است، اضافه كرد: تمام بزرگان این كشور از او خاطره دارند. او السابقون بود و حتی نزدیكانش از سوابق او مطلع نبودند.

محمد هنردوست

وی تصریح كرد: مرحوم هنردوست با انگیزه عالی و جایگاه علمی فوق لیسانس مهندسی نفت در قبل از انقلاب وارد سازمان شد و به خاطر تجربه‌اش بنیانگذار بسیاری از فعالیت‌های ارزشمند سازمان بود. به خاطر آشنایی او با مناسبات بین‌المللی و اطلاع گسترده‌اش از مجامع بین‌المللی، در این سال‌ها سازمان صدا و سیما دچار جهش عظیمی شد. اجلاس اخیر رادیو تلویزیون‌های آسیا به خاطر تلاش‌های او برگزار شد و در چند سال اخیر نایب رئیس این سازمان شده بود.

وی افزود: وی در سال‌های اخیر كه جنگ رسانه‌ای مطرح است، طرح‌های ویژه‌ای ارائه كرده بود و نسبت به مقابله با این امر بسیار حساس بود و آن را پیگیری كرده و در روزهای اخیر درباره آرایش‌های جدید ماهواره‌ای و تشكیل ستاد قوی بزرگ رسانه‌ای با هم صحبت كرده بودیم.

وی در ادامه تصریح كرد: مرحوم هنردوست از فرماندهان بزرگی بود كه اقدامات چریكی در زمان جنگ در غرب كشور انجام داده بود و اینجا هم نگاهی جنگی نسبت به مقابله با دشمن داشت. به خصوص در سال‌های اخیر برای مقابله با تهاجمات دشمنان دو شبكه اینترنتی لبیك و قدس با خلاقیت ایشان طراحی شده بود. او مردی بود كه فقط صحبت نمی‌كرد و با تمام وجود پای طرح خود می‌ایستاد كه این از شاخصه‌های ارزشمند او بود. او به خاطر نگاه جهانی كه داشت از درگیری‌های جناحی درون كشوری دوری می‌كرد و به هیچ حزب و جناحی وابسته نبود.

ضرغامی تأكید كرد: نگاه مرحوم هنردوست به افق و آینده انقلاب اسلامی و جامعه مسلمین جهانی بود و زمانی كه من از ایشان تقاضا كردم مسئولیت قائم مقامی را در این سازمان كه تاریخچه‌ای پیچیده داشت و وظیفه سنگینی بود بپذیرد سریع قبول كرد و گفت: من یك سرباز آماده برای انقلاب و نظام هستم و از لحظه‌ای كه این مسئولیت را پذیرفت به شایستگی و با قدرت و قوت آن را به پیش برد.

وی افزود: او شخصیتی اهل طرح، مشورت و پیگیری بود و اهدافش را با اولویت‌های پیش بردن كارها و پایین آوردن هزینه‌ها پیگیری می‌كرد و چند هفته قبل یكی از طلب‌های سازمان را كه فراموش شده بود و رقمی حدود 2میلیارد تومان بود را در همین راستا برای بهبود فعالیت‌ها در سازمان صدا و سیما دریافت كرد.

رئیس سازمان صدا و سیما، در ادامه اظهار داشت:‌ هركس با هنردوست همراه می‌شد، آنقدر به او محبت و تواضع می كرد و دست نوازش به سرش می كشید كه شیفته‌اش می شد. او یك شخصیت پارادوكسیكال بود كه در حین تواضع و محبت از قدرت و مدیریت قوی برخوردار بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: وی شخصیتی بود كه با خانواده‌های جانبازان درد دل می‌كرد و هرجا تجمعی از جانبازان بود در خط مقدم حضور داشت ، پناه و مامن تمام نیروهای ارزشی سازمان بود و انصافا در دوره قائم مقامی ایشان فصل درخشانی در امور اجرایی سازمان رقم خورد.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم پیام تسلیت محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت شد.

مراسم ختم مرحوم محمد هنردوست روز چهارشنبه 11مهرماه ساعت 30/16 تا 18 در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

یک دهه خدمت صادقانه در رسانه ملی