تبیان، دستیار زندگی

AMP چیست؟

AMP یک فرم ورک جدید می باشد که به صورت متن باز بوده و از فناوری های وب ساخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
amp چیست ؟
در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی یکی دیگر از ابزارهای جدید موتور جستجوی گوگل بانام AMP منتشر شد. AMP یا Accelerated Mobile Pages به معنای افزایش سرعت لود صفحات در موبایل می باشد .

AMP چیست ؟
باتوجه به افزایش استفاده از موبایل های هوشمند برای دست یابی به اطلاعات وب، آمار استفاده از موبایل به طور قابل توجهی صعود کرد.
به همین منظور سرعت لود صفحات وب در موبایل برای موتور جستجوی گوگل بمنظور جلب رضایت بیشتر کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد .
گوگل در ابتدای سال ۲۰۱۶ فریم ورک AMP را برای بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن، عکس، فیلم و …. منتشر کرده است .
هدف از رونمایی و استفاده از این فناوری ارائه راهکارها و عملکرد های سریع و بهینه برای کاربرانی می باشد که از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند.
AMP موجب دسترسی سریع کاربران به صفحات وب بخصوص صفحاتی که دارای متن های زیادی مانند سایت های خبری می باشد  و همچنین موجب دسترسی راحت کاربران به اطلاعات موجود در صفحات می شود.
amp چیست؟
فریم ورک AMP چیست ؟
پروژه AMP توسط گوگل و توییتر اجرا شده است که به برنامه نویسان امکان ایجاد صفحات html با حجم بسیار کم برای لود سریع آن ها را می دهد که موجب لود سریع آن ها در مرورگر های موبایل می شود .
همان طور که گفته شد AMP یک فریم ورک کاملا متن باز می باشد که امکان بهینه سازی و تولید صفحات html با حجم کم را می دهد .
کدهای AMP سرعت لود بسیار بالایی دارند و به این دلیل استفاده از موبایل را برای جستجو در صفحات وب برای کاربران جذاب تر می کند. چراکه کاربارن با سرعت های بسیار بالایی به محتوای صفحات دسترسی خواهند داشت.

amp چیست؟
چرا فریم ورک AMP موجب افزایش سرعت صفحات در موبایل می شود؟
شما به عنوان یک برنامه نویس تنها امکان استفاده از برخی تگ های خاصی از HTML را دارید و مجاز به استفاده از همه تگ ها نیستید.
هم چنین استفاده از کدهای جاوا استکریپت در همه جا مجاز نمی باشد. در نتیجه شما امکان استفاده از کدهای CSS و آنهایی که کاربرد فراوان دارند را دارید .
در واقع AMP استایل خاصی را برای کد های شما در نظر می گیرد و کدهای Css شما را در نظر نمی گیرد و کدهایی که حجم صفحات شمارا افزایش می دهند را به عنوان یک عامل غیر مجاز در نظر میگیرد.
amp چیست؟
نحوه نمایش AMP در نتایج جستجوی گوگل
حال که به صورت کامل با پروژه AMP آشنا شده اید و عملکرد آن را متوجه شدید به سراغ نحوه نمایش این صفحات در موتور جستجوی گوگل می رویم .
در حال حاضر AMP تنها برروی تلفن های همراه هوشمند هدف گذاری شده اند و کاربرد آنها تنها برای تلفن های همراه می باشد .
بنابر دمویی که در وب سایت رسمی گوگل منتشر شده است سایت هایی که بر اساس فریم ورک AMP طراحی شده اند دارای یک لینک آبی در نتایج جستجو می باشند .
با انتخاب لینک آبی شما به راحتی و با سرعت بسیار بالا به صفحات فوق هدایت خواهید شد و جابجایی در میان صفحات برای شما راحت خواهد بود .

amp چیست؟
چگونه وب سایت خود را به AMP مجهز کنیم و از استانداردهای آن بهره مند شویم ؟
شما به راحتی می توانید با مراجعه به developer tools گوگل کروم از استاندارد کد های خود بر اساس فریم وردک AMP آگاه شوید .
هم چنین برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس پلاگین های بسیار مناسبی طراحی و راه اندازی شده اند که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی وب سایت خود را  به AMP مجهز کنید.

مطالب مرتبط:
۸ الگوریتم موتور جستجوی گوگل برای بهینه سازی سایت
تصمیم گوگل برای حذف قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت ها
طراحی سایت و سئو، معرفی الگوریتم های بهینه سازی گوگل

منبع: https://iranitarh.com