تبیان، دستیار زندگی

تماشاگه تاریخ

آثار به نمایش گذاشته شده در موزه تاریخ به تاریخ معاصر ایران (۲۰۰ سال اخیر) اختصاص دارد و شامل ظروف و وسایل شخصی ناصرالدین شاه‌، تابلوهای کمال‌الملک و … است‌.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


موزه تاریخ

تماشاگه تاریخ مشتمل بر چند خانه است‌: نگارخانه‌، کتاب‌خانه‌، تماشاخانه‌، چای‌خانه‌، سفره‌خانه و ساختمان اصلی که در مجموع سه طبقه را تشکیل می‌دهد. طبقه زیرین شامل تماشاخانه‌، طبقه میانی‌، سالن‌های موزه و بخش اداری و طبقه فوقانی نگارخانه است که مکان نمایش ادواری آثار گوناگون هنرمندان است‌.
در بخش تماشاخانه‌، تابلوهای رنگ روغن مربوط به قرن ۱۳ هجری‌، ظروف سفالی‌، جام و ظروف فولادی که در قرون ۱۲ و ۱۳ هجری‌، در کشورهای انگلستان‌، روسیه و ایران ساخته شده‌اند و هم‌چنین‌، ظروف شیشه‌ای از جنس کریستال متعلق به چکسلواکی سابق و کاسه و بشقاب چینی و بسیاری ظروف دیگر به نمایش گذاشته شده‌اند.
موزه تاریخ

در بخش‌های دیگر تماشاخانه‌، تابلوهای رنگ روغن که چهره‌های صنیع‌الدوله‌، مصورالممالک‌، ظهیرالدوله و مظفرالدین شاه در آن‌ها دیده می‌شود، قلمدان‌های بسیاری با طرح‌های مختلف از جنس مقوای فشرده‌، کاشی نقش برجسته‌، قاب آینه از جنس نقره‌، شمعدانی‌ها، نقاشی‌های مینیاتور از استاد فرشچیان‌، انواع شمشیر و تفنگ‌، کیف دستی ناصرالدین شاه و بسیاری آثار دیگر و در بخش نگارخانه نیز آثار به نمایش گذاشته شده هنرمندان مختلف دیده می‌شود. در فضای باز مجموعه سفره خانه سنتی و مرکز خرید دایر است‌.
موزه تاریخ

روزهای بازدید : همه روزه بجز ایام سوگواری
ساعات بازدید :۹:۳۰ الی ۱۳ و ۱۴الی ۲۱:۳۰
بهای بلیت برای اتباع داخلی :۳۰۰۰ریال
بهای بلیت برای اتباع خارجی :۲۰۰۰۰ریال
تلفن :۱-۸۷۸۸۶۸۰
آدرس : خیابان ولیعصر بعداز میرداماد نبش قبادیان ..
منبع: سیری در ایران