تبیان، دستیار زندگی
وزارت بهداشت در آستانه ماه مبارك رمضان امسال، طی اطلاعیه‌ جدیدی رعایت نكات بهداشتی را به روزه داران توصیه كرد. در این اطلاعیه به روزه داران توصیه شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‌ وزارت بهداشت به روزه داران

وزارت بهداشت در آستانه ماه مبارك رمضان امسال، طی اطلاعیه‌ جدیدی رعایت نكات بهداشتی را به روزه داران توصیه كرد.

روزه

در این اطلاعیه به روزه داران توصیه شده است:

"هرگز مواد غذایی طبخ و آماده شده را بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نكنند. افطاری و سحری را زمانی طبخ و آماده كنند كه حداكثر تا دو ساعت بعد به صورت گرم به مصرف برسد و از خرید مواد غذایی فله‌ای و مواد لبنی غیر پاستوریزه و استریلیزه از قبیل دوغ، ماست، كره، سرشیر و خامه فله‌ای و سنتی خودداری كنند."

بر اساس این اطلاعیه،" در صورت استفاده از سبزیجات به صورت خام و میوه حتما مراحل سالم‌ سازی شامل شستشوی اولیه، انگل زدایی با مایع دستشویی یا ظرفشویی، میكروب زدایی با مواد ضد عفونی كننده مجاز و شستشوی نهایی رعایت شود."

"در تهیه مواد غذایی برای سحر در منزل یا مساجد، ترجیحا در هنگام سحری تهیه و به صورت گرم مصرف شود، در غیر این صورت مواد غذایی پخته شده در روی شمعك اجاق نگهداری تا حرارت آن حفظ شود و یا در دمای كمتر از 4 درجه سانتی گراد یعنی طبقه زیرین جایخی یخچال های معمولی نگهداری و قبل از مصرف كاملا داغ شود."

وزارت بهداشت همچنین به روزه داران توصیه كرده است:

"مواد غذایی آماده مصرف از قبیل زولبیا و بامیه، حلیم، نان و شیرینی سنتی، كله و پاچه، دل و جگر، بستنی، شربت آلبالو و زرشك را از دست فروشان و دوره گردان خریداری نكنند.

در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به مجوز وزارت بهداشت، تاریخ تولید، انقضا، نشانی دقیق كارخانه تولید كننده و سالم بودن بسته توجه كنند."

* مطالب مرتبط:

دانستنی های تغذیه در ماه رمضان

اهمیت تغذیه در ماه رمضان

از تاریخ مصرف مواد غذایی اطلاع دارید؟

چه نكاتی را در خرید و نگهداری سبزیجات رعایت كنیم؟

نگهداری مواد غذایی در یخچال

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.