تبیان، دستیار زندگی
هفته چهارم رقابت های لیگ برترفوتبال باشگاه های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به هفته چهارم لیگ برتر

هفته چهارم رقابت های لیگ برترفوتبال باشگاه های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، برنامه و اسامی داوران دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

نگاهی به هفته چهارم لیگ برتر

پنجشنبه15/6/86

* شیرین فراز کرمانشاه - استقلال تهران ( ورزشگاه آزادی کرمانشاه) ساعت 16

داوران : خداداد افشاریان ( داور )، حسین نجاتی( کمک اول )، حسن نوشه ور( کمک دوم )، محمدرضا اکبریان( داور چهارم )

تیم استقلال تهران این هفته باید به مصاف شیرین فراز کر مانشاهی برود که مثل آبی پوشان کمی دچار حاشیه و اخبار ضد و نقیض شده است .

شیرین فراز کرمانشاه هفته پیش توانست با یک گل ذوب آهن را از پیش رو بردارد تا بتواند  نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشد . آنها که چند هفته ای است در مجموعه داخلی خود و برگزاری مسابقه در شهر کرمانشاه دچار مشکل  شده اند نشان داده اند که غیر منتظره نتیجه می گیرد .در آن طرف نیز آبی پوشان حال و روز خوشی ندارند و هر روز یکی از مدیران آبی پوشان روی جلد روزنامه ها می روند. آبی پوشان که بیشتر مجموعه خود را تغییر داده اند هنوز نتوانسته اند هماهنگی لازم را به دست بیاورند .  آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات سر وصدای زیادی را به پا کردند و توانستند  ستاره های زیادی را جذب تیم خود کنند تا هواداران از آنها انتظار قهرمانی داشته باشند . آنها در برابر مس هر چند توانستند بازی زیبایی ارائه دهند اما امتیازات حساسی را از دست دادند و از همه مهم تر اینکه 2 بازیکن ملی پوش خود را برای این بازی از دست داد . به هر حال باید تا فردا منتظر ماند و دید آبی پوشان می توانند از زیر انتقاد ها و فشار های مردمی فرار کنند یا خیر ؟

* سپاهان اصفهان- راه آهن تهران ( ورزشگاه فولادشهر اصفهان) ساعت 16:45

داوران : هدایت ممبینی( داور ) ، محمدرضا ابوالفضلی ( کمک اول )، منوچهر بیات ( کمک دوم )، غلامرضا جباری( داور چهارم)

سپاهان اصفهان تنها تیمی است که توانسته تعقیب کننده صدر نشین باشد و از 3 بازی توانسته است 100% امتیاز را جمع آوری کند .  سپاهان که دیگر همه آنها را مدعی کسب عنوان قهرمانی می دانند این هفته باید به مصاف لوکوموتیو رانان لیگ بروند . این بازی شاید به ظاهر خیلی برای زرد پوشان اصفهانی ساده باشد اما  سخت ترین بازی برای آنها در این 4 بازی است . دلیل این ادعا تنهایک چیز است و آن این است که تیم راه آهن شبیه به خود سپاهان بازی می کند  و این  می تواند معضل بزرگی برای آنها باشد . راه آهنی ها در 2 هفته گذشته در برابر برق و صبا داشته اند و میثاقیان برای اینکه خود را در داخل استخر نیاندازدباید کم کم به فکر برد و 3 امتیاز دیدار باشند .

نگاهی به هفته چهارم لیگ برتر

* صباباتری تهران- مقاومت شهید سپاسی شیراز ( ورزشگاه درخشان رباط کریم) ساعت 16:45

داوران : سعادت باغبان ( داور )، علیرضا کهوری( کمک اول )، بهرام کیانی( کمک دوم )، اسماعیل بابلی( داور چهارم )

جمعه 16/6/86

فجرسپاسی شیراز که در هفته پیش 3 امتیاز دربی را از دست داد باید این هفته در تهران به مصاف صبایی می رود که با 7 امتیاز به دنبال صدر نشینی است . صبا باتری هفته پیش با یک گل راه آهن را از پیش رو برداشت تا سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول احساس غریبی نکنند و سایه صبا را پشت خود احساس کنند . با شکست هر دو تیم برکناری هیچ کدام یک از مربیان دو تیم را تهدید نمی کند اما صبا برای اینکه از کورس عقب نماند باید 3 امتیاز این دیدار را مال خود کند .

* مس کرمان - استقلال اهواز ( ورزشگاه سلیمی کیا کرمان) ساعت 15:45

داوران : رحیم رحیمی مقدم ( داور )، رامین عرفانیان ( کمک اول )، صفدر احمدی ( کمک دوم )، رحیم مهرپیشه ( داور چهارم )

فرهاد کاظمی و فیروز کریمی باید در شرایطی در کرمان به مصاف هم بروند که هر دو به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارند . مسی ها در هفته گذشته با درخشش  رحمتی توانست  امتیاز از تهران به کرمان ببرد تا بتواند با گرفتن امتیاز از استقلال کمی از فشار هواداران کرمانی رها شوند و این باعث می شود  تا آنها بازی راحت تری را در برابر استقلال برگزار کنند .اما در آن سو آبی پوشان اهوازی هنوز نتوانستند اولین 3 امتیاز خود را در لیگ هفتم دشت کنند و باید دید آنها می توانند مزه 3 امتیاز را بچشند یا خیر  ؟

* سایپا تهران - ذوب آهن اصفهان ( ورزشگاه انقلاب کرج) ساعت 16

داوران : محسن ترکی( داور )، جواد تقی پور( کمک اول )، فریدون سلامی( کمک دوم )، فرهاد رستمی( داور چهارم )

سایپا پس از 2 شکست توانست اولین پیروزی خود را در هفته گذشته برابر پاس همدان دشت کند تا رگه هایی از سایپا سال گذشته را در شاهد باشیم . حالا سایپا باید به مصاف تیم جوان و آینده دار ذوب آهن برود که هنوز نتوانسته اند شرایط خود را با لیگ برتر وفق دهند  . ذوب آهنی ها در دیدار گذشته خود در برابر شیرین فراز متوقف شدند تا مربی آنها تصمیم به گریه کردن در کنفرانس مطبوعاتی بکند . بازیکنان ذوب آهن اگر مربی خود را دوست دارند باید هر چه در چنته دارند رو کنند تا دیگر اشک های مربی خود را نبینند . علی دایی هم که اولین برد خود را کسب کرده حالا حالا دوست ندارد مزه برد از دهانش خارج شود .

* برق شیراز - پاس همدان ( ورزشگاه حافظیه شیراز) ساعت 16:45

داوران : سعید بخشی زاده( داور )، مجید ویشگاهی ( کمک اول )، غلام آموزگار( کمک دوم )، بهروز رنجبر( داور چهارم )

هر دو تیم شش  امتیازه هستند و بازنده این دیدار می تواند پلی بسازد برای تیم برنده . برق شیراز  هفته پیش فجر سپاسی را از پیش رو برداشت در آن طرف نیز پاسی ها اولین شکست خود را در حضور تماشاگران خودی کسب کردند تا کمی مسیر خود را به سمت پله های پایینی جدول کج کنند . به هر حال این دیدار یک دیدار حساس از لحاظ امتیازی برای دو تیم است که باید دید کدام از دو تیم بهتر در این راه عمل می کنند .

* پگاه گیلان - ابومسلم خراسان ( ورزشگاه عضدی رشت) ساعت 16:45

داوران : شاهین حاج بابایی( داور)، رسول فروغی ( کمک اول)، محمد قراملکی( کمک دوم )، منصور نوری( داور چهارم )

شاید یکی از سخت ترین دیدار های لیگ هفتم باشد . باخت هر دو تیم یک قدم دیگر مربی ر ابه برکناری نزدیک می کند . پگاه گیلان تنها تیمی است که نتوانسته گلی را وارد دروازه حریفان کند و  و این ، شرایط پگاه را از سایر تیمهای ته جدولی جدا می کند اما در آن سوی میدان سیا جامگان مشهدی هم شرایط خوبی ندارند . آنها علاوه بر دریافت 3 گل از سرخپوشان تهرانی چندین بازیکن خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارند و همین اتفاق کار را برای خداداد مشکل می کند .

*  صنعت نفت آبادان - ملوان بندرانزلی ( ورزشگاه تختی آبادان) ساعت 18:50

داوران : مسعود مرادی ( داور)، علی موغلی( کمک اول )، محمدرضا منصوری( کمک دوم )، آرش خرمیان( داور چهارم )

بالاخره هفته صنعت نفت اولین 3 امتیاز خود را در لیگ برتر بدست آورد  تا هواداران پر شور خود را امیدوار کند . ملوانی ها هم نشان داده اند که در لیگ هفتم حرف هایی برای گفتن دارند و می خواهند خود را سرعت گیر لیگ برای تیم های مدعی نشان دهد . صنعت نفت که هفته پیش در برابر دیگر تیم شمالی در رشت قرار گرفته بود اینباز نیز بایددر برابر دیگر تیم انزلی به میدان برود با این تفاوت که این دیدار در جنوب و در برابر هزاران هوادار دو آتشه برگزار می شود . به هر حال اگر صنعت نفت می خواهد خود را از اینی که هست بالاتر ببرد باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد .

نگاهی به هفته چهارم لیگ برتر

* پرسپولیس تهران - پیکان تهران ( ورزشگاه آزادی تهران ) ساعت 18:50

علیرضا فغانی( داور )، مرتضی کریمی ( کمک اول )، سعید علی نژادیان( کمک دوم )، ایرج ساعدی( داور چهارم)

اما در آخرین دیدار هفته چهارم  باید شاهد دیدار صدرنشین با پیکانی باشیم که در این چند ساله همیشه برای سرخپوشان مشکل ساز بوده و از آنها امتیازات مهمی را کسر کرده و سرخپوشان نیز که شروع خوبی را در لیگ برتر داشته اند تنها به پنچر کردن این تیم می اندیشد تا بتواند صدر جدولی که بدون دردسر به دست آورده اند را حفظ کنند . اما در آن سو پیکان نیز تیم دست و پا بسته ای نشان نداده است وهمیشه حرف هایی برای گفتن داشته است . زیاد را دور نمی رویم همین پارسال در حالی که همه انتظار برد پرسپولیس در برابر پیکان را داشتند این تیم مثل لیگ 82 سرخپوشان را زیر گرفت تا نشان دهد هنوز پیکان نفس می کشد و به موزه نرفته است .

اما در کل سخن ما با بازیکنان پرسپولیس این است که اگر می خواهند از سد پیکان عبور کنند تنها یک راه وجود دارد آن هم غلبه بر غرور کاذب .

نگاهی به هفته چهارم لیگ برتر