تبیان، دستیار زندگی
رقابت‌های هفته‌ی سوم روز چهارشنبه - هفتم شهریور آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه و جدول لیگ برتر فوتبال

رقابت‌های هفته‌ی سوم روز چهارشنبه - هفتم شهریور آغاز می‌شود.

مقاومت شهید سپاسی - برق شیراز (ورزشگاه حافظیه شیراز) ساعت 17

روز چهارشنبه 3 دیدار برگزارخواهد شد که در اولین دیدار دو تیم شیرازی به مصاف هم می روند تا کم هیجان ترین دربی لیگ را برگزار کنند .فجر سپاسی لیگ هفتم را نسبتا خوب شروع کرد و توانست 4 امتیاز از 6 امتیاز ممکن را از آن خود کند .شاگردان شاغلام بی ادعا در هفته اول به مصاف شیرین فراز رفتند  و به تساوی رسیدند . درهفته دوم زرد پوشان شیرازی دست به کار بزرگی زدند و توانستند سایپای قهرمان را با نتیجه 2 بر یک در زمین سایپا شکست دهند .  در آن طرف برقی ها دارای 3 امتیاز هستند ، آنها در هفته اول شکست سنگینی ازپیکان پذیرا شدند، اما در هفته دوم توانستند نتیجه هفته اول را جبران کنند و تیم راه آهن را با یک گل از پیش رو بردارند .

قضاوت این دیدار  بر عهده احمد صالحی خواهد بود . همچنین حسین سنجری و علیرضا صفا به عنوان کمک های اول و دوم صالحی را در قضاوت این دیدار یاری خواهند کرد.

پیكان تهران - فولاد مباركه سپاهان (ورزشگاه ایران خودرو تهران) ساعت 17

یکی از حساس ترین دیدار های این هفته بین دو تیم پیکان و سپاهان برگزار خواهد شد . تیم سپاهان که رفته رفته  به قطب سوم ایران تبدیل شده است از 2 بازی قبل خود  6 امتیاز گرفته  تا یکی از 3 تیم 6 امتیازی جدول باشد . سپاهان در هفته اول در گیلان در برابر پگاه به برتری دست یافت و در هفته دوم نیز سیاه جامگان مشهدی را از پیش رو برداشت . اما در آن طرف پیکان مدل 86  هم تیم خوبی نشان داده است . آنها در هفته اول با 4 گل تیم برق را در زمین خودشان از پیش رو برداشتند و در هفته دوم در صبا شهر به تساوی یک بر یک دست یافتند تا با 4 امتیاز به امید هفته های آینده باشند .

قضاوت این دیدار بر عهده شاهین حاج بابایی (داور)، حسن كامرانی‌فر (كمك اول)، رحیم شاهین (كمك دوم) خواهد بود .همچنین عبدالرسول رهبر فام (داور چهارم) و محمود خوشخوان (ناظر)  تیم داوری را همراهی خواهند کرد .

پرسپولیس و ابومسلم ، کدام یک پیروز می شود ؟

ابومسلم - پرسپولیس (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد) ساعت 16:15

خیلی از کارشناسان دو دیدار قبلی سرخپوشان را محک خوبی برای ارزیابی این تیم ندانستند و معتقد بودند این تیم در هفته سوم در مشهد چهره واقعی خود را نشان نداده است . به هر حال سرخپوشان بعد از سالها یک صدرنشینی بی حاشیه را بدست آوردند  و حاضر نیستند تا آن را به این راحتی از دست بدهند . آنها در دو هفته نخست در مقابل دو تیم صعود کننده به لیگ برتر قرار گرفتند و توانستند 6 امتیاز را به راحتی دریافت کنند .

اما در آن طرف سیاه جامگان  شروع خوبی نداشتند و نتوانستند حتی یک امتیاز در لیگ هفتم بدست بیاورند .آنها در هفته نخست در برابر صبا باتری با یک گل مغلوب شدند و در هفته دوم نیز در برابر سپاهان در اصفهان مغلوب شدند. خداداد که امیدواری زیادی دارد تا گلزن اول تیمش در این بازی موتور خود را روشن کند و بتواند تیم ابومسلم را از این وضعیت خارج کند . به هر حال باید منتظر ماند و دید کدام یک از دو تیم برنده این دیدار خواهند بود برای گرفتن جواب تا فردا منتظر بمانید .

این دیدار را مسعود مرادی (داور)، حیدر شكور (كمك اول)، حسین خالبان (كمك دوم) قضاوت خواهند کرد و محمد ملكی (داور چهارم)، حمید خوشخوان (ناظر) آنها را در برگزاری مسابقه یاری خواهند کرد .

جمعه - نهم شهریور

پگاه گیلان - صنعت نفت آبادان (ورزشگاه عضدی رشت) ساعت 17

دو تیمی که هنوز نتوانسته اند شرایط تیمی خود را با فضای لیگ برتر وفق دهند و امتیازات ممکن را جمع آوری کنند .

پگاه گیلان تنها تیمی است که نتواسته گل زده ای را وارد کارنامه خود کند .رشتی ها در هفته اول در زمین خود در برابر سپاهان با 2 گل  شکست را پذیرا شد و هفته دوم را نیز با دو گل از سرخپوشان تهرانی شکست خوردند.آبادانی ها نیز در هفته اول از پرسپولیس شکست خوردند و هفته دوم در برابر آبی پوشان اهوازی به تساوی بدون گل دست یافتند .به هر حال هر دو تیم از مربیان بومی استفاده می کنند و باید در صورت شکست یکی از این دو تیم عکس العمل مسئولان دو تیم چه خواهد بود.

داوران : محمود رفیعی (داور)، صادق نوری (كمك اول)، حسین عباسی (كمك دوم)، پیروز سیف اله پور (داور چهارم)، بهرام مهرپیما (ناظر)

ذوب‌آهن - شیرین فراز (ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر اصفهان) ساعت 17

جورجویچ سرمربی  صرب ذوب آهن کم کم دارد با اعتقاد به جوانها تیمی خوب را آماده ادامه لیگ می کند .

آنها در برابر مس بازی تماشاگر پسندی را ارائه دادند و تنها بد شانسی عامل ناکامی آنها شد تا نتوانند امتیازات خود را افزایش دهند . آنها در هفته اول نیز در برابر ملوان در زمین خودشان با نتیجه بدون گل متوقف شده بودند. کادر فنی شیرین فراز نیز آنگونه که باید و شاید هماهنگ نیستند تا مشکلاتی این تیم را آزار بدهد .آنها در هفته نخست در برابر فجرسپاسی نیز با دو گل متوقف شد تا مثل دیگر تیم های تازه راه یافته به لیگ برتر نتواند بازیها خوب شروع کند و با یک امتیاز بدنبال فرار از انتهای جدول باشد .

داوران : محمد حسین اسدی (داور)، رضا سخندان (كمك اول)، رحیم مهر پیشه (كمك دوم)، مرداس جابری (داور چهارم)، حسین عسگری (ناظر)

راه‌آهن - صباباتری (ورزشگاه اكباتان تهران) ساعت 17

اکبر میثاقیان که قبل از آغاز فصل زمزه های جدایی اش از این تیم تهرانی شنیده می شد حالا با باخت تیمش در هفته دوم در برابر برق شیراز در حافظیه این بازی برایش حکم مرگ و زندگی را دارد .لوکومتیو رانان کیگ را خوب آغاز کردند و توانستند تیم سایپا را با 2 گل از پیش رو بردارند .در آن طرف صبا باتری به دلیل داشتن هافبک های جنگنده انتظار بازی فیزیکی از دو تیم را بالا می برد و صبایی ها می خواهند به هر ترتیبی که شده امتیازات کامل این بازی را دریافت کنند تا بیش از این از صدر فاصله نگیرند .

داوران : خداداد افشاریان (داور)، اسماعیل صفیری (كمك اول)، داود رفعتی (كمك دوم)، علیرضا شیخی (داور چهارم)، فریدون اصفهانیان (ناظر)

استقلال اهواز - ملوان انزلی (ورزشگاه تختی اهواز) ساعت 19

استقلال اهواز هفته گذشته بدون فیروز کریمی نتوانست از سد صنعت نفت بگذرد و این بار باید به مصاف ملوانی برود که شاید به جرات بتوان گفت که با شکست استقلال با روحیه ترین تیم لیگ  است. استقلال اهواز در هفته اول با شکست برابر بردار ناخوانده خود هنوز نتوانسته شرایط ایده آل خود را بدست آورد . در طرف مقابل ملوان با یک تساوی در برابر ذوب آهن و یک پیروزی شیرین در برابر استقلال تقریبا توانسته خود را در بالای جدول نگه دارد  . به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا فیروز کریمی می تواند وضعیت تیم را از این حالت خارج کند .

داوران : یداله جهانبازی (داور)، حسین نجاتی (كمك اول)، سعید زارع (كمك دوم)، اسماعیل عامری (داور چهارم)، فرج اله یثربی (ناظر).

پاس - سایپا (ورزشگاه قدس همدان) ساعت 16:15

تیم پاس که با انتقال به همدان از حمایت و طرفداران بیشتری برخوردار شده است توانسته در دو دیدار ابتدایی فصل 6 امتیاز کامل را در یافت کند تا فعلا یکی از تیم های بالای جدول باشد . یاران علی دایی نیز لیگ هفتم را با دو شکست آغاز کرد تا شرایط این تیم تغییر کند . علی دایی نشان داده مرد روزهای سخت است و باید منتطر ماند و دید آیا باز هم مثل گذشته می تواند تیمش را از این شرایط نجات دهد .

داوران : البرز حاجی‌پور (داور)، محمد حسین معتمدی (كمك اول)، حمید نظری (كمك دوم)، جواد شرفی (داور چهارم)، عبداله باعزم (ناظر).

استقلال تهران - مس كرمان (ورزشگاه آزادی تهران) ساعت 19

استقلالی ها خوب می دانند اگر می خواهند از زیر فشار باخت بازی با ملوان خارج شوند تنها یک راه دارد و آن هم  بردن مس در تهران . ناصر حجازی که در این دو بازی از دو ترکیب مختلف استفاده کرده است هنوز برای انتخاب ترکیب خود برای روز جمعه سردرگم است . اما این را خوب می داند که وارد چه معرکه ای شده است و باید به هر ترتیبی که شده است تیمش را به پیروزی برساند تا باز هم همان تیم پرایمد و مدعی اول فصل شود .

اما در آن سوی میدان مس با یک تساوی و شکست با یک امتیاز آمده است تا حداقل امتیاز را با خود سوعات به کرمان ببرد . به هر حال باید دید آبی پوشان می توانند از مس طلا بسازنند یا نه .

داوران : نوید مظفری (داور)، رسول فروغی (كمك اول)، محمد نجفی (كمك دوم)، جمشید محمدی (داور چهارم)، ایرج نظری (ناظر).