تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرای تدوین اطلس قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان، عنوان كرد: نخستین‌بار عبدالخلیل شوقی ابوخلیل، اقدام به تهیه‌ی این اطلس كرد و پس از آن، پژوهشکده‌ی امیرکبیر با گروه پژوهشی خود به ترجمه و نشر این اطلس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"اطلس قرآن كریم" به‌چاپ می‌رسد

اطلس قرآن كریم

"اطلس قرآن كریم" در ایران منتشر می‌شود.

مدیر اجرای تدوین اطلس قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان، عنوان كرد: نخستین‌بار عبدالخلیل شوقی ابوخلیل، اقدام به تهیه‌ی این اطلس كرد و پس از آن، پژوهشکده‌ی امیرکبیر با گروه پژوهشی خود به ترجمه و نشر این اطلس در ایران اقدام کرده است.

فاطمه وثوقی همچنین خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این اطلس، مشخص كردن منطقه‌ی ظهور ادیان، سیر مهاجرت انبیا [ع]، محل برگزیدگی و فضای جغرافیایی از حضرت آدم [ع] تا زمان حضرت ولی عصر (عج) است.

او در ادامه گفت: درصدد تهیه‌ی سی‌دی این اطلس نیز هستیم، که با شروع کارهای مقدماتی، ممکن است هم‌زمان با نشر کتاب، توزیع شود.

مدیر اجرایی تدوین اطلس قرآن، زمان انتشار این اطلس را را اواخر شهریورماه جاری عنوان کرد و افزود: این اطلس قرآن به‌صورت تمام‌رنگی در شمارگان پنج‌هزار نسخه و در قطع وزیری خواهد بود و نقشه‌ها در مقیاس‌های مختلف طراحی شده‌اند.

وثوقی با اشاره به این‌كه همواره دو مشکل هزینه و توزیع در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان كرد: مراکز دینی، قرآنی، کتابخانه‌ها و مراکز دولتی می‌توانند با پیش‌خرید این اطلس، در نشر و گسترش آن شرکت كنند. توزیع و پخش کتاب کار تخصصی است و شرایط خاص خود را می‌طلبد، كه این مراکز عمدتا در تهران قرار دارند و در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

منبع : ایسنا