تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران گفت: من آدم مستقلی هستم و كسی نمی‌تواند در .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: برای تیم ملی 3میلیارد ضرر کردم

دایی: برای تیم ملی 3میلیارد ضرر کردم

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران گفت: من آدم مستقلی هستم و كسی نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون فوتبال بر روی رای من تاثیرگذار باشد.

نشست هفتگی علی دایی با خبرنگاران سه شنبه برگزار شد كه بخش اصلی سوالات خبرنگاران از سرمربی سایپا به دیدار وی با رییس سازمان تربیت بدنی اختصاص داشت.

علی دایی درمورد این دیدار و این موضوع كه آیا حضورش در دفتر رییس سازمان تربیت بدنی به انتخابات فدراسیون فوتبال ارتباط داشته است، گفت: پس از دیدار من با رییس سازمان تربیت بدنی شایعات و حرف‌های بسیاری در مطبوعات مطرح شد كه هیچكدام از آنها واقعیت ندارد. همه می‌دانند كه من فرد مستقلی هستم و تاكنون ارتباطی با هیچ حزب و گروهی نداشته‌ام و تصمیم اول و آخر در زندگی‌ام را خودم خواهم گرفت. قرار دیدار من با علی‌آبادی از مدت‌ها پیش یعنی زمانی كه برای افتتاح سالن رضازاده به اردبیل رفته بودیم، گذاشته شده بود و یك هفته قبل زمانی كه هنوز علی آبادی كاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال نشده بود از من خواستند تا به ملاقات وی بروم. حتی نمی‌دانستم كه او می‌خواهد در انتخابات شركت كند.

وی ادامه داد: صحبت‌های ما در رابطه با ساختار كلی ورزش بود. بسیار كم از فوتبال صحبت كردیم و حتی بیشتر در مورد رشته‌های دیگری صحبت داشتیم. از جمله به بررسی المپیك آینده و مسائل كلان ورزش صحبت كردیم. با این حال رسانه‌ها حرف‌هایی از قول من نوشته‌اند كه با توجه به اینكه در جلسه تنها من و علی‌آبادی حضور داشته‌ایم، نمی‌دانم آنها این حرف‌ها را از كجا آورده‌اند.

سرمربی تیم سایپا تهران خاطرنشان كرد: در انتخابات فدراسیون فوتبال تنها یك رای دارم و به غیر از من 73 نفر دیگر نیز رای می‌دهند. تمامی شرایط كاندیداها را بررسی می‌كنم و برمبنای آن به بهترین گزینه كه بتواند برای فوتبال كشور مفید باشد، رای خواهم داد و در صورتی كه چنین گزینه‌ای را پیدا نكنم به هیچ كس رای نمی‌دهم.

دایی: برای تیم ملی 3میلیارد ضرر کردم

وی همچنین درمورد شایعه‌ی سرمربیگری‌اش در تیم ملی نیز گفت: متاسفانه این نیز شایعه‌ای جدید است. اگر قرار باشد علی دایی سرمربی تیم ملی شود، دیگر احتیاجی به لابی كردن نیست. من در حال حاضر با سایپا قرارداد دارم و به غیر از سایپا به هیچ تیم دیگری فكر نمی‌كنم، البته مربیگری تیم ملی آرزوی هر ایرانی است اما، من مانند بسیاری از آقایان نمی‌خواهم از هر راهی این مسوولیت را بدست آورم. من در حال حاضر در سایپا بسیار راحت هستم.

وی همچنین درمورد توانایی رییس سازمان تربیت بدنی در اداره‌ی همزمان این سازمان و فدراسیون فوتبال نیز گفت: رییس فدراسیون باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد كه كسی نتواند به وی خط بدهد. بی‌تردید توانایی‌های رییس آینده‌ی فدراسیون فوتبال را گذشت زمان نشان می‌دهد اما، اینكه حضور همزمان علی‌آبادی در سازمان و فدراسیون امكان پذیر باشد نیز قابل پیش‌بینی نیست.

سرمربی تیم سایپا همچنین در این مورد كه آیا برای رای دادن به گزینه‌ی خاصی تحت فشار بوده است نیز گفت: تمامی جامعه‌ی فوتبال اخلاق مرا می‌دانند و طبیعی است كه برای چنین كاری با من تماس نگیرند چرا كه هیچ گاه اجازه نمی‌دهم احدی از من سوء استفاده كند. بی‌تردید اجازه نمی‌دهم تا كسی بتواند از نام من برای خود امتیاز بدست آورد.

سرمربی تیم سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درمورد مطالب نقل شده از رییس سابق فدراسیون فوتبال برعلیه وی نیز گفت: اطمینان دارم كه این صحبت‌ها غیرواقعی است و به همین دلیل از آن روزنامه و نویسنده‌ی مطالبش شكایت خواهم كرد.

وی ادامه داد: دادكان برادر بزرگتر و پیشكسوت من است و اگر سه مرد در فوتبال ایران باشند یكی از آنها دكتر دادكان است. احترام ویژه‌ای برای وی قائل هستم چرا كه خدمات بزرگی برای فوتبال ما انجام داده و كسی نمی‌تواند ارزش‌های وی را زیر سوال ببرد.

علی دایی ادامه داد: باید دید فردی كه این مطلب را نوشته تا چه اندازه تحصیلات دارد. چرا كه وی صحبت‌های یك دكتر را نقد كرده و اطمینان دارم دكتر دادكان چنین ادبیاتی ندارد. ضمن آنكه دادكان امروز در گفت‌وگو با «ایسنا» این صحبت‌ها را تكذیب كرده وگفته است كه در شش ماه گذشته مصاحبه‌ای نداشته است. بنابراین چاره‌ای ندارم به غیر از شكایت از آن روزنامه و نویسنده‌ی این مطالب.

دایی: برای تیم ملی 3میلیارد ضرر کردم

سرمربی تیم سایپا در بخش دیگری از كنفرانس مطبوعاتی‌اش درباره‌ی قراردادش با شركت ایرانول توضیحاتی داد و گفت: قرارداد من در آن زمان با شركت ایرانول بود نه فدراسیون فوتبال و بر خلاف مبلغ عنوان شده در آن روزنامه كه سی میلیارد ریال عنوان شده بود، این مبلغ تنها یك میلیارد و 800 میلیون تومان است.

دایی افزود: تمامی این حاشیه‌ها به این دلیل ایجاد می‌شود كه علی دایی سالم زندگی می‌كند و سالم زندگی كردن تبعاتی دارد كه باید این چنین تاوانش را پرداخت كرد. زمانی كه من در بایرن مونیخ بودم و به فوتبال ایران بازگشتم بیشتر از سی میلیارد ریال ضرر كردم، با این حال به خاطر عشقم كه تیم ملی ایران بود،‌ بازگشتم.

به گزارش ایسنا، علی دایی همچنین درمورد وضعیت تیم سایپا نیز گفت: مشكل چندانی وجود ندارد اما، ما كیانوش رحمتی، شكوری و آشتیانی را در بازی مقابل ملوان نداریم، با این حال سایر نفرات به خوبی تمرین می‌كنند. در هفته‌ی جاری مقابل ملوان بازی دشواری خواهیم داشت. این تیم در این فصل نتایج خوبی گرفته با این حال با هدف كسب سه امتیاز به انزلی می‌رویم.

سرمربی تیم سایپا درمورد مسائل پیش آمده در دیدار هفته‌ی گذشته مقابل استقلال اهواز نیز گفت: ما در آن بازی بهتر از استقلال اهواز بودیم اما، نتوانستیم نتیجه بگیریم.

وی هم‌چنین درمورد صحبتش با خبرنگاران پس از پایان آن بازی نیز گفت: بازیكنان تیم من 40 دقیقه به خاطر فرمایشات سرمربی استقلال اهواز معطل شدند و این به دلیل آن است كه صحبت‌های فیروز كریمی همواره شامل جوك و خنده می‌شود كه همه‌ی ما نیز این كار وی را دوست داریم.

دایی درمورد صحبتش با داور نیز گفت: فیروز كریمی در هر دیدار یكی از كمك‌هایش را مأمور می‌كند تا در كنار زمین حاشیه درست كند، در هفته‌ی گذشته مهاجری این كار را انجام داد و اخراج شد و در این هفته نوبت خدریان بود كه این كار را انجام دهد. او پس از خطای شریفی نسب به بازیكن ما توهین كرد و من نیز این موضوع را به داور متذكر شدم.

علی دایی در واكنش به اظهارات فیروز كریمی پس از دیدار هفته‌ی گذشته نیز گفت: در پایان فصل مشخص می‌شود كه سایپا بهتر است یا استقلال اهواز. من هنوز خود را مربی نمی‌دانم و مانند آقایانی كه خودشان را مربیان بزرگ می‌دانند، ادعاهای بزرگ ندارم. من و نفرات تیمم برای ارائه‌ی فوتبال خوب كنار یكدیگر جمع شده‌ایم.

مطالب مرتبط :

دیدار صمیمانه دایی با علی آبادی