تبیان، دستیار زندگی
پس از برگزاری نخستین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل پگاه گیلان بحث و جدل بسیاری میان دست‌اندرکاران این مجموعه ورزشی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس تعلیق می‌شود؟!

پرسپولیس تعلیق می‌شود؟!

پس از برگزاری نخستین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل پگاه گیلان بحث و جدل بسیاری میان دست ‌اندرکاران این مجموعه ورزشی و باشگاه درخصوص استفاده از تبلیغات محیطی هنگام کنفرانس مطبوعاتی مربیان به‌ وجود آمدو هر یک از طرفین اظهار نظرات متفاوتی مطرح کردند.

اخیراً مدیریت ورزشگاه آزادی در اظهارنظری اعلام کرده که دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس اگر ادعا می‌کنند برای دیدار مقابل پگاه گیلان 10 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند مدارک لازم را نشان بدهند؛ این ادعا در حالی مطرح شده که آنها هنوز از بابت 15 دیدار سال گذشته خود مبلغ قابل توجهی بدهکار هستند.

مدیر ورزشگاه آزادی گفت: در صورتیكه با مسئولان پرسپولیس برای امضای قرارداد به توافق نرسیم، دیدارهای این تیم به حال تعلیق درمی‌آید.

حسین ‌ضیاءآذری در گفت و گو با فارس، در باره اینكه مسئولان پرسپولیس عنوان داشته‌اند بابت بازی مقابل پگاه به مسئولان ورزشگاه آزادی 10 میلیون تومان پرداخت كرده‌اند، اظهار داشت: اگر چنین ادعایی كرده‌اند، باید آن را ثابت كنند. هر كس كه مدعی می‌شود، باید دلیلی برای مدعایش داشته باشد. پرسپولیس از سال گذشته هم بدهكار است.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با بیان اینكه 380 میلیون تومان از 7 تیم تهرانی كه در لیگ برتر بازی‌های خود را در ورزشگاه آزادی برگزار كرده‌اند طلبكار هستند، اضافه كرد: بدون احتساب بازی‌های جام حذفی، باتوجه به دیدارهای انجام شده تیم‌های پرسپولیس و استقلال، هر كدام 15 بازی، ‌راه‌آهن، پاس، صباباتری، ‌پیكان و سایپا هر كدام دو بازی در مجموع 380 میلیون تومان بابت اجاره ورزشگاه آزادی طلب داریم كه سازمان لیگ تا كنون فقط 50 میلیون تومان آن را پرداخت كرده است.

وی افزود: تا سال گذشته پول اجاره ورزشگاه آزادی را از طریق سازمان لیگ می‌گرفتیم؛ اما برای فصل جدید با خود باشگاه‌ها قرارداد می‌بندیم. اگر با ما قرارداد نبندند، اجازه برگزاری بازی نمی‌دهیم.

ضیا آزادی در باره اختلاف با پرسپولیس در بیمه شدن هواداران این تیم، اظهار داشت: چرا باید هواداران این تیم را بیمه كنیم؟ بابت هزینه بلیت كه منفعتی نمی‌بریم. البته هیچ شركت بیمه‌ای حاضر نیست این حجم آدم را بیمه كند. اگر با یك كارشناس بیمه صحبت كنید، متوجه خواهید شد كه برای بیمه شدن هم عرف خاصی حاكم است و باید حدود مشخص شود. با منطق حرف می‌زنم.

وی تصریح كرد: هیچ كارگزار بیمه‌ای را بابت این موضوع نتوانستیم قانع كنیم. به باشگاه پرسپولیس گفته‌ایم این بازی‌ها مال خودتان است و باید ریسك آن را هم بپذیرید. نمی‌توانم خلاف واقع حرف بزنم.

مدیر مجموعه آزادی در مورد اینكه اگر با باشگاه پرسپولیس به توافق نرسند چه عكس‌العملی نشان می‌دهد، گفت: ما كه روز بازی در ورزشگاه آزادی را نمی‌بندیم؛ اما قبل از آن، حتما با پرسپولیس مذاكره می‌كنیم. آنها یا باید طبق قوانین قرارداد را امضا كنند و اگر از این راه نشد، از طریق سیستم فوتبال، بازی‌های این تیم تعلیق می‌شود تا هواداران هم به ورزشگاه نیایند.

وی خاطر نشان كرد: اصلا دوست نداشتم این مباحث رسانه‌ای شود. معتقدم این مسایل باید در داخل خانواده ورزش حل شود؛ اما مسئولان پرسپولیس باعث شدند، این قضیه به رسانه‌ها كشیده شود.

پرسپولیس تعلیق می‌شود؟!

زیر بار خواسته مدیریت ورزشگاه آزادی نمی‌رویم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس- نیز گفت: زیر بار خواسته مدیریت ورزشگاه آزادی نمی‌رویم.

-

مدیریت ورزشگاه آزادی مدعی است که پرسپولیس هیچ مبلغی بابت دیدار مقابل پگاه گیلان پرداخت نکرده و اگر ادعا می‌کند که این کار را انجام داده باید مدرکی ارائه دهد؟

درست است؛ ما هیچ مبلغی بابت این دیدار به مدیریت ورزشگاه آزادی پرداخت نکرده‌ایم. آنها پیش از دیدار ما با پگاه گیلان قراردادی را ارسال کردند مبنی بر اینکه برای هر دیدار خانگی پرسپولیس مبلغی در حدود 10 میلیون تومان باید پرداخت شود. یک سری اشکالات حقوقی در این قرارداد وجود داشت که بنده آن را با یک نامه رسمی از سوی باشگاه به مدیریت ورزشگاه آزادی عودت دادم.

- وی در ادامه صحبت‌های خود به این نکته هم اشاره کرده‌ است که پرسپولیس بابت فصل گذشته هزینه برگزاری 15 دیدار خانگی خود را پرداخت نکرده و مبلغ قابل توجهی به ورزشگاه آزادی بدهکار است؟

هنوز هیچ مکاتبه رسمی از سوی مدیریت این مجموعه با باشگاه صورت نگرفته تا بدانیم چه مقداری بدهکار هستیم و آن را در هیأت مدیره پرداخت کنیم.

-آیا باشگاه پرسپولیس مدعی شده که ورزشگاه آزادی باید تماشاگران منتسب به این تیم را بیمه کند؟

چرا که نه؛ ما هنوز هیچ مبلغی بابت هزینه بلیت‌فروشی، تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی دریافت نکرده‌ایم و منفعتی هم عاید باشگاه نشده است؛ آن‌وقت طبق چه ادله‌ای باید خسارت‌های ناشی از شکسته‌شدن صندلی‌ها و سایر آسیب‌هایی که به ورزشگاه آزادی وارد می‌شود را بپردازیم. این مجموعه می‌تواند به جای دریافت مبلغ 10 میلیون تومان درخواست بیشتری کند و خسارت‌های وارده را هم بپذیرد. ما در شرایطی که هیچ سودی نداشته باشیم نمی‌توانیم زیر بار این خواسته نامعقول برویم.

پرسپولیس تعلیق می‌شود؟!

- ولی در تمام دنیا مرسوم است اگر تماشاگران منتسب به تیمی جنجالی به پا آورند و خسارت‌هایی به ورزشگاه محل برگزاری دیدار وارد کنند آن باشگاه باید تمام خسارت‌های وارده را پرداخت کند؟

ما هم منکر این رویه رایج نیستیم؛ منتهی وقتی سودی در قبال برگزاری دیداری دریافت نمی‌کنیم، نمی‌توانیم خسارت هم بدهیم. به قول معروف هر طرفی که غرامت بیشتری دریافت می‌کند، باید خسارت بیشتری هم بپردازد و این شرایط در حال حاضر بیشتر شامل مدیریت مجموعه ورزشی آزادی می‌شود تا باشگاه پرسپولیس.

- تکلیف رابرت ساها- مدافع اهل اسلواکی فصل گذشته پرسپولیس و لیپ سینکی- مهاجم‌ تازه‌وارد کنگویی- چه شد. گویا قطبی تمایلی به جذب آنها ندارد و دو بازیکن کره‌ای را در نظر گرفته است؟

قطبی نظری روی جذب ساها ندارد و باید طی جلسه‌ای این موضوع را به اطلاع مدیربرنامه‌های بازیکنان مذکور برسانم. همچنین درخصوص لیپ سینکی کنگویی معتقد است که وی باید مدت زمان بیشتری در کنار تیم کار کند تا کادرفنی درخصوص وی تصمیم بگیرد. درخصوص بازیکنان کره‌ای هم با من مشورت نکرده‌اند.

- ساختمانی را هم قرار بود برای بازیکنان شهرستانی، خارجی و برخی از اعضای کادرفنی احداث کنید. اجرای این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

ما در حال حاضر تنها نقشه‌های مربوطه را توسط کارشناسان طرح آماده‌ کرده‌ایم و پس از مرتفع‌شدن مشکلات کوچکی که وجود دارد، عملیات اصلی را در اواخر ماه شعبان آغاز می‌کنیم.

- سازمان تربیت‌بدنی در فصل نقل و انتقالات کمک قابل توجهی به استقلال کرد، آیا مبلغ مدنظر باشگاه پرسپولیس را نیز واریز کرد؟

خیر، تا این لحظه که کم‌کم وارد رقابت‌های هفته چهارم لیگ هفتم حرفه‌ای می‌شویم هنوز هیچ کمکی به حساب باشگاه واریز نشده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

مطالب مرتبط :

پرسپولیس روی نوار خوشبختی