تبیان، دستیار زندگی

 پیش‌بینی آینده بیت‌کوین تا ۶ سال آینده

قیمت بیت‌کوین از سال 2009 که با ارزش صفر دلار شروع کرد تاکنون نوسانات بسیاری داشته است. در حال حاضر، پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد ارزش این ارز رمزنگاری‌شده در آینده وجود دارد. 
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیت کوین
در سال ۲۰۰۹ ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار بیت‌کوین را به دنیا معرفی کرد. این ارز دیجیتال در ابتدا کار خود را با ارزش صفر دلار شروع کرد. در ماه فوریه ۲۰۱۱ بود که قیمت هر بیت‌کوین تقریبا برابر با یک دلار ارزش پیدا کرد.

افزایش سرمایه‌ گذاری چینی‌ها در ارزهای دیجیتال موجب شد ارزش بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۱۳ به هزار و ۱۳۲ دلار برسد.

۲۰۱۴ اما سال سقوط قیمت بیت‌کوین بود و به دنبال آن نوسانات آن شروع شد. در نوامبر ۲۰۱۷ اما قیمت بیت‌کوین به ۱۰ هزار دلار و پس از آن به ۲۰ هزار دلار رسید.

در ماه دسامبر اصلاح کوچکی در بازار بیت‌کوین رخ داد و این ارز دیجیتال به ۱۴ هزار دلار رسید اما بیت‌کوین بار دیگر به ۱۷ هزار دلار هم رسید.

به طور کلی سال ۲۰۱۷، سالی رویایی هم برای بیت‌کوین و هم برای سایر ارزهای رمزنگاری‌شده محسوب می‌شود. در پایان سال اما بیت‌کوین با کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی مواجه شد. با این حال، ارزهای رمز‌نگاری‌شده از ظرفیت بالایی برای حضور در بازارهای جهانی برخوردار هستند.

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹

در حال حاضر، پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد آینده بیت‌کوین وجود دارد. آرتور هینس، مدیرعامل شرکت بیت‌ مکس معتقد است که پس از سال ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین بار دیگر روند افزایشی به خود خواهد گرفت. او بر این باور است که این ارز دیجیتال ظرفیت افزایش تا نرخ ۵۰ هزار دلار را هم دارد اما این روند برای سال ۲۰۱۹ دور از انتظار است.

شرکت پنترا کپیتال (Pantera Capital)، پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ به ۲۱ هزار دلار خواهد رسید. این کمپانی در مورد آینده بیت‌کوین در سال جاری میلادی نیز به شدت امیدوار است و می‌گوید، ارزش این ارز رمزنگاری‌شده به کمتر از ۶۷ هزار دلار در سال ۲۰۱۹ نخواهد رسید.

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰

جان مک‌آفی، بنیانگذار شرکت مک‌ آفی، که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود ارزش بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد، به تازگی پیش‌بینی خود از قیمت این ارز دیجیتال را دو برابر کرده و می‎گوید، بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

تام لی، چهره شناخته‌شده وال‌استریت، از زمانی که قیمت بیت‌کوین کمتر از سه هزار دلار بود، برای آن قیمت‌های بالایی را پیش‌بینی می‌کرد. او در اکتبر سال ۲۰۱۷، پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین تا پیش از سال ۲۰۲۲ به ۲۵ هزار دلار می‌رسد. به عقیده او بیت‌کوین یک میلیون دلاری دور از ذهن نیست، اما این اتفاق تا سال ۲۰۲۰ نخواهد افتاد.

جان مک‌آفی تنها کسی نیست که به روند صعودی ارزش بیت‌کوین معتقد است. جان ففر (John Pfeffer)، سرمایه‌گذار و کارآفرین، هم بیت‌کوین ۷۵۰ هزار دلاری را در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی کرده، اما برخلاف مک‌آفی او تاریخ دقیقی را برای این قیمت مشخص نکرده است. به عقیده ففر، بیت‌کوین قطعا به یک دارایی مطمئن تبدیل خواهد شد و به زودی جایگزین طلا می‌شود.

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵

Wences Casares، مدیر پی‌پل، پیش‌بینی کرده است که قیمت‌ بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون دلار خواهد رسید. با این حال او هیچ‌کس را تشویق نمی‌کند که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در بیت‌کوین انجام دهد. به عقیده او بهتر است سرمایه‌گذاران تنها یک درصد از خالص سرمایه خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند.
منبع: تجارت نیوز