تبیان، دستیار زندگی
در پایان سومین روز از بیست و پنجمین دوره‌ی مسابقات جهانی جودو در ریودوژانیرو برزیل، آرش میراسماعیلی ملی‌پوش شایسته‌ی ایران .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میراسماعیلی طلسم جودو را شكست

میراسماعیلی طلسم جودو را شكست

در پایان سومین روز از بیست و پنجمین دوره‌ی مسابقات جهانی جودو در ریودوژانیرو برزیل، آرش میراسماعیلی ملی‌پوش شایسته‌ی ایران با كسب مدال برنز، توانست اولین مدال تیم ایران را به گردن بیاویزد.

در رقابت‌های وزن 66_ كیلوگرم آرش میراسماعیلی كه پیش از آین در سه دوره حضور در مسابقات جهانی، صاحب دو مدال طلا و یك مدال برنز شده بود در اولین مسابقه‌اش مقابل موریلو از كاستاریكا قرار گرفت كه به فاصله‌ی یك دقیقه با تكنیك سود، حریف را ضربه فنی كرد و به دور دوم رفت.

وی در دور دوم برابر دایس پدرو از پرتغال به فاصله‌ی یك دقیقه تا پایان مسابقه این حریف را نیز ضربه فنی كرد و به دور سوم راه یافت. در این مرحله نیز یلماز حسن حریف تركیه‌ای را به شكلی مشابه با ضربه فنی مغلوب كرد.

میراسماعیلی در مرحله‌ی بعد مقابل مدویچ از كانادا به روی تاتامی رفت كه در پایان حریف كانادایی چاره‌ای جز پذیرش شكست با ضربه فنی نداشت.

در مسابقات مرحله‌ی نیمه نهایی جودوكای شایسته ایران با حریف كوبایی روبرو شد كه در صورت پیروزی برابر این حریف می‌توانست به مرحله فینال و كسب مدال طلا راه یابد اما، در پایان تنها با اختلاف یك امتیاز یوكو، بازی را واگذار كرد و به جدول بازنده‌ها رفت.

میراسماعیلی در این مرحله حریف ایتالیایی را شكست داد و یك مدال برنز برای كاروان جودوی ایران كسب كرد تا در پایان سومین روز طلسم شكست‌های متوالی و عدم مدال‌آوری شكسته شود اما، در دیگر مسابقه‌ی برگزار شده، علی معلومات در وزن 73_ كیلوگرم در همان بازی اول با دریافت اخطار برابر حریف رومانیایی با شكست روبرو و از مسابقات حذف شد.

روز چهارم و پایانی مسابقات جهانی جودو روز یك‌شنبه ( امروز) با برگزاری مسابقات اوزان 60_ و آزاد پیگیری می‌شود كه مسعود حاجی‌آخوندزاده و سید محمود میران دو نماینده‌ی جودوی ایران به مصاف حریفان خواهند رفت.

میراسماعیلی با كسب چهارمین مدال خود در چهار دوره حضور در مسابقات جهانی توانست ركوردی منحصر به فرد را در تاریخ جودو جهان به دست آورد.