تبیان، دستیار زندگی

چرا مشهد دومین مقصد گردشگری است؟

این سایت ها ایران را با کلان شهرهای آن توصیف کرده اند و پس از آن به جمعیت تهران و مشهد اشاره می کنند که مشهد بیشترین جمعیت را بعد از تهران به خود اختصاص داده است از این رو در سالهای گذشته رزرو تور مشهد نیز دومین تور پر جمعیت ایران بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تور مشهد دومین تور شلوغ ایران
پرشین هتل با دادن گزارش هایی از وب سایت های جهانی، آماری راجع به ایران معرفی می کند که نشان می دهد تور از مشهد بعد از تهران نسبت به جمعیت ساکن در آن دومین رتبه را به خود اختصاص داده است.

دلیل جذابیت تور مشهد

اینکه چرا تور مشهد و استقبال از آن رو به افزایش است به دلایل زیادی وابسته است که در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. هر چند تعداد زیادی از ایرانیان به دلایل اختلاف عقیده سیاسی و مذهبی، انتخاب این شهر به عنوان دومین شهر آباد ایران را اشتباه می دانند اما شاید همین دلیل مذهبی سیاسی هم یکی اصلی ترین فاکتور افزایش جمعیت آن باشد!

تعداد واحدهای اقامتی

واحدهای اقامتی بی شمار همچون هتل های مشهد، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها و خانه های شخصی با امکانات و قیمت مناسب موجب شده تا تور مشهد بیش از هر شهر داخلی دیگر مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته باشد.
این شهر علاوه بر وجود واحد های اقامتی بسیار زیاد، واحدهای درمانی و نوساز و باکیفیت زیادی دارد که نسبت به کلان شهرهای دیگر ایران مورد توجه قرار می گیرد بنابراین مسافران در تور مشهد برای رفع بیماری یا مقابله با حوادث ناخوشایند در حیطه سلامتی قدرت عمل بیشتری دارند.
در سال های گذشته حتی بیشتر هتل مشهد و واحدهای اقامتی و استخرهای این شهر با وجود استخدام پزشک و یا واحد درمانی برای رفاه حال مسافران تور لحظه آخری مشهد در گروه بهترین مجتمع های اقامتی خاورمیانه قرار گرفته اند و حتی برخی از آن ها در جامعه بین الملل نیز افتخاراتی کسب نموده اند.
تور مشهد دومین تور شلوغ ایران

کاهش بافت فرسوده شهری

بسیاری از ساختمان های قدیمی شهر در حال بازسازی و بسیاری از خیابان های فرسوده و با بافت قدیمی برای نوسازی تخریب شده و در حال حاضر خیابان های عریض جای آن ها را گرفته اند همین امر موجب ظاهر زیبای شهر در نگاه مسافران تور مشهد در سال های اخیر شده است.
این در حالی است که چیزی حدود 15 سال پیش این شهر به عنوان بزرگترین شهر ایران با بافت فرسوده شناخته میشد اما با سرعت ساخت و ساز شهری به جهت جذب مسافر تور مشهد هوایی و ریلی ، سیمای شهر نیز تغییر یافت.
همانطور که در تصویر قابل مشاهده است درصد بافت فرسوده شهری بسیار اندک بوده و بیشترین بافت فرسوده مربوط به اطراف حرم رضوی و حومه آن می باشد که اطراف حرم نیز به واسطه هتل های نوساز مشهد مکان بسیار لوکسی برای مسافران تور مشهد می باشد.
تور مشهد دومین تور شلوغ ایران

تور مشهد دومین تور شلوغ ایران

هزینه اندک اجاره بهاء

اجاره نشینی در کلان شهرهای بزرگ راهی پر دردسر اما به دلیل معضل بیکاری غیر قابل کنترل است. مشهد دومین کلان شهر ایران علاوه بر هزینه اجاره نشینی اندک نسبت به سایر کلان شهرها هزینه اقامت در هتل های مشهد نیز ارزان تر می باشد. تور مشهد به مسافران زیادی اثبات کرده است که هزینه اقامت در بهترین هتل های این شهر مساوی هزینه اقامت در هتل هایی با رتبه پایین تر حتی در برخی از کشورهای اروپایی می باشد.
در تور مشهد هم چنین بیشتر مسافران شهرهای بزرگ دیگر که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند به وضوح درک می کنند که هزینه حمل و نقل در این شهر نسبت به شهرهای مشابه بسیار کمتر است بعلاوه اینکه هزینه خورد و خوراک و پوشاک نیز به مراتب ارزان تر است.
تور مشهد دومین تور شلوغ ایران

امنیت بالا

رزرو تور مشهد امن ترین تور کشور است. این شهر با ساخت بیشترین واحد نمازخانه های عمومی شبانه روزی، کلینیک های شبانه روزی و هتل های فعال و فروشگاههای فعال در طول شبانه روز، پارکینگ های عمومی با دید مناسب به فضای بیرونی، پارک های شبانه روزی، پارک های بانوان و گرمخانه ها و .... امن ترین شهر ایران برای مسافرت می باشد.
خیابان های زیادی در این شهر به صورت 24 ساعته فعال هستند و همچون روز تکاپو در آن ها جریان دارد و ین بی نظیر ترین خصیصه تور مشهد است که مسافران حیرت زده آن را تحسین می کنند.

فضای سبز مناسب

طی 10 سال گذشته این شهر بیشترین فضای سبز شهری و تزئینی را داشته این در حالی است که پیش از آن این شهر فضای سبز چشمگیری نداشت. تور مشهد با توجه به این که در منطقه ای خشک انجام می پذیرد اما مورد تحسین بسیاری از مهاجران و مسافران قرار می گیرد.
گونه های گیاهی متنوع  این شهر و چمن کاری و گل کاری مشهد شبیه به فضای سبز شهر هلند بوده و این شاید عجیب ترین ادعا راجع به شهر مشهد بوده است اما با خشکسالی سالهای گذشته تصمیم اتخاذ شد از حجم چمن کاری شهری کاسته شود! تور مشهد در واقع تور تفریحی به شهر پارک های ایران است پارک هایی با فضای سبز زیبا و مصنوعی!

هویت شهری

با وجود بیشترین سینماهای لوکس و نوساز، بیشترین کافه کتاب ها، کتابخانه ها، پردیس های کتاب، سالن های تئاتر، فرهنگسراها و ورزشگاه ها و استادیوم و دانشگاه ها این شهر به دلایل فرهنگی مسافران تور مشهد را به سمت خود جذب می کند. سینما اطلس مشهد، سینما آرمیتاژ یا سینما گلشن، سینما ویلاژ توریست و .... از جمله سینماهای پر طرفدار ایران می باشند.
در سال های اخیر حتی اداره ورزش و جوانان مشهد با عملکرد قوی  پشتیبانی از گروه های ورزشی این شهر موجب شده است تور مشهد به منظور ورزشی و مسابقات نیز به وفور رزرو شود. 
تور مشهد دومین تور شلوغ ایران
دلایل زیادی دیگری برای محبوبیت تور مشهد و افزایش جمعیت این شهر وجود دارد همچنین بالعکس مواردی برای گریز از آن ینز وجود دارد که می توانید در پرشین هتل epersianhotel آن را دنبال نمایید.