تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون وزنه برداری در حالی كه یك روز پیش از پایان رقابت‌های جهانی.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر مربیان تیم های ملی وزنه برداری!

تغییر مربیان تیم های ملی وزنه برداری!

ییس فدراسیون وزنه برداری در حالی كه یك روز پیش از پایان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری شهر «چیانگ‌مای» را ترك ‌كرد، گفت: ورزشكاران و مربیان ایران باید با احساس مسوولیت بیشتری كار می‌كردند. با توجه به نتایج حاصله، باید بازنگری كلی در كار مربیان و مدیر تیم‌های ملی انجام شود.

بهرام افشارزاده، رییس فدراسیون وزنه برداری در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به تایلند، در مورد نتایج كسب شده، توسط وزنه برداران ایران در مسابقه‌های جهانی گفت: ما از پیش چیزی نداشتیم. همه وزنه‌برداران جدید بودند. یك تیم كامل از ما سال پیش محروم شده بود و تیم كنونی نتیجه‌ی ده ماه تلاش ماست. به طور كلی از وزنه برداران 77 كیلوگرم و 85 كیلوگرم راضی نیستم و آن چیزی كه نسبتا مرا راضی كرد، وزنه‌برداران دسته 105 كیلوگرم بودند. فكر می‌كنم كه ورزشكاران و مربیان ما باید با احساس مسوولیت بیشتری كار كنند و بر این اساس بازنگری در كل كار مربیان و مدیر تیم‌های ملی ضروری است.

افشارزاده تاكید كرد: هیچ كمبودی برای تیم‌های ملی مربیان و كادر فنی نگذاشتیم اما، معتقدم این عملكرد ضعیف مربیان ما بود. آنها نتوانستند آن طور كه باید تیم را آماده كنند. ركوردهای آنان در مسابقه 15 تا 20 كیلوگرم با ركورد‌های واقعی‌شان فاصله داشت. فكر می‌كنم باید یك نظم خاصی در اردو و خارج از آن داشته باشیم. معتقدم این نظم را كمتر داشتیم. آن‌طور كه باید نظم در تیم‌ ما حاكم نبود. به هر حال باید فكرهای جدید و نو را به تیم اضافه كنیم و باید تلاش بسیار زیادی برای بازی‌های المپیك پكن داشته باشیم.

وی با بیان اینكه دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، نشستی را با همه اعضای كادر فنی خواهد داشت، ادامه داد: مشكل‌ها را بررسی می‌كنیم و اگر نیاز باشد تغییرات اساسی را در هدایت تیم‌های ملی بوجود می‌آوریم.

افشارزاده در پاسخ به این سوال كه چرا كادر فنی در این دوره از رقابت‌ها از مربی بلاروسی تیم كمك نگرفت، خاطر نشان كرد: وقتی این مربی به ایران آمد، خواستم كه این مربی با تیم‌های جوانان و نوجوانان كار كند اما، «بهمن زارع» سرمربی تیم، اصرار داشت این مربی به عنوان مشاور در كنار او باشد. ولی متاسفانه نه خودش از این مربی استفاده كرد و نه مربی تیم‌های جوانان. «هان چارنكا» مربی دنیا دیده‌ای است. فكر می‌كنم او تجربه‌های زیادی دارد و به محض بازگشت به ایران به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان فعالیت خواهد كرد.

وی هم‌چنین در مورد نتیجه احتمالی كسب سهمیه المپیك توسط تیم ایران در مسابقات جهانی، گفت: پیش از این پیش بینی می‌كردیم كه بین سه تا چهار سهمیه در این رقابت‌ها كسب كنیم اما، فكر می‌كنم با توجه به وضعیت كنونی حداقل سه سهمیه در این مسابقات كسب كنیم.

تغییر مربیان تیم های ملی وزنه برداری!

افشارزاده در ادامه‌ی‌ این گفت‌وگو  در مورد دیدارش با رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری، گفت: ما از ابتدای شروع كار همه برنامه‌های مهم خود را با مسوولان فدراسیون بین‌المللی هماهنگ می‌كردیم در جلسه‌ای هم كه با تاماش آیان داشتم در مورد كلیه‌ی موارد مربوط به وزنه برداری ایران با او گفت‌وگو كردم. یكی از مسایل مهمی كه مطرح شد، مساله وضعیت رضازاده و ادامه راه قهرمانی‌های او در المپیك پكن بود. به عقیده آیان وزنه برداری ایران آینده‌ی خوبی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: مساله دیگری كه ما با مسوولان فدراسیون جهانی پیگیری كردیم، موضوع كلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی در این زمینه بود. «آیان» گفت فدراسیون جهانی هیج چیز را از ما دریغ نمی‌كند. هم چنین رییس فدراسیون جهانی مربیان خارجی تازه استخدام شده در ایران، از جمله چینی‌ها و یك مربی بلاروسی را تایید كرد و نكته مهمی كه در مورد مربیان ما مطرح شد، حضور قهرمانان بازنشسته در دوره‌ها و كلاس‌های بین‌المللی بود.

افشار زاده در پایان با بیان اینكه به احتمال بسیار زیاد كنگره‌ی انتخاباتی فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری در سال 2009 در جزیره كیش برگزار می‌شود، ادامه داد: كنگره‌ی انتخاباتی فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری با حضور 187 كشور در ماه فوریه سال 2009 قرار است، برگزار شود كه چند كشور خواهان برگزاری آن هستند. یكی از آنها ما بودیم. من در مورد جزیره كیش و برنامه‌های میزبانی این كنگره صحبت كردم و آیان هم به طور كلی با برگزاری این كنگره در كیش موافق بود اما، در آینده‌ای نزدیك تعدادی از نمایندگان فدراسیون بین‌المللی برای بازدید به كیش خواهند آمد و پس از آن نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

محمد صالحی و رشید صالحی آخرین وزنه‌برداران ایران خواهند بود كه در دسته‌ی فوق سنگین مسابقات جهانی با حریفان رقابت می‌كنند و پس از آن نتیجه‌ی نهایی تیم ایران در این دوره از مسابقه‌ها و سهمیه‌های ایران برای المپیك مشخص می‌شود.