تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه این روزها خبرهایی مبنی بر بازگشت مصطفی دنیزلی به فوتبال ایران به گوش می رسد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیزلی تکذیب کرد

دنیزلی تکذیب کرد

در حالی كه این روزها خبرهایی مبنی بر بازگشت مصطفی دنیزلی به فوتبال ایران به گوش می رسد، وی از دریافت هرگونه پیشنهاد و مذاكره با مسئولان اظهار بی اطلاعی كرد.

مصطفی دنیزلی چهره شناخته شده‌ای در فوتبال ایران است، چرا كه مربی ترك تبار پس از قهرمانی با گالاتاسرای (در سال 2001)، با دریافت پیشنهاد مناسب مالی، تركیه را به مقصد ایران ترك كرد، تا چهره نه چندان محبوب ترك ها در تیم فوتبال پاس تهران فعالیتش را آغاز كند.

فوتبال زیبا و تماشاگر پسند از بزرگترین خواسته‌های دنیزلی بوده و هست. وی از بدو ورود به ایران این سیستم را بخوبی ارائه كرد، اگر چه در فتح جام و عناوین قهرمانی ناكام ماند.

عیار وی در ارائه فوتبال تماشاگرپسند ایده‌آل است؛ اما نه در حیطه قهرمانی.

در سال 2005، زمانی كه پاس تهران در مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با العین روبرو شد و در حالی كه نماینده ایران با نتیجه 3 بر یك از حریف پیش افتاده بود و كم تر كسی ناكامی مقابل نماینده اماراتی را پیش بینی می‌كرد؛ با تعویض‌های دنیزلی شرایط تغییر كرد و تساوی 3 بر 3 شرایط برای حذف پاس از گردونه مسابقات را فراهم كرد تا مشكلات مربی میلیاردی آغاز شود.

ناكامی دنیزلی خیلی زود وی را به كشورش بازگرداند. مربی ترك تبار برای ادامه فعالیت راهی استانبول شد تا در شبكه تلویزیونی CNN مشغول به كار شود؛ اما با گذشت زمان و با انتخاب محمد حسن انصاری فرد به عنوان مدیرعامل و بركناری ناگهانی آری هان از سمت سرمربیگری پرسپولیس، سرنوشت طوری رقم خورد كه بار دیگر مصطفی به تهران بیاید و به عنوان سرمربی، مسئولیت هدایت این تیم پرهوادار را برعهده بگیرد.

مربیگری در پرسپولیس حكم مرگ و زندگی برای دنیزلی را داشت، چرا كه سرخ جامگان شرایطی كاملاً متفاوت با پاس دارند.

افندی پا به میدانی گذاشت كه كوچك‌ترین رفتارش زیر ذره‌بین میلیون‌ها هوادار متعصب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، بنابراین بی دلیل نبود كه با گذشت زمان گونه های دنیزلی سرخ تر از گذشته و تحمل شرایط برایش دشوارتر می شد.

سرمربی سابق تیم ملی تركیه یك سال در پرسپولیس فعالیت كرد و ارائه بازی های زیبای تیم تحت رهبری وی، هواداران بی‌شماری را به ورزشگاه ها كشاند، اگر چه در نتیجه‌گیری همچون تجربه گذشته‌اش در پاس، نتوانست كارنامه موفقی از خود برجای بگذارد.

هكتور كوپر لقبی بود كه ایرانی‌ها به دنیزلی دارند، چرا كه با مقایسه سرمربی تركیه‌ای با مربی آژرانتینی مدعی شدند، مردی است كه تنها برای كسب عناوین دومی و سومی می تواند تاثیر گذار باشد و قدرت قهرمان كردن تیمی را ندارد.

فصل گذشته در دیدار پایانی جام حذفی فوتبال ایران پرسپولیس در حالی كه با یك گل سپاهان را شكست داده بود، به یك باره 4 گل دریافت كرد تا با شكست سنگین در ورزشگاه آزادی جام به نماینده اصفهانی برسد.

با این شكست تلخ، دنیزلی چمدانش را بست و به سرزمین خود بازگشت. اگر چه همچنان بسیاری، دیدارهای زیبای پرسپولیس دنیزلی را ستایش می كنند.

دنیزلی تکذیب کرد

چند ماهی از جدایی دنیزلی از فوتبال ایران می‌گذرد؛ اما با توجه به ناكامی ایران در مسابقات جام ملت‌های 2007 زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دوباره، این بار بعنوان سرمربی تیم ملی در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود.

اگرچه وی تاكنون در تیم های ایرانی هیچ جامی را كسب نكرده است؛ اما همچنان مورد توجه آریایی ها است.

در روزهای گذشته شایعه انتخاب دنیزلی به عنوان سرمربی ایران در آستانه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 بسیار جدی شده در حالی كه سرمربی تركیه‌ای از انتشار چنین اخباری ابراز بی‌اطلاعی می‌كند.

دنیزلی درباره شایعه مصاحبه‌اش در شبكه تلویزیونی DSPORT تركیه و آغاز مذاكراتش برای مربیگری تیم ملی ایران به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این خبر صحت ندارد و در روزهای گذشته هرگز با هیچ شبكه تلویزیونی درباره مربیگری در تیم ملی ایران مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام.

دنیزلی تاكید كرد: این شایعه‌ها از رسانه‌های داخلی ایران نشات گرفته‌اند، زیرا تاكنون هیچ پیشنهادی از مسئولان فدراسیون ایران دریافت نكرده‌ام.

سرمربی سابق پرسپولیس به علاقه قلبی خود به ایران اشاره كرد و افزود: همواره اعتراف كرده‌ام كه از حضور و فعالیت در ایران ابراز رضایت می كنم؛ اما بازگشتم به تهران برای مربیگری در تیم ملی كذب محض است.

دنیزلی گفت: اكنون اطلاع دقیقی از شرایط ملی فوتبال ایران ندارم، بنابراین ترجیح می‌دهم كه در این مورد سكوت كرده و صحبتی نكنم.

به نظر می‌رسد كه صحبت های دنیزلی در شرایط فعلی كاملاً منطقی است، چرا كه فدراسیون فوتبال ایران با توجه به نزدیكی انتخابات در موقعیتی حساس قرار دارد و نمی‌تـوان تصمیم‌های نهایی را اتخاذ كرد.

جایگاه متزلزل امیر قلعه نویی روی نیمكت مربیگری تیم ملی ایران، عامل اصلی بروز چنین خبرهایی است، بنابراین این شایعه را نمی توان كاملاً نفی كرد و باید پذیرفت در میان مدیران داخلی، هستند كسانی كه بخواهند دنیزلی را به ایران بازگردانند و این بار در عرصه ملی وی را مورد آزمایش قرار دهند.

مطالب مرتبط  :

دنیزلی سرمربی تیم ملی ایران !