تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای طب سنتی برای مقابله با کبد چرب

پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی را جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کبد چرب ارائه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهکارهای طب سنتی برای مقابله با کبد چرب
سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با راهکارهای طب سنتی جهت پیشگیری و درمان کبد چرب،‌ اظهار داشت: کبد چرب بیماری است که امروزه افراد زیادی را در دنیا گرفتار کرده و سن ابتلا به این بیماری نیز کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق راهکارهای موثری قابل پیشگیری است، گفت: سبک زندگی ناسالم،‌ عدم تحرک و استفاده از برخی غذاها سبب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در افراد می‌شود.
این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: افراد برای مقابله با این بیماری ابتدا باید مزاج خود را بشناسند و سپس سبک زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنند به طور مثال افراد دارای مزاج گرم و مرطوب باید از مصرف غذاهایی همچون گوشت قرمز به میزان زیاد بپرهیزند و به این نکته توجه داشته باشند که رعایت رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.
میرغضنفری گفت: در هم خوری و پرخوری دو عامل ابتلا به کبد چرب به شمار می‌رود و افراد باید از مصرف غذاهای سنگین همچون فست‌فود به صورت مکرر بپرهیزند و همچنین همراه غذا آب نخورند.

وی خاطرنشان کرد: خوب جویدن، رعایت آداب غذایی و نداشتن تنوع در یک وعده غذایی و لحاظ تنوع در مصرف غذاها به طور کلی در طول زندگی در پیشگیری از بیماری می‌تواند موثر باشد.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.