تبیان، دستیار زندگی
با استفاده از این برنامه می‌توانید با خیال راحت در حالی که برنامه یک سایت را دریافت می‌کند به کار‌های دیگر خود بپردازید و در هر زمان با سرعتی بسیار بالا و از روی هارد خود، سایت مورد نظر را مرور کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانلود سایت با Teleport Pro

قسمت اول

شاید شما هم از اینکه وقت زیادی را صرف باز شدن سایت‌های اینترنتی و کلیک روی لینک‌های آنها می‌کنید خسته شده باشید، وقت آن رسیده که این کار را به یک نرم‌افزار سپرده و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

می‌توانید با خیال راحت در حالی که برنامه یک سایت را دریافت می‌کند به کار‌های دیگر خود بپردازید و در هر زمان با سرعتی بسیار بالا و از روی هارد خود، سایت مورد نظر را مرور کنید. اگر تمام سایت را لازم نداشتید می‌توانید محدودیت‌هایی نیز ایجاد کنید تا فقط فایل‌ها و صفحات مورد نظرتان دریافت شوند.

یکی از این نرم‌افزارهای قوی که کاربری آسانی هم دارد Teleport Pro محصول شرکت Tenmax می‌باشد، با نصب Teleport شما صاحب قدرتمندترین نرم‌افزار برای دریافت یک سایت به منظور مرور آفلاین و همچنین دریافت فایل‌های مورد نظرتان از هر کجای اینترنت و با سرعتی فوق‌العاده خواهید شد. در این مقاله شما را با توانایی‌های این نرم‌افزار بیشتر آشنا خواهیم می‌کنیم.

پس از  نصب Teleport Pro، برنامه اجرا خواهد شد و پنجره New Project Wizard ظاهر می‌شود.

این پنجره به شما کمک می‌کند تا با انتخاب گزینه مورد نظر، یک پروژه جدید را برای انجام کاری مشخص ایجاد کنید. گزینه‌های موجود در صفحه اول این پنجره به شرح زیر می‌باشند:

دانلود سایت با Teleport

Create brows able copy of a website on my hard drive:

یک کپی قابل مرور به صورت Offline از سایت مورد نظر را بر روی هارد دیسکتان ایجاد خواهد کرد.

از آنجایی که فایل‌های دریافتی  با این روش همگی در یک پوشه روی هارد ذخیره خواهند شد، ممکن است Teleport مجبور به تغییر نام برخی فایل‌ها شود تا لینک‌های موجود در صفحات به درستی کار کنند.

در مرحله بعد باید یک Starting Address وارد کنید. این آدرس اولین صفحه‌ای است که Teleport عمل دریافت فایل‌ها را از آنجا آغاز خواهد کرد، عمق نفوذ برنامه در لینک‌های وب‌سایت را نیز در اینجا مشخص کنید. در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید چه نوع فایل‌هایی دریافت شوند؟ فایل متنی، تصویری، صوتی و یا همه نوع فایلی.

اگر برای دسترسی به سایت مورد نظر نیاز به یک Username و Password دارید، آنها را در پایین پنجره وارد کنید.

Duplicate website including directory structure:

این گزینه نیز همانند گزینه قبلی عمل می‌کند با این تفاوت که همان ساختار قرار گیری فایل‌ها روی Remote Server را حفظ  می‌کند و فایل‌ها را در پوشه‌های جداگانه و مربوط به خودشان قرار می‌دهد. فایل‌ها نیز با همان نامی که روی Sever قرار دارند روی هارد شما ذخیره خواهند شد.

Search a website for files of a certain type:

این گزینه را زمانی انتخاب کنید که به دنبال فایل‌های خاصی مثلاً صوتی، تصویری، Zip یا ... هستید.

این گزینه یک پروژه جدید ایجاد می‌کند که از یک آدرس اولیه شروع به کار کرده و براساس عمقی که مشخص کرده‌اید به دنبال فایل‌های مورد نظرتان می‌گردد، توجه داشته باشید که بر خلاف گزینه قبل یک نسخه مناسب برای مرور آفلاین ایجاد نخواهد شد. وقتی به صفحات وب نیازی ندارید این پروژه با سرعت بالا فقط فایل‌های مورد نظر شما را دریافت خواهد کرد.

پس از مشخص کردن Starting Address و Depth در مرحله دوم، در مرحله سوم با استفاده از گزینه Add می‌توانید یکی از پسوندهای پیش فرض را انتخاب کنید و یا برای یک فیلتر جدید روی ... User Defined کلیک کنید.

Explore every site linked from a central site:

این نوع پروژه هیچ فایلی دریافت نخواهد کرد بلکه به سرعت به دیگر سایت‌هایی که از صفحه اول به آنها لینک وجود دارد رفته و فقط نام فایل‌های موجود در آنها را نمایش می‌دهد. سپس در صورت تمایل می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را با کلیک راست روی نام آنها و انتخاب Retrieve Now دریافت کنید.

Retrieve one or more files at known addresses:

وقتی شما چند آدرس دارید که می‌خواهید داده‌های موجود در آنها را ذخیره کنید از این  گزینه استفاده کنید. در مرحله بعد یک Text Box وجود دارد که امکان ورود تعداد زیادی آدرس در آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. در هر خط (یک آدرس) برنامه فقط آدرس‌های وارد شده را بررسی کرد و شروع به دریافت فایل‌ها خواهد کرد. بنابراین در این روش برنامه به سراغ دیگر لینک‌‌ها نخواهد رفت.

دانلود

Search a website for keywords:

این گزینه بسیار شبیه به گزینه اول عمل خواهد کرد با این تفاوت که برنامه فقط فایل‌ها و صفحاتی را دریافت خواهد کرد که حاوی کلمات کلیدی (Keyword) مشخص شده توسط شما باشند.

در مرحله سوم باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

در تمام گزینه‌ها پس از اتمام ایجاد یک پروژه جدید، پنجره Save as باز خواهد شد. کافی است یک نام برای پروژه خود وارد کنید. فایل با پسوند tpp. ذخیره خواهد شد. برنامه یک پوشه نیز با نام پروژه و در کنار فایل جدید ایجاد خواهد کرد تا در صورت لزوم فایل‌های مربوط به پروژه را در آن ذخیره کند.

پس از ذخیره کردن پروژه باید با استفاده از دکمه Start موجود در نوار ابزار آن را اجرا کنید. Teleport کار خود را آغاز خواهد کرد و در سمت راست پنجره برنامه می‌توانید فایل‌هایی که دریافت می‌شوند را مشاهده کنید، قسمت سمت چپ پنجره برنامه هم ساختار پوشه‌ها و نقشه سایت و در واقع صفحاتی را که مرور کرده است نشان می‌دهد. با کلیک روی هر صفحه، فایل‌های مربوط به آن را در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

فایل‌های دریافت شده داخل پوشه مربوط به پروژه ذخیره می‌شوند. برای مشاهده محتویات این پوشه از منوی Viewروی Project Folder کلیک کنید. از آیکون Open Project Folder در نوار ابزار هم می‌توان برای این کار استفاده کرد.

با کلیک راست روی یک فایل می‌توانید عملیات مورد نظر خود را روی آن انجام دهید. (ویرایش، باز کردن فایل از روی هارد یا از اینترنت، Update، کپی کردن URL، پاک کردن و...)

در بالا و سمت راست پنجره برنامه نواری حاوی چند دایره (Thread Bar) مشاهده می‌شود که هر کدام از این دکمه‌ها وضعیت دریافت یک فایل را نشان داده و براساس آن وضعیت رنگ و شکل‌شان نیز تغییر می‌کند. رنگ قرمز یعنی برنامه برای دریافت یک فایل در حال برقراری ارتباط با سرور است. رنگ سبز یعنی برنامه به Server ارتباط برقرار کرده و درخواست دریافت فایل را به آن ارسال می‌کند. رنگ آبی هم نشان می‌دهد که جوابی از Server دریافت شده است.

با کلیک رو هر دایره نام فایلی که در حال دیافت شدن است نمایش داده می‌شود و با استفاده از دکمه Abrot هم می توانید دریافت آن فایل را متوقف کنید.

در قسمت دوم این مقاله به بررسی پنجره‌های Project Properties و Starting Address  Properties می پردازیم.

منبع: نشریه اینترنت

مطالب مرتبط:

انواع نرم افزارها از نظر شیوه عرضه

تصحیح محل حروف فارسی درکی‌برد

تبدیل فیلم به فرمت دلخواه شما!

نحوه ذخیره صدای پس زمینه یک سایت