تبیان، دستیار زندگی
به راستی سنگ ها هدایایی از جانب زمین هستند. به نظر می رسد کودکان نوعی جاذبه و گرایش طبیعی نسبت به سنگ ها دارند و دلشان می خواهد هر نوع سنگ یا کریستالی را از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سنگ های شفابخش برای کودکان(1)

سنگ های شفابخش برای کودکان

به راستی سنگ ها هدایایی از جانب زمین هستند. به نظر می رسد کودکان نوعی جاذبه و گرایش طبیعی نسبت به سنگ ها دارند و دلشان می خواهد هر نوع سنگ یا کریستالی را از زمین برداشته و آن را به طور کامل کشف کنند. در این گونه مواقع، آنها تمام حواس خود را به کار می گیرند تا بفهمند هر کریستالی به چه چیزی شباهت دارد. آنها کنجکاوند بدانند وقتی یک کریستال به زمین یا درون آب می افتد چه صدایی می دهد یا چه بو و مزه ای دارد. بعضی کودکان از حواس خود استفاده می کنند تا بگویند که کریستال ها به آنها چه می گویند. حتی بدون اینکه آموزشی به آنها داده شده باشد به گونه ای اسرارآمیز، از سنگ ها برای درمان خود استفاده می کنند. بچه ها خیلی سریع می توانند نسبت به نیروی درمانی سنگ ها واکنش نشان دهند. فرزندان خود را به فروشگاه های سنگ و جواهر آلات و سنگ های معدنی، نمایشگاه ها و موزه های سنگ های قیمتی، یا مناطقی مثل غارها و معادن ببرید و بگذارید سنگ کریستالی را که دوست دارند بردارند. آنها اغلب اوقات کریستال هایی را که برای بهبود و درمان آنها مفید است انتخاب می کنند.

در قسمت زیر فهرستی از سنگ های مختلف ارائه شده که به سلامت بچه ها کمک می کند. اجازه بدهید فرزندتان این نوع سنگ ها را در جیبش بگذارد و همیشه به همراه داشته باشد و حتی موقع خواب و استراحت هم سنگ مخصوصش را پیش خود نگه دارد.

یاقوت ارغوانی

یاقوت ارغوانی:

یاقوت ارغوانی یکی از بهترین سنگ های شفابخش است(تصویر بالا). خاصیت عمده ی این سنگ آن است که می تواند هر نوع احساس منفی را از وجود شخص بیرون بکشد و ضمیر او را پاک و شفاف کند.

در مورد کودکان می تواند اضطراب و آشفتگی ناشی از بلوغ، یا هر نوع غم و افسردگی مربوط به شکست تحصیلی، یا شنیدن اخبار ناخوشایند مثل طلاق یا مرگ و... را در آنها از بین ببرد. یاقوت ارغوانی در این گونه موارد تمام احساسات منفی را به طرف خود جذب می کند و به کودک آرامش می بخشد. برای بچه هایی که ناتوانی های گوناگون دارند یا دچار مشکلات جسمی و روحی هستند، چند تکه سنگ یاقوت ارغوانی در اتاق آنها باعث می شود این نیروهای منفی از وجود آنها تخلیه شود و اتاق آنها به یک وضعیت آرام و متعادل برگردد. برای درمان دردهای موضعی، سنگ یاقوت ارغوانی را به طور مستقیم به مدت 20 دقیقه در روی محل درد یا اطراف آن بگذارید تا تسکین یابد.

اشک سرخ پوست:

اشک سرخ پوست یا «سنگ غم» خیلی تیره است، ولی درعین حال نور را از خود عبور می دهد. اگر شما تکه کوچکی از آن را جلوی نور نگه دارید می توانید همچون شیشه، طرف دیگر را ببینید. به هرحال، اگر شما از سنگ اشک سرخپوست برای جذب احساسات منفی استفاده کنید، خواهید دید که قسمتی از فضای درونی آن تیره و کدر می شود و گاهی اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف می گردد.

عقیق سرخ

عقیق سرخ:

سنگ عقیق یا «سنگ عزت نفس» برای تقویت حس احترام به نفس و ارزش قایل شدن برای خویشتن به کار می رود(تصویر بالا). رنگ های نارنجی تیره این سنگ به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول و دوم و سوم در این سنگ است و باعث حس امنیت و عشق به خویشتن می شود. رگه های صورتی رنگ موجود در این سنگ، عشق و علاقه را در بین والدین و فرزند تقویت می کند. این سنگ همچنین برای بیماری های پوستی از جمله آکنه بکار می رود. برای این کار سنگ را در بالای پوست نگه داشته و به مدت چند دقیقه به صورت دایره وار حرکت دهید.

سنگ شفاف (حجرالبرق):

حجرالبرق یا «سنگ رهبری» یک سنگ تقویت کننده و نیرو دهنده است که انرژی قلب را احیا می کند و میان انرژی های زنانه و مردانه در بدن تعادل ایجاد می کند. این سنگ سبز رنگ است و بسیار دوست داشتنی و محافظ قلب است. بسیاری از بچه هایی که خجالتی، ترسو، مطیع و سر به زیر هستند، برای بازیابی اعتماد به نفس نیاز به چنین سنگی دارند. این سنگ به شخص کمک می کند تا فعال باشد و کارش را آن طور که خودش می خواهد شروع کند و خلاصه ابتکار عمل را در دست گیرد.

بچه هایی که دچار تنگی نفس هستند، به سوی این سنگ جذب می شوند، زیرا این سنگ ریه ها را باز می کند و باعث احساس سبکی و آرامش می شود.

ادامه دارد...

منبع : روزنامه ابتکار

* مطالب مرتبط:

سنگ درمانی در طب اسلامی

سنگ متولدین ماه اسفند و سایر ماه های سال

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.