تبیان، دستیار زندگی

تاثیر نوشتن از احساسات

نوشتن از غم و غصه‌ها با آن ها چه می‌کند؟ آن ها را تشدید و حال شما را خراب تر می‌کند یا می‌تواند باعث آرام‌تر شدن شما شود؟ با نوشتن احساسات مثبت و خوب، چه تغییراتی در ما اتفاق می‌افتد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احساسات مثبت، احساسات منفی، غم و غصه، آرامش، هیجانات، خانواده ایرانی، مهارت های زندگی ، تقکر
این‌ها سوالاتی هستند که محققان دانشگاه «بیهانگ» در پکن به آن ها پرداخته و نتایج مطالعه بزرگ خود را در شماره دسامبر 2018 نشریه رفتار انسان مجموعه نیچر به چاپ رسانده‌اند.

نمونه ای بزرگ از فضای مجازی

در مطالعه جدیدی که نتایج آن ماه گذشته میلادی به چاپ رسید، محققان از محیطی جدید برای جمع آوری اطلاعات خود استفاده کردند و به مدد این نوآوری توانستند نمونه بسیار بزرگی از نوشته های افراد درباره هیجانات و احساسات خودشان را بررسی کنند. این محققان کار خود را با بررسی بیش از یک میلیارد توئیت آغاز و بر مبنای تعدادی عبارت کلیدی، بخشی از این توئیت ها را انتخاب کردند. نمونه آن ها شامل حدود 42 هزار توئیت با مشخصه بیان احساسات مثبت و 67 هزار توئیت با مشخصه بیان احساسات منفی بود. برای انتخاب این توئیت ها، آن ها عبارات مستقیمی چون "من خوشحالم" و "حالم فوق العاده است" را برای بیان احساسات مثبت و عباراتی چون "من ناراحتم" و "حالم خراب است" را برای بیان احساسات منفی در نظر گرفتند. در مرحله بعد، محققان توئیت های شش ساعت قبل و بعد از این توئیت‌ها را بررسی کردند.

تجربه آرامش با بیان احساس

بررسی این محققان نتایج جالبی را به دنبال داشت. بررسی ها نشان داد احساسات مثبت و منفی، آرام آرام و طی زمان شکل می گیرند اما زمان درگیر بودن افراد با احساسات منفی شان طولانی تر است. به عبارت دیگر افراد، زمان بیشتری را لازم دارند تا بتوانند هیجانات منفی خود را به زبان بیاورند اما احساسات ما، بعد از بیان به سرعت تمام نمی شود. در واقع حتی بعد از بیان مستقیم احساسات، آن ها به سرعت فروکش نمی کنند و تا مدتی بعد هنوز ما را تحت تاثیر قرار می دهند. البته درباره ماندگاری احساسات، باز هم تفاوت هایی بین آن ها که بار مثبت دارند با احساسات منفی وجود دارد. در این مطالعه محققان دریافتند پس از بیان احساسات، هیجانات مثبت به نسبت هیجانات منفی زمان طولانی تری(94 دقیقه ماندگاری برای هیجانات مثبت و 85 دقیقه ماندگاری برای هیجانات منفی) باقی می مانند. در نهایت این مطالعه نشان داد قابلیت آرامش بخشی بیان احساسات، در زنان بیش از مردان است و آن ها پس از بیان احساسات خود، سریع تر به آرامش می رسند. هر چند این مطالعه در بسیاری از ابعاد استثنایی است اما باید توجه داشت که محدودیت های خاص خود را نیز دارد؛ به عنوان مثال این مطالعه نشان داده‌است بیان کلامی احساسات می تواند به آرام شدن افراد کمک کند اما در عین حال ممکن است روشی کارآمد برای همه افراد نباشد.
منبع : خراسان 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.