تبیان، دستیار زندگی
بهترین خبری که انتظار شنیدن آن را دارم این خبر است. هم خوشحال میشوم و هم شرمنده. سعی می کنم تا این جمعه کارهایی که ایشان دوست دارن را انجام بدهم ودر نهایت خودم را برای رفتن پیش آقا آماده کنم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این جمعه می آید ...

مصاحبه با کاربران تبیان

امام زمان عج

آقای فرجی:

بهترین خبری که انتظار شنیدن آن را دارم این خبر است. هم خوشحال می شوم و هم شرمنده. سعی می کنم تا این جمعه کارهایی که ایشان دوست دارند را انجام بدهم و در نهایت خودم را برای رفتن پیش آقا آماده کنم.

آقای سلحشور:

اوالا که خوشحال می شوم و دلهره هم دارم چون احساس می کنم در مدت غیبت کاری که بتوانم با آن عمل دل حضرت حجت را شاد کنم نکردم و خودم را روسیاه می بینم و به ایشان میگویم که خیلی خیلی دوستشان دارم.

انتظار دیدن عدالتی که با ظهور حضرت بر پا می شود را دارم و خیلی خوشحال هستم که عدالت واقعی بر پا خواهد شد و ظلم و ستم از بین خواهد رفت.

امید دارم که شفاعت ما را کنند و ما را ببخشند.

آقای کلاهچی:

به این فکر می کنم که من چه کار کردم. آماده هستم؟ یاد این شعر می افتم : امان ز لحظه غفلت که شاهدم هستی. به این فکر می کنم که ما همیشه منتظریم اما این انتظار فقط در حرف است و اصلا شبیه اعمال محبین نیست.

وقتی که پیامبر فوت کرد خیلی ها برگشتند جز تعداد انگشت شماری که شبیه دوران امام زمان است که خیلی مشکل است که انسانها از پس شرط و شروط آن دوران بر بیایند. مثل این که من خودم اگر ببینم با ظهور ایشون منافع من در خطر است یا فرمان سختی می دهند که نتوانم عمل کنم امکان دارد بگویم چه کسی گفته که شما امام زمان هستید.

و بخشی از صبحتهای آقای کلاهچی در پی عبارت این جمعه می آید، برای صاحبش بود و گوشهای ما نامحرم ...

خانم اسدیان:

این احساس خیلی احساس متفاوتی است. اما خوب من همیشه اول به این فکر می کنم که حالا باید چه کاری انجام بدهم. کارهایی هست که از گذشته باید انجام میدادم. خیلی از مسائل  زندگی آدم کلا فرق خواهد کرد و هر کس باید اول به خودش رجوع کند و ببیند که واقعا آمادگی ظهور را دارد؟ آیا واقعا آن انتظاری که منتظرش بوده در وجود خودش کامل شده که حالا بخواهد در آن شرایط زندگی کند. اگر انشاء الله به آن نقطه رسیده باشم که می ماند کارهای بعدیمان که در در رکاب مولا باشیم اما اگر هنوز کاستی وجود داشته باشد قدم اول این است که اصلاحات لازم را انجام بدهیم.

احساس خیلی بزرگیست می توانم بگویم خیلی احساس سنگین است به خاطر این که ما متأسفانه به قدری دچار روز مرّگی شدیم که این احساس می تواند خیلی متفاوت باشد. برای این که همه می دانیم زمانی که آقا ظهور می کنند خیلی از چیزهایی که مطرح می شود شاید برای ما ناشناخته است. امیدوارم که وقتی آقا می آیند اسلامی که من می شناسم خیلی با آن چیزی که ایشان می گویند متفاوت نباشد. لحظه ی ظهور با آقا خیلی حرف داریم. اما فکر می کنم که وقتش باشد که آقا تشریف بیاورند...

خانم جواهری:

خیلی ها هر روز دعا می کنند که امام زمان بیاید من هم جزء آنها هستم ولی فکر می کنم که این جمعه یا همین هفته امان زمان بیاید شاید برای من خیلی غیر منتظره باشد یا نتوانم تحمل کنم. یا خیلی شرمنده ام. نمیدانم با این وضعیتی که ما داریم جلوی آقا چطور قرار می گیریم فکر میکنم بیشتر احساس شرمندگی کنیم تا این که احساس خوشحالی داشته باشیم. این حس به سراغ آدم می آید که ما قرار است جزء کدام دسته باشیم. دسته ای که با آقا دعوا کنیم یا این که در کنار آقا قرار بگیریم.

فکر می کنم دوران انتظار آقا شوقش بیشتر از دوران ظهور ایشان است. فکر کنم خوشیها مربوط به دوران انتظار است که دل خود را خوش می کنیم و برای ما فقط شرمندگی می ماند. اگر بشنوم که این جمعه می آید شاید بیشتر روی خودم کار کنم تا حداقل وقتی که آقا می آید اینقدر ناپاک و خراب نباشم و حداقل چیزهایی را در همین چند وقت کم درست کرده باشم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.