تبیان، دستیار زندگی
ماه 1382 همایش مونودراما و عاشورا ، از تهران تا كربلا با تئاتر و نمایش خورشید كاروان به مناسبت بزرگداشت ایام محرم امسال، سه برنامه نمایشی توسط مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری در حال تهیه است. به گزارش ستاد خبری، حوزه هنری دكتر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 18 آذر ماه 1382

همایش مونودراما و عاشورا

، از تهران تا كربلا با تئاتر و نمایش خورشید كاروان

به مناسبت بزرگداشت ایام محرم امسال، سه برنامه نمایشی توسط مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری در حال تهیه است.

به گزارش ستاد خبری، حوزه هنری دكتر مهدی پور رضائیان – مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری – با اعلام این خبر از هنرمندان جوان دعوت كرد تا برای گسترش فرهنگ و معرفت دینی و ارائه مصادیق هنری، توانمندی های خود را به حوزه هنری معرفی كنند.

«دكتر پور رضائیان» در ادامه افزود: اجرای نمایش عاشورایی «خورشید كاروان» به كارگردانی «حسین مسافر آستانه» در تالار اندیشه، همایش «مونودراما و عاشورا» مركب از سه نمایش عاشورایی در تماشاخانه مهر و پروژه از تهران تا كربلا با تئاتر از برنامه های محرم سال جاری هستند.

وی درباره حمایت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری از گروه های تولید و كارگردانان نمایش های دینی گفت: این مركز در حال حاضر با برخورداری از دفتر آفرینش های تئاتر دینی همه همت و تلاش خود را معطوف به جذب تولید آثار نمایشی متعهد مذهبی كرده است و نگاهی ساده به بیش از یكصد اثری كه در طول این دو سال در این مركز كوچك تئاتر تولید شده، نشان دهنده آن است كه تا چه اندازه از كارگردانان حرفه ای و غیر حرفه ای تئاتر دینی حمایت به عمل آمده است.

مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه افزود: بر اساس اسناد و مدارك موجود در دو سال اخیر از بیشتر این گروه ها و كارگردانان دعوت به عمل آمده و با آنها عقد قرارداد شده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.