از روز جمعه رقابت های انتخابی تکواندو المپیک 2008 پکن در شهر منچستر انگلستان آغاز می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعی جمعه روی "شیاپچانگ" منچستر

ساعی جمعه روی

از روز جمعه رقابت های انتخابی تکواندو المپیک 2008 پکن در شهر منچستر انگلستان آغاز می شود. ایران با چهار نماینده – هادی ساعی و یوسف کرمی در بخش مردان و مهروز ساعی و سارا خوش جمال فکری در قسمت زنان – پای به این رقابت ها گذاشته است.

نخستین نماینده ایران که به روی شیاپچانگ می رود هادی ساعی کاپیتان پرافتخار تیم ملی است. او روز جمعه به مصاف حریفان قدرتمند خود می رود.

ساعی جمعه روی

**سهمیه می گیریم

ساعی پیش از آغاز مسابقات گفت: با تمرینات مناسب و برنامه‌ریزی منظم، در شرایط مناسبی قرار دارم.

كاپیتان تیم ملی تكواندو اضافه كرد: به دلیل در پیش داشتن یك میدان بسیار دشوار ما نیز نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم و تصور می‌كنم تا 90 درصد بتوانیم در منچستر، هر دو سهمیه المپیك را بدست آوریم.

وی تصریح كرد: مطمئنا هیچ كدام از حریفان به اندازه ما زحمت نكشیده‌اند، ولی هیچ كدام را ضعیف نمی‌دانیم و باید همه را شكست دهیم. در اینجا بحث شانس مطرح نیست و باید به پیروزی فكر كرد.

یوسف کرمی تکواندو کار تیم ملی ایران

**در اوجم

دومین نماینده مردان ایران یوسف کرمی، قهرمان جهان است.

 

او نیز می گوید: خوب تمرین كرده‌ام و علیرغم مصدومیت پا ولی در اوج هستم. با وجود خستگی و تحمل حرف و حدیث‌های بسیار، با فشارهای زیادی نیز به دلیل انتظار مسوولان از بابت مدال آوری روبرو هستم، ولی همه تلاش خواهیم كرد تا با نتایج آبرومندانه به كشور بازگردیم.

وی با تاكید بر این كه نهایت توان خود را برای كسب سهمیه صرف خواهد كرد، ادامه داد: از هیچ حریفی واهمه ندارم. پیش از آن، "استیون لوپز" در یك مسابقه با حساب 8 -7 من را شكست داده است و با وجود یك باخت مقابل "بحری‌تان ریكولو"، ولی دو بار هم وی را شكست داده‌ام. نباید حریفان را بزرگ كرد. به هر حال حتی اگر هم ببازم ناراحت نخواهم شد، زیرا نهایت توان خود را صرف خواهم كرد. من می‌خواهم تا سهمیه را كسب كنم.

ساعی جمعه روی

**شایستگی کسب سهمیه المپیک را داریم

مدیر و سرپرست تیم ملی تكواندو با تاكید بر آمادگی كامل نفرات هادی ساعی و یوسف كرمی به مسابقات منچستر، نسبت به كسب سهمیه المپیك ابراز امیدواری كرد.

سید حسین عباسی در این رابطه گفت: پس از بازگشت تیم ملی از اردوی كره جنوبی، نظارت دقیقی بر روی برنامه‌های سرمربی داشته‌ام و روند تمرینات به شكلی بوده است تا ملی‌پوشان به اوج برسند و با حداكثر آمادگی فنی و روحی عازم مسابقات شوند.

دبیر فدراسیون تكواندو اضافه كرد: علیرغم سطح بالای مسابقات جهانی منچستر ولی تكواندوكاهای ایران هم استحقاق و شایستگی كسب سهمیه را دارند و به آنها امیدواریم. به هر دلیل اگر در منچستر موفق به كسب سهمیه در یك یا دو وزن نشویم، با توجه به نتایج این مسابقات، درباره‌ی ارنج اعزامی به ویتنام، برای كسب سهمیه از آسیا تصمیم خواهیم گرفت.

وی با اشاره به توزیع 16 مدال در مجموع مردان و زنان خاطرنشان كرد: حداقل شایستگی كسب یك سهمیه را در این مرحله داریم و اگر با مشكل خاصی از جمله داوری روبرو نشویم، احتمال كسب دو سهمیه نیز می‌رود. ساعی و كرمی هر دو آماده‌اند و به عنوان چهره‌های سرشناس و جنگنده، باید بپذیریم كه حریفان هم به اصطلاح از آنها حساب می‌برند. منچستر میدان جنگ مدال است.

 

**تیم ملی قبراق است

حسن ذوالقدر نیز با بیان این كه تیم ملی آماده، قبراق و در اوج است، گفت: از مسابقات المپیك 2000 سیدنی تاكنون همواره تجربه مسابقات كسب سهمیه را داشته‌ایم و كاملا آماده انجام بازی‌های سخت هستیم. هر بازی حكم یك فینال را دارد و ملی‌پوشان با تصویرسازی ذهنی، از آمادگی جسمانی خود به نحو احسن استفاده خواهند كرد.

سرمربی تیم ملی تكواندو تصریح كرد: ساعی و كرمی، هر دو در شرایط جسمانی مناسبی قرار دارند و برای هر دو شانس كسب سهمیه را قایل هستیم. البته ساعی از تجربه بالاتری برخوردار است. در مجموع شرایط این رقابت‌ها خاص است و نمی‌توان از پیش قضاوت كرد.

 

** می‌خواهیم با افتخار از میدان بیرون بیاییم

در مسابقات انتخابی المپیك پكن در منچستر، كارشناسان هیچ بختی را برای نماینده زنان ایران قائل نیستند و از مهروز ساعی و سارا خوش جمال فكری، خوش جمال را با تكنیك‌تر از ساعی می‌دانند.

ساعی می گوید: طی صحبت‌هایی كه رییس فدراسیون و ذوالقدر با ما داشتند،‌ ما را متقاعد كردند كه نمی‌توانیم حساب ویژه‌ای روی انتخابی المپیك داشته باشیم. ذوالقدر صادقانه به ما گفت، شما باید تلاش خود را انجام دهید؛ اما، نگاه اصلی‌تان به بازی‌های آسیایی 2010 باشد، چرا كه شما مسابقات المپیك را ندیده‌اید و تجربه‌ی آن را ندارید. وی می‌گفت ما داریم دو قهرمان المپیك را به مسابقات انتخابی المپیك می‌بریم و هنوز دلمان قرص نیست كه بتوانیم سهمیه را كسب كنیم یا خیر و استرس داریم.

وی افزود: برادرم هادی ساعی تجربه‌ی حضور در مسابقات جهانی و المپیك بسیاری را در كارنامه دارد. پیش از این می‌گفتم قطعا حضور در این مسابقات برای او كار ساده‌ای خواهد بود؛ ولی، تمركزی كه در دو هفته‌ی گذشته در وجود او می‌بینم كه حتی به خانه هم نمی‌رود و در خوابگاه می‌ماند، بیش‌تر حس می‌كنم كه این مسابقات اصلا شوخی بردار نیست. حرف آقای ذوالقدر درست است، ما باید خیلی خوش شانس باشیم كه دو سهمیه‌ی المپیك را بگیریم و نمی‌شود روی ما حساب كرد.

سارا خوش جمال فكری نیز ادامه داد: سخت بودن این رقابت‌ها دلیل نمی‌شود كه ما از تلاشمان دست برداریم و حرف‌هایی كه دیگران می‌زنند تنها برای این است كه بدانیم رقابت‌های فوق، خیلی سنگین است. آن‌ها منظورشان این نبود كه ما بی‌خیال باشیم و یا خودمان را ببازیم. مربیان ما می‌خواهند به ما ضربه‌ی روحی وارد نشود.

ساعی نیز گفت: هنوز تمرینات ما سبك نشده، می‌دانم این مسابقات ده برابر رقابت‌های جهانی سنگین‌تر است. حداقل حضور ما باید این باشد كه اگر كسی به داخل میدان می‌رود با افتخار بیرون بیاید و شرمنده‌ی ملت نشود. به همین خاطر دوست دارم به دیگران قول بدهم كه حداقل یك یا دو بازی را برنده‌ی میدان باشیم و پس از آن برای مسابقات آسیایی گوانگ‌جو آماده شویم.

مطالب مرتبط :

گزارش آخرین تمرین تیم ملی تكواندو