تبیان، دستیار زندگی
نسخه تلویزیونی فیلم "ستاره سهیل" ساخته امیر قویدل پس از اکران نسخه سینمایی آن در قالب مجموعه‌ای پنج قسمتی از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ستاره سهیل"

ستاره سهیل

نسخه تلویزیونی فیلم "ستاره سهیل" ساخته امیر قویدل پس از اکران نسخه سینمایی آن در قالب مجموعه‌ای پنج قسمتی از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

قویدل در گفتگو با مهر در توضیح بیشتر این خبر گفت: "قرار است از مجموعه "ستاره سهیل" نسخه سینمایی جهت اکران در سینماها آماده و سپس در قالب مجموعه ای چند قسمتی از شبکه جهانی سحر پخش شود. نسخه 90 دقیقه ای آن هم در قالب فیلمی تلویزیونی برای شبکه های داخلی آماده خواهد شد."

وی که در این فیلم به روایت زندگی اویس قرنی پرداخته، درباره انگیزه ساخت فیلمی با موضوع تاریخ اسلام گفت: "ساخت هر اثر هنری درباره ائمه و زندگی آنها لذتبخش است. من طعم این لذت را در مستند "روضه منوره امام رضا (ع)" چشیده بودم و تمایل داشتم اگر فرصتی مهیا شود بار دیگر درباره ائمه فیلمی بسازم که با ساخت فیلم و مجموعه "ستاره سهیل" محقق شد."

در "ستاره سهیل" بازیگری به نام محمود قدیریان ایفاگر نقش اویس قرنی است. قویدل درباره انتخاب او گفت: "افراد زیادی برای این نقش کاندیدا بودند؛ اما من دنبال چهره ای تازه و بکر بودم که بیننده بتواند او را به عنوان اویس بپذیرد و در نهایت به بازیگری چون قدیریان برای این نقش رسیدم."

قویدل فیلم و مجموعه "ستاره سهیل" را بر اساس فیلمنامه محمود حسنی جلو دوربین برده و در آن داریوش ارجمند، اکبر عبدی، بهزاد فراهانی، نیکو خردمند، شبنم قلی خانی، چنگیز وثوقی، محمد عمرانی و میرطاهر مظلومی بازی کرده‌اند. پرویز پورحسینی نیز در فیلم به نقش سلمان فارسی ظاهر شده است. فواد حجازیان ساخت موسیقی متن و بهرام زند نیز مدیریت دوبلاژ را برعهده داشته اند.