تبیان، دستیار زندگی

امنیت حج برای مسلمانان

«نعمان کورتولموش» در سخنانی به صورت تلویحی امنیت حج و حجاج را با توجه به اقدامات آل‌سعود زیر سوال برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امنیت در حج
«نعمان کورتولموش» نائب رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه به صورت تلویحی امنیت حج و حجاج را با توجه به اقدامات مقامات رژیم سعودی زیر سوال برد و گفت: شناسایی مکان جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و طرفی که دستور قتل وی را صادر کرده به عنوان یک دِین به گردن مسئولان سعودی است.

نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه دیروز در سخنانی در آنکارا درباره عواقب روشن نشدن ابهامات این جنایت بر سلامت و امنیت شعائر حج و صفت خادم الحرمینی هشدار داد.

وی گفت: «شناسایی مکان جسد خاشقجی و پرده برداشتن از هدف گروهی که به اینجا ( استانبول) آمده بودند و همچنین شناسایی طرفی که دستور ارتکاب این جنایت را صادر کرده است، یک دِین به گردن مسئولان سعودی است. ما پادشاه سعودی را خادم الحرمین توصیف می کنیم و سالانه میلیون‌ها مسلمان برای حج و عمره به عربستان می روند. اگر حجاج نگران این باشند که به سرنوشت شخصی که وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد دچار خواهند شد در آن صورت مسئله امنیت حج چه خواهد شد؟ ما از براداران سعودی می پرسیدیم اگر مسلمانان درباره امنیت حج تردید کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در آن صورت صفت خادم الحرمینی معنایی نخواهد داشت و شعائر حج نیز با اطمینان صورت نخواهد گرفت.»
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان