تبیان، دستیار زندگی
رئال مادرید با به خدمت گیرى ۲ تن از بهترین هاى لیگ برتر انگلیس یعنى آرین روبن هلندى و گابریل هاینتزه آرژانتینى به یكى از بزرگترین اهداف خود دست پیدا كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روبن و هاینتزه در رئال مادرید

دستبرد به لیگ برتر

رئال به لیگ برتر دستبرد زد

رئال مادرید با به خدمت گیرى ۲ تن از بهترین هاى لیگ برتر انگلیس یعنى آرین روبن هلندى و گابریل هاینتزه آرژانتینى به یكى از بزرگترین اهداف خود دست پیدا كرد.

سران سانتیاگو برنابئو از مدت ها پیش در صدد استخدام روبن ۲۳ ساله كه در چلسى به عنوان هافبك انجام وظیفه مى كرده بودند و در نهایت با پرداخت ۲۱ میلیون پوند او را براى ۵ سال به دست آوردند. هاینتزه ۲۹ ساله نیز كه در تلاش بود تا با جدایى از منچستریونایتد به لیورپول برود، با آگاهى از این مطلب كه نمى تواند به آنفیلد ملحق شود دست آخر تصمیم گرفت به اسپانیا برود و از قرار معلوم رئال براى اینكه او را براى ۴ سال در اختیار داشته باشد حدود ۱۷ میلیون پوند هزینه كرده است. هاینتزه كه از مدافعان توانمند آرژانتین نیز به شمار مى آید، گفت:«آدم كم حرفى هستم و مى كوشم تا اول فكر كنم و بعد حرف بزنم. باید اقرار كنم پیوستن به رئال یكى از آرزوهاى همیشگى من بوده و اكنون كه این افتخار بزرگ نصیبم شده بسیار خوشحالم. لیون هم مرا مى خواست و از این بابت هم به خودم مى بالم ولى احساس كردم رئال برایم مناسب تر است و در مجموع صلاح ندیدم كه این فرصت مغتنم را از دست بدهم.» این بازیكن پرسابقه تا پیش از پیوستن پاتریس اورا به منچستریونایتد در تركیب اصلى تیم فرگوسن از جایگاه ویژه اى برخوردار بود ولى از آن پس در حاشیه قرار گرفت و به طور تلویحى آهنگ جدایى از اولدترافورد را سر داد.

همچنین با ترك رئال توسط روبرتو كارلوس كه قصد داشت به فنرباغچه تركیه ملحق شود، سران برنابئو به این فكر افتادند كه جانشین شایسته اى را جایگزین او كنند و بالاخره به سراغ هاینتزه رفتند.

رئال به لیگ برتر دستبرد زد

روبن نیز كه از ملى پوشان محورى هلندى محسوب مى شود تا ۲۰۰۴ براى آیندهوون بازى مى كرد و در آن سال در ازاى ۱/۱۲ میلیون پوند به استمفوردبریج راه پیدا كرد.

وى اظهار داشت: «باید از مسؤولان رئال به خاطر صبر و بردبارى كه براى استخدام من نشان دادند، تشكر كنم. موضوع پیوستن من به این تیم بارها تا آخرین مراحل پیش رفت و بعد دوباره مسكوت ماند ولى مقامات ارشد باشگاه دست از تلاش برنداشتند و در نهایت ترتیبى دادند تا من به تیم شان بروم.» وى در ادامه افزود: «حالا عضوى از یك تیم رؤیایى هستم و قصد دارم از تك تك لحظاتى كه در این باشگاه سپرى خواهم كرد، لذت ببرم.» رامون كالدرون رییس رئال نیز از جمله كسانى بود كه همواره به استخدام روبن فكر مى كرد. او حتى در نطق هاى انتخاباتى خود نیز به این مسأله اشاره داشت و قول داده بود كه این هلندى پرتوان را به جمع كهكشانى ها اضافه كند. وى بیان كرد: «به عقیده من روبن بهترین هافبك چپ جهان است به همین دلیل متعهد شده بودم كه او را به رئال منتقل كنم.»

بروس باك یكى از مسؤولان ارشد چلسى نیز در رابطه با نقل و انتقال روبن متذكر شد: «همه ما دلمان مى خواست كه روبن در استمفوردبریج بماند ولى قصد نداشتیم او را به زور نگه داریم به همین سبب وقتى مطلع شدیم كه نمى خواهد بیشتر از این براى چلسى بازى كند و ترجیح مى دهد به رئال برود مانع از كار وى نشدیم و به پیشنهاد تیم اسپانیایى پاسخ مثبت دادیم.»

روبن در رئال به چند هلندى سرشناس دیگر از جمله رود فان نیستلروى، وسلى اشنایدر و رویستون درنته مى پیوندد.

رئال باز هم گلزن مى خرد

رئال مادرید به سنت خود وفادار ماند. پس از شكست ۵ - ۳ قهرمان فصل پیش رقابت هاى لالیگا از سه ویا در دیدار برگشت سوپر جام اسپانیا، سران این تیم انتقادهایشان از برند شوستر، سرمربى جدید رئال را معطوف به كارهاى هجومى تیم كردند. كهكشانى ها به جاى تقویت این تیم در خط دفاعى، سعى در خرید مهاجمان تازه براى فصل پیش رو دارند. شوستر، در گفت وگو با نشریه ورزشى «آس» در این باره گفت:« ما كمبود گلزنى داریم؛ نیازمند مهاجمى تازه هستیم.»در كنار آرین روبن، گوش چپ هلندى چلسى كه بحث پیوستن او به رئال مدت هابود به گوش مى رسید، از كلاس یان هونته لار هموطن روبن و مهاجم كنونى آژاكس آمستردام، زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدى اینتر میلان و دیگو میلیتو گلزن كنونى رئال ساراگوسا به عنوان گزینه هاى سران رئال براى پیوستن به این تیم یاد مى شود. آخرین بازیكن این فهرست یاد شده فصل پیش در رقابت هاى اسپانیا ۲۳ گل به ثمر رساند؛ ولى، در جنگ بر سر عنوان آقاى گلى برابر رود فان نیستلروى هلندى با ۲۵ گل زده ناكام ماند.

این اخبار در حالى به گوش مى رسد كه در حال حاضر ۷ مهاجم در تركیب رئال حضور دارند. رائول، روبینیو، خولیو باپتیستا، گونسالو هیگواین، خاویر ساویولا، روبرتو سولدادو و رود فان نیستلروى این مهاجمان هستند.