تبیان، دستیار زندگی

کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای آن – توقف کوتاه کننده لینک گوگل

استفاده از این سرویس ها رایگان می باشد و برای افراد هیچ هزینه ای ندارد . مزیت لینک کوتاه این است که فضای کمتری را نسبت به URL بلند اشغال میکند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای آن – توقف کوتاه کننده لینک گوگل
آیا تاکنون لینک های کوتاه را که توسط برخی از سایت های خاص کوتاه شده اند را دیده اید؟ در این روزها بیشتر در شبکه های اجتماعی شاهده این لینک های کوتاه هستیم.
یکی از برترین وب سایت های کوتاه کننده لینک وب سایت goo.gl می باشد که توسط کمپانی گوگل راه اندازی شده است که در این مطلب در باره این کوتاه کننده لینک با شما صحبت خواهیم کرد و مزایای آن را برای شما بیان خواهیم نمود.
کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای آن – توقف کوتاه کننده لینک گوگل
کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای استفاده از آن
سرویس های کوتاه کننده لینک امکانی هستند که در اختیار مدیران سایت ها می باشند و به آن ها امکان کوتاه نمودن لینک های مطالب خود را برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و دیگر وب سایت ها می دهد. با توجه به این که لینک های بلند فضای زیادی را در زمان انتشار اشغال می کنند این سرویس ها لینک های بلند را به لینک های با کاراکترهای کمتر تبدیل کرده و موجب کوتاه شدن آن ها می شود .
استفاده از این سرویس ها رایگان می باشد و برای افراد هیچ هزینه ای ندارد. مزیت لینک کوتاه این است که فضای کمتری را نسبت به URL بلند اشغال می کند.
گوگل داری یک کوتاه کننده لینک (Google’s URL shortener) می باشد که با نام goo.gl شناخته می شود. در روزهای نخست راه اندازی این سرویس، از آن فقط برای انتقال لینک های داخلی به سایت های خارجی استفاده می شد که در واقع برای سرویس خود گوگل کاربرداشت . اما بعد ها این سرویس کوتاه کننده لینک گسترش پیدا کرد و برای استفاده عموم و کوتاه کردن تمامی لینک ها قابل استفاده شد .
سرویس goo.gl یکی از بهترین سرویس ها برای کوتاه کردن URL های شما و ردیابی کلیک های انجام گرفته بر روی لینک شما می باشد.

چگونه می توانید از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل  استفاده کنید؟
برای این که شما بتوانید از این سرویس گوگل استفاده کنید کافی است که لینک goo.gl را در مرورگر خود وارد کنید . در صفحه باز شده شما لینک بلند خود را وارد کنید. بر روی  Shorten URL کلیک کنید . لینک شما کوتاه می شود و می توانید آن را کپی کنید .
بعد از کوتاه شدن لینک ها در پایین صفحه یک جدول ایجاد می شود که تمامی لینک های اصلی و لینک کوتاه شده را برای شما نمایش می دهد. در مقابل هر لینک تعداد کلیک هایی را که بر روی لینک ها شما انجام شده است را نمایش می دهد .

به طور خلاصه با استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک گوگل می‌ توان آمارهای زیر را به دست آورد:
چه تعداد افراد بر روی لینک کلیک کرده‌اند؛
مشاهده نمودار زمانی تعداد کلیک‌ ها در بازه زمانی مشخص؛
مشخص کردن تعداد کلیک بر اساس منابع تبلیغاتی مختلف؛
نمایش نام مرورگرهایی که کاربران توسط آن وارد سایت شده‌اند؛
نمایش محدوده مکانی و جغرافیایی کاربران وارد شده به سایت شما؛
مشخص کردن سیستم عامل کاربرانی که بر روی لینک کلیک کرده‌ اند.

کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای آن – توقف کوتاه کننده لینک گوگل
مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل
۱- استفاده از لینک کوتاه شده در ایمیل 

بساری از ایمیل ها دارای لینک های طولانی هستند که علاوه بر اینکه موجب بهم ریختگی ظاهر ایمیل می شود، خواندن این لینک ها را نیز سخت تر می کند.
داشتن لینک های طولانی در ایمیل ها ضرورتی ندارد اما می توانید با استفاده از کوتاه کننده لینک ها این لینک ها را کوتاه نمایید. چرا که هدف ایمیل کوتاه بودن آن است و باید پیام را به صورت دقیق و روشن بیان نماید.

۲- استفاده در رسانه های اجتماعی
اگر از شبکه های مجازی استفاده کنید مشاهده می کنید که در برخی از آن ها محدودیت کاراکتری برای مطالب وجود دارد برای اینکه در این شبکه های مجازی فضای بیشتری داشته باشید می توانید از لینک های کوتاه استفاده کنید.

۳- استفاده از آنالیتیکز بر روی URL گوگل
شاید شما هم دوست داشته باشید که بعد از هر تبلیغی بدانید که چه تعداد کلیکی برروی لینک شما انجام شده است و چند نفر وارد سایت شما شده اند از طریق تبلیغات . یکی از بهترین منابع برای مدیریت مدیریت بازدید ها و کلیک های سایت سرویس گوگل آنالیز می باشد که دقیق ترین اطلاعات آماری را در اختیار وبمستران قرار می دهد. اما با توجه به اینکه کمتر کسی پیدا می شود که به صورت کامل با ابزار گوگل آنالیز آشنا باشد و نحوه کار با آن را بداند و همچنین با توجه به این که این سرویس برای کشور ایران مسدود می باشد دومین منبع مناسب همین ابزار کوتاه کننده لینک می باشد . با استفاده از این ابزار شما می توانید به آسانی آمارهای ورودی و کلیک های انجام شده بر رروی این لینک هارا مشاهده و مدیریت کنید .
کوتاه کننده لینک گوگل و مزایای آن – توقف کوتاه کننده لینک گوگل
گوگل سرویس کوتاه کننده لینک خود را متوقف کرد.
مایکل هرمند ( Michael Hermanto) مهندس نرم افزار شرکت گوگل مدتی پیش خبری در رابطه با توقف سرویس کوتاه کننده لینک گوگل ، goo.gl منتشر کرد.
خبر منتشر شده نشان دهنده توقف این سرویس در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ برابر با (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) دارد . گوگل این سرویس را با Firebase Dynamic Links یا به‌اختصار FDL جایگزین خواهد کرد و از این پس برای کوتاه سازی لینک ها و آمار گیری های دقیق می توانید از FDL استفاده کنید.
البته باید به اطلاع برسانیم که همانند بسیاری از بخش های کاربردی گوگل ابزار Firebase Dynamic Links نیز برای وب مستران ایرانی تحریم می باشد.

توقف کوتاه کننده لینک گوگل 
بر اساس اطلاعات موجود کاربران جدید پس از ۲۴ فروردین ۹۷ دیگر قادر به ایجاد لینک های کوتاه جدید نمی باشند اما امکان مدیریت لینک های کوتاه شده قبلی خود را خواهند داشت.

مطالب مرتبط:
تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها
۸ الگوریتم موتور جستجوی گوگل برای بهینه سازی سایت
طراحی سایت و سئو، معرفی الگوریتم های بهینه سازی گوگل

منبع: https://iranitarh.com