تبیان، دستیار زندگی
در این مقاله به کاربری‌های مفیدی از کامپیوتر اشاره می‌کنیم که با آنها می‌توانید اطلاعات کاری خود و سرعت عمل‌تان را بالا ببرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‌هایی برای بهبود کاربری شما

توصیه‌هایی برای بهبود کاربری شما

آیا بیشتر اوقاتی که با کامپیوتر کار می‌کنید در حال بازی کردن هستید؟ آیا به این دلیل این کار را می‌کنید که به اندازه‌ی کافی اطلاعات از کامپیوتر ندارید و نمی‌توانید کار موثری با آن انجام دهید؟

در اینجا به کاربری‌های مفیدی از کامپیوتر اشاره می‌کنیم که با آنها می‌توانید اطلاعات کاری خود و سرعت عمل‌تان را بالا ببرید.

نیازهایتان را مطرح کنید

از نرم افزار و سخت افزار قابل اطمینان استفاده کنید

از یک کامپیوتر با سرعت و حافظه‌ی بالا و یک پردازشگر خوب مثل پنتیوم 4 استفاده کنید. کانکشن اینترنت‌تان را پرسرعت انتخاب کنید، یک برنامه‌ی آنتی ویروس خوب روی سیستم‌تان نصب کرده تا از خراب شدن فایل‌هایتان در امان باشید.

از آپدیت‌های خودکار استفاده کنید

این مربوط به بروز کردن و ارتقاء ویروس‌های شناخته شده سیستم، برنامه‌های مختلف و سیستم عملیاتی کامپیوترتان می‌باشد. با استفاده از برنامه‌های آپدیت خودکار سیستم‌تان را همیشه به روز نگه دارید.

درمورد مسائل ایمنی و حفاظتی سیستم‌تان هوشیار باشید

از باز کردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناخته جداً پرهیز کنید، چون ممکن است از این طریق ویروس وارد سیستم‌تان شود. از کلمه‌ی رمز خوبی استفاده کنید تا هیچ کس نتواند آن را حدس بزند. مرتباً کامپیوترتان را تست کنید تا از آسیب‌های امنیتی آن اطلاع یابید.

به کارهایتان نظم دهید

صفحه‌ی دِسکتاپ و فایل های‌تان را مرتب کنید.

آیکن‌های روی صفحه‌ی دسکتاپ را نوعی واضح انتخاب کنید. می‌توانید همه‌ی Shortcutها را در سمت راست و فایل‌های کاربردی خود را در سمت چپ دسکتاپ نگه دارید. اگر در آنِ واحد روی چندین پروژه کار می‌کنید، برای هر کدام فایل‌های جداگانه درست کرده و اسم دقیق روی آن بگذارید تا با هم اشتباه نشوند.

Shortcut درست کنید (میانبر)

با درست کردن Shortcut می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید. اگر سایت‌هایی هست که مرتباً از آنها دیدن می‌کنید، می‌توانید آن را در قسمت سایت‌های برگزیده ذخیره کنید تا راحت‌تر و سریعتر به آنها دسترسی پیدا کنید.

ایمیل‌تان را مرتب کنید

هرگونه پیام و ایمیل قدیمی و بی‌استفاده را پاک کنید. پیام‌های ارسالی را به ترتیب تاریخ دریافت مرتب کرده تا دیگر لازم نباشد برای پیدا کردن یک پیام وقت‌تان را با گشتن پیام‌های قدیمی تلف کنید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که پیام‌های مهم را روی سیستم‌تان در فایل‌های جداگانه ذخیره کنید تا راحت‌تر به آنها دسترسی پیدا کنید و پس از تکمیل پروژه می‌توانید آنها را پاک کنید.

از گشت و گذارهای بیهوده در اینترنت پرهیز کنید

به جای اینکه بیهوده برای یافتن اطلاعاتی مشغول گشتن شوید، RSS را روی سیستم‌تان دانلود کرده و منابع متداول خود را به آنها متصل كنید. یا اینکه از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده کنید.

بگذارید اطلاعات به سمت شما بیاید

می‌توانید در خبرنامه سایت‌های خبری عضو شده تا از مهم‌ترین خبرهای روز جهان باخبر شوید.

توصیه‌هایی برای بهبود کاربری شما

بازده کاری خود را بالا ببرید

از تمپلیت استفاده کنید

نوشتن یک نامه‌ی یکسان به چند نفر با موضوعی یکسان؟  می‌توانید برای نامه‌ها، گزارشات و ایمیل‌های تکراری تمپلیت(قالب) درست کرده و هربار فقط عمل copy-paste انجام دهید. هربار می‌توانید مطالب دیگری نیز به همان متن قبلی اضافه کنید.

از موضوع خارج نشوید

مکاتبات ایمیل‌تان کوتاه و مختصر باشد. لزومی ندارد که ایمیل حتماً بلند باشد. اگر لازم است که اطلاعات زیادی را منتقل کنید، می‌توانید آن را به ایمیل الصاق کنید. از موضوع خارج نشوید. اگر سه موضوع یا سوال دارید، بهتر است که سه ایمیل مجزا بفرستید.

اطلاعات مهم را با خود حمل کنید

فایل‌ها و اطلاعات مهم را می‌توانید به صورت الکترونیک با خود جابه جا کنید. آنها را روی حافظه‌ی USB یا  CD  ضبط کنید. از‌PDA تان به درستی استفاده کنید. قسمت دستورالعمل آن را مطالعه کنید تا از  کارکرد برنامه‌های آن بیشتر مطلع شوید.

سخن آخر: تکنولوژی زندگی را راحت‌تر کرده است

مردم انتظار دارند که تا دکمه‌ی Enter را فشار می‌دهند اطلاعات را دریافت کنند. اتوماتیک بودن چیزها، سرعت انجام کار را به طریقی مصنوعی بالا برده است. مدیریت زمان البته بسیار مهم است و شما می‌توانید عملکرد و بازده کاری‌تان را با استفاده‌ی بهینه از تکنولوژی بیشتر کنید.

منبع: سایت مردمان

مطالب مرتبط:

rss چیست ؟

با فایرفاکس، فراموشی را فراموش کنید

نگهداری از لیست سایت‌های مورد علاقه

نحوه پرداخت الکترونیکی قبوض تلفن همراه

مدیریت دانلودهای شما

چیدمان اتاق کار کامپیوتر (قسمت اول) - (قسمت دوم)

 یك روز زندگی در شهر الكترونیك