تبیان، دستیار زندگی
ماه مبارک رمضان ماهی است که برای من خاطرات زیادی ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین اوجاقی ، قهرمان باسابقه ی ووشو جهان و آسیا

حسین اوجاقی ، قهرمان باسابقه ی ووشو جهان و آسیا

1-نظر شما در رابطه با ماه مبارک رمضان چیست ؟

ماه مبارک رمضان ماهی است که برای من خاطرات زیادی به همراه دارد .در این ماه حس و حال خاصی نسبت به ماه های قمری دیگر به من دست می دهد .

2- در ماه مبارک رمضان چه احساس خوبی به شما دست می دهد ؟

به خاطر بیدار شدن در سحر و برقرار کردن ارتباط با خدا احساس بسیار خوبی دارم.

3- از چه سالی شروع به روزه گرفتن نمودید ؟

من در زمان  بچگی مثل تمام بچه های دیگر  دوست داشتم روزه هایم را بگیرم اما مادرم به دلیل اینکه سن کمی داشتم اجازه این کار را به من نمی داد  و من روزه هایم رابه صورت کله گونچشکی می گرفتم .

4- اولین سالی که روزه گرفتید در چه ماهی بود؟

والا دقیقا یادم نیست ولی فکر می کنم یکی از ماه های مهر یا آبان بود .

5- خاطره ای از ماه رمضان و روزه گرفتن ؟

ماه رمضان برای من همش خاطره است،  من در بچگی و تقریبا 20 سال پیش دوست داشتم در زمان سحر به همراه خانواده از خواب بیدار شوم تا از فضیلت های سحر در ماه رمضان استفاده کنم . در آن زمان بیشتر همسایه ها موقع سحر یکدیگر را صدا می کردند تا کسی این زمان دلنشین را از دست ندهد که این برای من زیباترین خاطره است .

6- توصیه شما به جوانان و نوجوانان در ماه رمضان ؟

یک جاهایی میدانهایی وجود دارد که آدم باید خودش را محک بزند، مثلا مسابقات قهرمانی کشور ، آسیا ، جهان و ... جای محک خوردن برای ورزشکار است .به نظر من ماه رمضان نیز می تواند برای جوانان و به طور کلی شیعیان محک خوبی باشد و ما در این ماه تنها به فکر نخوردن غذا و آشامیدن نباشیم و بتوانیم خودمان را با دوری از گناه به خدا نزدیک تر کنیم. در انتها می خواهم این را اضافه کنم که در گذشته تصور بر این بود که ماه رمضان یک ماه سختی است اما اصلا اینگونه نیست.