تبیان، دستیار زندگی

۴۶ اثر از ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند

۴۶ اثر از ایران در قالب ارزیابی آثار صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
۴۶ اثر از ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند
حاضر در مراسم اعلام نتایج داوری مهر اصالت صنایع دستی که امروز در تالار آبی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد؛ غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، گفت: خوشحال هستم که در این مراسم شرکت کردم. همانطور که می‌دانید اکثر آثاری که توانستند مهر اصالت صنایع دستی را دریافت کنند، از ایران هستند و تعداد این آثار۴۶ اثر است. رتبه بعدی را عمان با  ۸ اثر به خودش اختصاص داده ست. عربستان و کویت نیز هر کدام با یک اثر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امیدواریم که در سال‌های دیگر کشور‌های دیگری موفق به اخذ مهر اصالت صنایع دستی بشوند.

کریشنا، عضو شورای جهانی صنایع دستی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: همه آثار صنایع دستی ایران با شکوه و ارزشمند هستند و برای هنرمندان این عرصه آرزوی بهترین‌ها را دارم.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور هم گفت: جایگاه افرادی که مهر اصالت صنایع دستی را از آن خود می‌کنند، برای ما خیلی حائز اهمیت است. اگر نمایشگاهی با محدودیت جا داشته باشیم، اولویت با هنرمندانی است که مهر اصالت صنایع دستی را دریافت کرده اند. در آینده نمایشگاه‌های اختصاصی برای هنرمندانی که موفق به اخذ مهر اصالت شده اند برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها با رویکرد‌های جدیدی برگزار می‌شوند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان