تبیان، دستیار زندگی
سینمایی «موهبت الهی» (God send) به اعتقاد برخی كارشناسان یادآور فیلم‌هایی چون «جن‌گیر» و «نردبان جاكوب»،«‌ادری زر» و «طالع نحس» در ذهن بیننده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به انگیزه‌ی پخش موهبت الهی

به انگیزه‌ی پخش موهبت الهی

سینمایی «موهبت الهی» (God send) به اعتقاد برخی كارشناسان یادآور فیلم‌هایی چون «جن‌گیر» و «نردبان جاكوب»،«‌ادری زر» و «طالع نحس» در ذهن بیننده است.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این فیلم كه بر پایه همان كلیشه‌های آشنای چنین فیلم‌هایی پیش می‌رود، علی‌رغم تبلیغات فراوان و حضور بازیگر مطرحی چون رابرت دینرو، نتوانست هیچ موفقیت عمده‌ای را در جشنواره‌ها و نمایش عمومی كسب كند.

*درباره فیلم*

«موهبت الهی» به كارگردانی نیك هام محصول سال 2004 دو كشور آمریكا و كاناداست.

فیلمنامه این درام فانتزی و دلهره‌آور توسط مارك بمبك به نگارش درآمده و درباره زوجی به نام پل و جسی دانكن است كه فرزند دلبندشان را در حادثه تصادفی از دست می‌دهند. آن‌ها سرانجام دست به دامان دكتری می‌شوند كه با استفاده از علم ژنتیك و بر اساس (DNA) موی فرزندشان، به كمك دانش شبیه‌سازی فرزند دیگری به آ‌ن‌ها ببخشد، همه چیز در این جریان به خوبی پیش می‌رود و بچه پسر به دنیا آمده، درست مانند آدام كوچولوی كشته شده در تصادف هشت ساله می‌شود، اما او از كابوس‌های شبانه رنج می‌برد و ناخواسته كودك وحشی، خش و شروری می‌شود كه قصد انجام قتل و ارتكاب جنایت دارد.

*بازیگران*

رابرت دنیرو در «موهبت الهی» نقش ریچارد ولس را بازی می‌كند. وی خواهان بازی در قسمت‌های كوتاهی از فیلم بوده است با این حال نیك‌هم پس از این كه شنید دنیرو به بازی در پروژه او تمایل نشان داده،از وی خواست تا در صحنه‌های بیشتری از فیلم حاضر شود كه همه این صحنه‌ها در عرض یك هفته فیلمبرداری شد.

دنیرو به هنگام اكران «موهبت الهی» از بازی در این فیلم اظهار پشیمانی كرد، چرا كه از نام وی برای تبلیغات فیلم سوءاستفاده شده بود.

در فیلم یك ساعت و 42 دقیقه‌ای «موهبت الهی» علاوه بر دنیرو، بازیگران دیگری چون گرگ كینر در نقش ( پل دوكان)، كمرون برایت (آدام دوكان) و ربكا رومیجن (جسی دوكان) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

*كارگردان*

نیك‌هام یكی از كارگردانان مطرح انگلیس در عرصه سینما و تئاتر محسوب می‌شود. وی تا كنون 10 فیلم را در مقام كارگردان در پرونده كاری خود ثبت كرده كه «موهبت الهی» آخرین فیلم وی محسوب می‌شود.

*پخش از سیما*

«موهبت الهی» یكشنبه ـ 11 شهریور ماه ـ از سینما ماورا پخش و شب بعد تكرار شد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

سینمای جهان