تبیان، دستیار زندگی
خلاصه ای از زندگی نامه پروفسوری ایرانی که در 31 سالگی در لیست برترین دانشمندان جوان جهان قرار گرفته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی پروفسور خادم حسینی

به بهانه قرار گیری نام دو دانشمند کشورمان در لیست 35 نفره  دانشمندان برتر جوان جهان تصمیم گرفتیم معرفی هرچند مختصر از پروفسور خادم حسینی در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم.

علی خادم حسینی

پروفسور خادم حسینی در سال 1355 در تهران متولد شد و اکنون در سی و یک سالگی به عنوان استادیار علوم پزشکی و سلامت مدرسه پزشکی هاروارد و یکی اساتید کمیته مشترک فناوری و علوم سلامتی MIT-Harvard مشغول به کار است.

وی در سن 12 سالگی ایران را به همراه والدینش به مقصد کانادا ترک کرد و پس از گذراندن دوره دبیرستان در انستیتو جرویس کالیگیت این کشور وارد دانشگاه تورنتو شد و  دوره های لیسانس و فوق لیسانس خود را در همین دانشگاه در رشته مهندسی شیمی گذارند و پس از آن در سال 2005 مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی زیستی bioengineering از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد.

این استاد برجسته ایرانی که در فاصله سال های 2003 تا 2007 حدود 85 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر و  ثبت اختراع  داشته است، تا کنون برنده 7 جایزه معتبر و افتخارات علمی گوناگون همچون قرارگیری در لیست 35 نفره برترین محقیق جوان از طرف مجله technology review شده است و هم اکنون نیز نامزد دریافت جایزه علمی معتبری همچون BMW در آلمان است،  همچنین تحقیقات وی به خاطر کاربردی بودن بورس معتبرU54 انستیتو ملی سلامت آمریکا (NIH)را به  دریافت کرده است و مورد حمایت مالی آنان قرار دارد.

فعالیت اخیر ایشان که این روزها در صدر خبرها قرار دارد ساخت اندام بیولوژیکی انسان مانند قلب به کمک مهندسی بافت است که امیدها را برای نزدیک شدن به آرزوی دیرین پزشکان که همان ساخت بافت هایی شبیه بافت های انسان است زنده کرده و امیدهای تازه ای را در کالبد بیمارانی که در بیمارستان ها هر لحظه امکان مرگشان وجود دارد دمیده است.

این اکتشاف بزرگ که به گفته روزنامه "تکنولوژی ریویو" می تواند دنیا را متحول کند، مایه مباهات همه ما ایرانیان بوده و بخش دانش و فناوری سایت تبیان این موفقیت را به ایشان تبریک گفته و البته ایشان نیز پاسخ دادند.

e-mail

ترجمه متن نامه:

جناب آقای پروفسور خادم حسینی

با سلام و احترام

بسیار خرسندیم که در زمینه علوم و فناوری زیستی این روزها اخبار خوشی از دستاوردهای جنابعالی در مجامع جهانی منتشر می‌شود.

ما و همه ایرانیان به شما افتخار می کنیم و اعتقاد داریم شما و همه پژوهشگران ایرانی در نقاط مختلف دنیا در راهی هستید که ایران را به آنچه لایق آن است، بازمی‌گرداند.

با بهترین آرزوها و احترامات،

بخش دانش و فناوری سایت تبیان

در پایان بازهم این موفقیت بزرگ را به مردم ایران، جامعه علمی جهان و کشورمان تبریک عرض می کنیم.

به امید موفقیت های روز افزون ایرانیان در زمینه دانش و فناوری

مطلب مرتبط:

دو ایرانی در لیست مخترعین جوان برتر سال در دنیا index.aspx?pid=45556