تبیان، دستیار زندگی

اتوماسیون امنیت سایبری و تأثیر آن بر امنیت مشاغل

نقش تحلیلگران امنیتی و مسئله نیاز به آنها مطرح شده است. اتوماسیون با جریان قابل توجهی از داده‌های پیچیده برای اپراتورهای انسانی که به منظور پردازش و تعیین تمامی جنبه‌های امنیت ارائه شده است، دارد به شکل فزاینده‌ای در محیط امنیت سایبری، عمومی و متداول می‌گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اتوماسیون سایبری
کامپیوترها برای کمک به تصمیمات بحرانی، بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارها را بدون هیچ‌گونه دخالت انسان انجام می‌دهند. این موضوع آغاز و ابتدای تغییر و گذر از دخالت انسان در از بین بردن حملات سایبری است و می‌تواند نشانه‌ای برای مشاغل امنیتی محسوب گردد. "اتوماسیون امنیت"، نوعی فناوری است که فرآیند تصمیم‌گیری امنیتی را از کاربر بی‌نیاز می‌کند.

از رایورز در تمام مقوله‌های مختلف امنیت سایبری، فشار عظیمی وجود دارد که در پی آن است که مجموعه گسترده‌ای از راهبردهای اتوماسیون را اجرا کند. این راهبردها، از خطای انسانی جلوگیری می‌کند و تمام سطوح خطا را پوشش می‌دهد.

مهم‌ترین نتیجه و مزیت اتوماسیون برای شرکت‌ها، صرفه جویی در زمان است.



سیستم روی تراشه (اس.اُ.سی)، به نحویست که اکنون در آن از ماشین کمک گرفته می‌شود و پشتیبانی از تصمیم نظیر داده‌های مخصوص جمع‌آوری و اجرای آنالیز مقایسه‌ای را به صورت خودکار درمی‌آورد. در نتیجه، سازمان‌ها به دنبال نحوه خودکارسازی عملیات امنیت سایبری هستند.

اتوماسیون در حال ورود به زمینه امنیت سایبری است و دارد به یک هنجار تبدیل می‌گردد. بنابراین، چرا اتوماسیون در امنیت سایبری تا این حد اهمیت دارد؟ آیا این بدان معناست که تصمیمات امنیت سایبری بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی اتخاذ خواهد شد؟

به عبارت دقیق‌تر، اگر تمام این مباحث انجام شود، آیا بر نیاز به مشاغل امنیتی نیز تأثیر می‌گذارد؟
اتوماسیون در امنیت سایبری همانند دیگر صنایع، موجب کارآیی بیشتر می‌شود و زمان عملیات را کاهش می‌دهد. اتوماسیون، از ریسک‌ها و خطاهای عملیاتی که در آن انسان، نقش اصلی را بازی می‌کند، می‌کاهد. البته بدیهی است که تمام مراحل در امنیت سایبری قابل خودکارشدن نیست.

درک اینکه دقیقا چه مراحلی می‌تواند و باید به صورت خودکار انجام شود، بسیارمهم است.

تست و آزمایش، بخش مهمی از امنیت است و در بسیاری از موارد، به تجزیه و تحلیل دستی بستگی دارد. مهم‌ترین نتیجه و مزیت اتوماسیون برای شرکت‌ها، صرفه جویی در زمان است. همچنین با ورود اتوماسیون کارایی سیستم، به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.
منبع: خبرگزاری ایتنا