تبیان، دستیار زندگی

حسن‌نایبی: ما به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم

سرمربی تیم بسکتبال دختران زیر ۱۸ سال گفت: ما به دنبال این هستیم تا با صعود به فینال آسیا یک بار دیگر با هند بازی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بسکتبال
افسانه حسن نایبی درباره نتایجی که تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا داشت، گفت: ما در دور مقدماتی در گروهی قرار داشتیم که باید با هند میزبان با عنوان یکی از تیم‌های قدر آسیا مسابقه می‌دادیم، نه ما از آنها شناختی داشتیم و نه آنها از ما. از طرفی با وجود اینکه این بازیکنان سال گذشته در مسابقات نوجوانان آسیا حضور داشتند، اما 5 بازیکن ما در ترکیب نبودند.
وی افزود: هند از سطح A به سطح B آمده و از نظر مهارتی و جسمانی سطح بسیار خوبی دارد. این تیم با یک مربی صربستانی قرارداد پنج ساله بسته تا آنها را به مقام قهرمانی برساند. یکی از دلایلی که هند میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را گرفته این است که به سطح A صعود کند. بازیکنان این تیم میادین زیادی تجربه کردند، اما ما بازی تدارکاتی نداشتیم و فقط چند بازی با تیم‌های دسته یک و سوپرلیگ برگزار کردیم که آن هم به ما کمک کرد تا نقاط ضعف را بشناسیم. من امیدوارم فدراسیون با توجهی که به بانوان دارد، این فرصت را بدهد که آنها در فاصله کوتاه خودشان را پیدا کرده و سکوهای آسیا را کسب کنند.
سرمربی تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال ایران یادآور شد: در بازی با هند در کوارتر اول با اختلاف زیاد عقب بودیم، اما با تغییر تاکتیک دفاع و حمله اختلاف را کم کردیم. بازی قشنگی بود، حتی اختلاف به ۲ امتیاز هم رسید و آنها ۶۵ بر ۶۳ از ما جلو بودند. من از بازیکنان خواستم هماهنگ شوند، چرا که در این سن احساسات غلبه می‌کند.
آنها دچار استرس شده بودند و با توجه به بازی سال گذشته در رده سنی نوجوانان، فکر نمی‌کردند امسال به این صورت بازی کنند. فکر می کنم خودباوری و استرس دلایلی بود که ما بازی را واگذار کردیم، شاید می‌توانستیم بازی را مدیریت کنیم، اما من از همه بازیکنانم راضی هستم. کاری که کادر در این دو ماه انجام داد بسیار خوب بود.
حسن نایبی با اشاره به اینکه از همه بازیکنان در هر سه مسابقه مقدماتی استفاده کرده خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فاطمه آقازاده و نگین رسولی‌پور در این سه مسابقه تأثیرگذارترین بازیکنان بودند، اما در کنار آنها ما زینب غفاری را داشتیم. تلاش من این بود از هر ۱۲ بازیکن، حتی در بازی با هند هم استفاده کنم.
وی درباره بازی ایران با قزاقستان که فردا برای صعود به نیمه نهایی برگزار می‌شود، عنوان کرد: قزاقستان تیم باتجربه‌ای است و امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم.
ما بازی این تیم را دیده‌ایم و پیگیر هستیم تا فیلم آنها را به دست آوریم. بازی با این تیم و سوریه برای ما مهم است تا به امید خدا به فینال برسیم. من در تمرینات گفته بودم ما به دنبال قهرمانی هستیم و حالا انگیزه بازیکنان نیز زیاد است. به بازیکنانم گفتم که بازی با هند در مرحله مقدماتی برای ما فینال زودرس است. 
منبع:فارس