تبیان، دستیار زندگی
وی با بیان این كه با این موضوع نباید برخوردی انفعالی داشت یادآور شد: این اقدام نظیر سایر اقدامات، تاثیری در روند حركت مردم و برنامه سازی صدا و سیما ندارد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت سریال درباره‌ی انرژی هسته‌ای ایران در بی بی سی

عزت‌الله ضرغامی

در پی اقدام به ساخت سریال درباره‌ی انرژی هسته‌ای ایران در بی بی سی

عزت‌الله ضرغامی:

این اقدامات تاثیری در روند حركت مردم و برنامه‌سازی صداوسیما ندارد

رییس صداوسیما در حالی كه شبكه بی بی سی اقدام به ساخت سریالی جهت‌دار درباره‌ی انرژی هسته‌ای ایران كرده، مورد این پرسش قرار گرفت كه رسانه‌ی ملی چقدر در جهت تولیدات نمایشی برای نشان دادن موقعیت واقعی ایران در افكار عمومی پیشتاز بوده است؟

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: این اقدام تلویزیون انگلیس در كنار صدها اقدام دیگر، تاثیری در جهت گیری اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

وی با بیان این كه با این موضوع نباید برخوردی انفعالی داشت یادآور شد: این اقدام نظیر سایر اقدامات، تاثیری در روند حركت مردم و برنامه سازی صدا و سیما ندارد.

رییس صدا و سیما، حمایت‌های گسترده‌ی مردمی از دستاوردهای هسته‌ای و فناوری‌های نوین كشور را مرهون اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صدا وسیما دانست و افزود: این اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، عموما از طریق تولید و پخش برنامه‌های متنوع صورت گرفته است.

سیدعزت‌الله ضرغامی، ضرورت توجه بیشتر به موضوعاتی چون فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در آثار رسانه‌ی ملی را خواستار شد.

رییس صداوسیما با بیان این كه بر اساس نتایج نظرسنجی و نظرخواهی، توجه به موضوعات هسته‌ای در تراز بالایی از توجه قرار گرفته است، اظهار كرد: این امر حاكی از حمایت عمومی مردم در این بخش است كه حاصل اطلاع رسانی و متعاقب آن برنامه سازی صدا و سیما بوده است.

وی افزود: با وجود فضاسازی‌های كشورهای غربی در جهت ایجاد فضای ارعاب در میان مردم، حمایت همه جانبه ملت ایران مایه دلگرمی مسؤولان بوده است.

گفتنی است، طی چند روز گذشته خبری مبنی بر ساخت سریالی در شبكه‌ی بی‌بی‌سی با موضوع برنامه‌های هسته‌یی ایران منتشر شد. سریال مذكور كه با عنوان «اسپوكز» شناخته می‌شود، درباره‌ی یك مأمور مخفی انگلیسی است كه با بمب‌گذاری در یك قطار سعی می‌كند تا یك جاسوس را كه ایرانی می‌خوانند از بین ببرد؛ و اما آن چه سازندگان این سریال را به سمت پرداختن به چنین موضوعی سوق داده، توجه جهانیان به روابط بین دولت‌های ایران، انگلیس و آمریكا است.

منبع : ایسنا