تبیان، دستیار زندگی
به بهانه شهادت مظلومانه کنت لوکا گانتالو لاواتللی به دست دژخیمان صهیونیست شهید ادواردو آنیلی، در یکی از سفرهایش به ایران، یکی از دوستانش به نام لوکا را با خودش به تهران آورد و به آقای قدیری ابیانه گفت:«او را تا مرز اسلام آورده ام.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قافله شهیدان خمینی هنوز روان است!

شهید لوکا گانتالو لاواتللی

یادی از ادواردو و لوکا

به بهانه شهادت مظلومانه کنت لوکا گانتالو لاواتللی به دست دژخیمان صهیونیست

شهید ادواردو آنیلی، در یکی از سفرهایش به ایران، یکی از دوستانش به نام لوکا را با خودش به تهران آورد و به آقای قدیری ابیانه گفت:«او را تا مرز اسلام آورده ام.»

لوکا کسی نبود جز فرزند بزرگ ترین تولید کننده شراب ایتالیا. شاید درآمدهای لوکا به پای درآمد خانواده آنیلی که درآمدی بالغ بر شصت میلیارد دلار، یعنی تقریباً سه برابر اوج درآمد نفتی ایران در یک سال است، نرسد. اما هرچه بود او فرزند یکی از پولدارترین خانواده های ایتالیا به شمار می رفت. او فرزند «سلطان شراب ایتالیا» بود. لوکا نیز همانند آنیلی، به اسلام روی آورد، اما اسلامی شیعی، و هر دو مصداق این آیه شدند که فرمود:«یخرج الحی من المیت».

هر دو از اوج ثروت مادی و فراهم بودن نیازهای دنیوی روی برگرداندند تا به گنج بی پایان معنویت دست یابند و در مصاف بین ثروت و ایمان، دنیا و عقبی، ایمان و عقبی را برگزیدند. داستان لوکا و ادواردو، داستان همان سرفصل انشایی است که در مدرسه به ما می دادند: علم بهتر است یا ثروت. ادواردو و لوکا علم را برگزیدند، اما نه علمی که با آن به ثروت مادی می توان دست یافت. علمی که هر انسانی را به گنج معنویت و آشنایی با عالم معنا می رساند.

دکتر قدیری ابیانه، در سفری که سالها پیش و پس از اسلام آوردن لوکا به ایتالیا داشت، به منزل او رفته بود. لوکا، عکس حضرت امام(ره) را در اتاق خود نصب کرده بود، او با این اعتقاد راسخ باید هم مثل ادواردو مطرود خانواده اشرافی اش می شد!

لوکا مانده بود و یک عکس امام و یک دوربین ساده فیلمبرداری و شغلی که باید با آن عالم معنا و گنج و ثروتی به نام معنویت را به تصویر می کشید؛ اما مگر دنیای لیبرال دموکراسی که هر کس را که به خمینی رو کند، همه هستی به ظاهر مادی اش را از او می گیرد، اجازه می دهد که نگاه خمینی را از دریچه دوربینش به تصویر کشد؟! هرگز.

سیزدهم فروردین 1386 درست روزی که خیلی ها رفته بودند به «عالم طبیعت» سلام کنند و سبزه حاجات دنیوی خود را گره بزنند، لوکا به تماشای عالم معنا رفت و دستان خود را با ادواردو با هزاران هزاران یار شهید خمینی گره زد و به دیدار رسول خدا (ص) شتافت.

شهید ادواردو آنیلی

اما به راستی به قول امام شهیدان: اگر بسیج جهانی مسلمین تشکیل شده بود، کسی جرئت این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوی رسول الله (ص) داشت؟

به راستی دژخیمان صهیونیسم بین الملل از چه چیزی می هراسند که تا زمزمه گرایش به اسلام در کسی بلند می شود، کمر به نابود کردن او می بندند؟ و آیا درنیافته اند این خواب رفتگان همیشه تاریخ، که روزی خواهد آمد که آنچه را که با آن به مبارزه برخاسته اند، در حیاط خانه شان خواهند یافت.

«ای خواب رفتگان! ای غفلت زدگان! بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه های گرگ منزل گرفته اید، برخیزید که اینجا جای خواب نیست!... جهان ایمن از صیاد نیست! ... و تا نابودی کاملتان از شما دست برنخواهند داشت.»

بسیار خوانده ایم، خوابمان برد و باطل شد، دوباره می خوانیم تا خوابمان نبرد: «امروز جهان تشنه فرهنگ ناب محمدی است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی، رونق  زرق و برق کاخ های سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی (شما بخوانید خمینی زمان) آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و در برابر همه توپ ها و موشک های دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می کند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. ان شاءالله ملت بزرگ ایران، با پشتیبانی مادی و معنوی خود از انقلاب، سختیهای جنگ را به شیرینی شکست دشمنان خدا در دنیا جبران می کند و چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است. چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگره های نظام شاهنشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات آمریکا را در این کشور شکسته است. چه شیرینی بالاتر از اینکه مردم عزیزمان ریشه های نفاق و ملی گرایی و التقاط را خشکانیده اند... ملی گراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کرده اهداف بین المللی اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است. ما می گوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لااله الا الله » را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز در آوریم...

کمربندهاتان را ببندید که هیچ چیز تغییر نکرده است. امروز روزی است که خدا این گونه خواسته است و دیروز خدا آن گونه خواسته بود و فردا ان شاءالله روز پیروزی جنود حق خواهد بود.

و بی شک شهید مهدی آنیلی و شهید کنت لوکا گانتالو لاواتللی، و شهدای گمنام عاشورای خمینی، در گوشه گوشه دنیا، از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، با سرمایه معنوی خود در آن شریک خواهند بود.

منبع:مجله امتداد