تبیان، دستیار زندگی

اهل‌بیت(ع) بر اساس خلقت تکوینی الهی دارای طهارت هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: اهل‌بیت(ع) بر اساس خلقت تکوینی الهی دارای طهارت هستند از این رو خداوند اجازه نمی‌دهد شیاطین به ایشان نزدیک شوند. طهارتی که حضرت زهرا(س) و دودمانش دارد طهارت مطلقه است بر این اساس هیچ حجابی بین آن بزرگان و خداوند وجود ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایت الله صدیقی
آیت‌الله «کاظم صدیقی» در آخرین جلسه از مراسم معرفتی ایام فاطمیه که در مسجد ضرابخانه(غدیر) برگزار شد، گفت: قرآن کریم بهترین سند در بیان عظمت حضرت زهرا(س) است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیه تطهیر درشان خاندان عصمت و طهارت نازل‌شده است، گفت: اهل‌بیت(ع) بر اساس خلقت تکوینی الهی دارای طهارت بوده و از هرگونه رجس و آلودگی دور هستند از این رو خداوند اجازه نمی‌دهد شیاطین به ایشان نزدیک شوند. طهارتی که حضرت زهرا(س) و دودمانش دارد طهارت مطلقه است بر این اساس هیچ حجابی بین آن بزرگان و خداوند وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اهل‌بیت(ع) بر اساس آیات الهی در زمره السابقون سابقون قرار می‌گیرند، اظهار کرد: آنان با خداوند هیچ فاصله‌ای ندارند و همانند پیامبر اکرم همیشه در معراج الهی حضور دارند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای مراتبی است، ابراز داشت: قرآن کریم نور مطلق الهی است که از جایگاه خود تنزل یافته است تا در اختیار بشر قرار گیرد اینکه قرآن در قلب پیامبر نازل‌شده و به‌صورت کلمات به دست مردم رسیده و مردم با شنیدن آیات آن قلبشان نورانی می‌شود همه آیات تنزل یافته این کتاب آسمانی است.

امام‌جمعه موقت تهران با استناد به روایات معصومین نگاه کردن به قرآن کریم را عبادت بیان کرد و گفت: دشمنان نیز به قرآن کریم دسترسی دارند و امروز اسرائیل خبیث برای شناخت قرآن و مکتب تشیع سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده تا بتواند رموز قرآن را با قرآن از بین ببرد. البته آنان می‌توانند قرآن بخوانند و تفسیر مطالعه کنند اما این خواندن تنها در حد امواج و نور است و به باطن آن دسترسی ندارند و نمی‌توانند به حقیقت این کتاب آسمانی لطمه وارد کنند.

وی با تأکید بر اینکه سوره واقعه از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: در روز قیامت قاریان سوره‌های واقعه، الرحمن و حدید اهل فردوس هستند؛ فردوس یکی از مراتب بالای بهشت است. به هر میزان قرآن در وجود انسان نهادینه شده باشد در بهشت به همان مقدار بالا می برد؛ بنابراین میزان درجه بهشتی انسان درگرو مقدار عمل او به آیات الهی است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسانی که شب جمعه واقعه را قرائت می‌کنند دچار فقر نمی‌شوند و با ولایت امیرمومنان از دنیا می‌روند؛ واقعه دژی است که انسان می‌تواند از طریق آن گنج ولایت امیرمومنان را حفظ کند. تنها کتاب آسمانی که خداوند آن را قرائت کرده قرآن کریم است بنابراین ما یک نوع قرائت بیشتر نداریم. روشنفکران غربی که قرآن را قبول ندارند این کتاب را انکار می‌کنند و می‌گویند قرآن برداشت خود پیامبر بوده و کلام الهی نیست.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اهل‌بیت(ع) قرآن ناطق هستند و نطق آنان نطق الهی است، اذعان کرد: اهل‌بیت(ع) بلند گوی خداوند هستند لذا وجود مبارک امام صادق(ع) نه‌تنها در شبهای قدر بلکه زمانی که آیات سوره توحید را هم که می‌خواندند مدهوش می‌شدند. کسانی که در این دنیا نتوانستند ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان را قبول کنند در قیامت کور محشور می‌شوند و نمی‌توانند جمال الهی مشاهده کنند. حضرت زهرا(س) در قیامت از شیعیان حضرت علی(ع) شفاعت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.