تبیان، دستیار زندگی
وقتی در همان 20 دقیقه ابتدایی پرسپولیس بازی را طوفانی آغاز کرد و توانست به دو گل روحیه بخش برسد هواداران این تیم را به یاد آن بازی خاطره انگیز 8 تایی انداخت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین برد پرسپولیس با گلهای ایلیچی

شادی بازیکنان پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن گل برتری

جمعه 03/06/1386

ورزشگاه: آزادى تهران

پرسپولیس: ۲

گل ها: عباس آقایى (۱۸)، احسان خرسندى (۲۲)

پگاه: صفر

داور: هدایت ممبینى

كمك ها: علیرضا كهورى و محمدرضا ابوالفضلى

اخطار: احسان خرسندى (پرسپولیس)، امین متوسل زاده و ابراهیم تقى پور (پگاه)

تماشاگر: ۵۵ هزار نفر

پرسپولیس: مهدى واعظى، محمد نصرتى، سپهر حیدرى، شیث رضایى، پژمان نورى، احسان خرسندى (محمدرضا مامانى ۵۹)، فرزاد آشوبى، حسین بادامكى، عباس آقایى، محسن خلیلى (فرهاد خیرخواه ۶۶) و علیرضا واحدى نیكبخت (فراز فاطمى ۷۹)

سرمربى: افشین قطبى

پگاه: ساشا ایلیچ، سیامك فراهانى، ابراهیم تقى پور، علیرضا نظیف كار، محمد مختارى، مصطفى حاجتى، حسین ملكى (على پیرمراندوست ۷۸)، مهدى نورى، محمدرضا مهدوى (امیررضا خان محمدى ۲۵)، آكوستنى گیلائورى (بهنام افشه ۶۵) و امین متوسل زاده

سرمربى: مجید جهانپور

صدر نشینی پرسپولیس با پیروزی برابر پگاه

وقتی در همان 20 دقیقه ابتدایی پرسپولیس  بازی را طوفانی آغاز کرد و توانست به دو گل روحیه بخش برسد هواداران این تیم را به یاد آن بازی خاطره انگیز 8 تایی انداخت .

پرسپولیس هم بعد از برد روحیه بخش در آبادان مى خواست جلوى چشم هوادارانش سربلند باشد و روند بازى در همان ۴ دقیقه اول این خواسته قرمزها را ثابت مى كرد. قرمزها با یك تغییر نسبت به بازى اول رو در روى حریف شمالى خود ایستادند و با مصدومیت كریم باقرى، خرسندى در سمت راست خط میانى و آقایى به مركز زمین فرستاده شدند تا تیم پرطرفدار پایتخت با همان روش ۲-۴-۴ در دومین مصافش نیز آرایش داده شود.

این پرسپولیس همانى بود كه قطبى چیده و در تمام امور تاكتیكى اش دخیل بود. تا دقیقه ۱۰ بازى همه چیز معمولى بود و حتى پگاه توسط متوسل زاده در دقیقه ۱۲ مى توانست به گل برسد كه اینگونه نشد. بعد از این موقعیت، پرسپولیس تا حدودى به خود آمد و نبض بازى را با میدان دارى آشوبى و آقایى و حركات تهاجمى شیث از جناح راست در اختیار گرفت.

ضربه آزادى كه در دقیقه ۱۸ نصیب پرسپولیس شد فرصتى پیش آورد تا شلیك كات دار آقایى با خروج اشتباه ایلیچ همراه شود و گل اول پرسپولیس رقم بخورد. ۴ دقیقه بعد حركت فوق العاده و تكنیكى نیكبخت كه از نیمه خودى آغاز شد پایه گذار گل دوم شد. واحدى چیزى حدود ۳۰ متر را پا به توپ طى كرد و در این راه ۵ بازیكن پگاه را از پیش رو برداشت. بعد هم توپ را به خرسندى رساند و مهاجم جوان سرخ ها با یك دریبل و ضربه اى دقیق، ساشا را براى بار دوم مغلوب كرد.

بعد از این گل عطش پرسپولیس فروكش كرد و پگاه هم كه براى جبران كم بنیه نشان مى داد تا در دقایق باقیمانده از نیمه اول بازى ساكن و كسل كننده اى از سوى دو تیم ارایه شود.

صدر نشینی پرسپولیس با پیروزی برابر پگاه

حدود ۲۰ دقیقه بازى دو تیم هیچ صحنه خاصى نداشت و تنها در وقت هاى تلف شده چرخش زیبا و ضربه دقیق خلیلى، ایلیچ را به واكنش واداشت. در نهایت نیمه اول با همان ۲ گل پایان یافت و البته هر دو گل سهم پرسپولیس میزبان بود.

نیمه دوم كه آغاز شد همان روند ۲۰ دقیقه پایانى نیمه اول ادامه پیدا كرد و پگاه چیز خاصى نشان نداد.

اولین موقعیت در ۴۵ دقیقه دوم را نیكبخت ایجاد كرد و ضربه سر او به تیر دروازه خورد. در دقیقه ۶۳ شوت ملكى و سه دقیقه بعد ارسال مواج حاجتى دو موقعیت خطرناك روى دروازه سرخ ها ایجاد كرد اما توپ راهى به دروازه نیافت. تغییرات پرسپولیس هم روند بازى را تغییر نداد و به سكون بیشتر بازى كمك كرد. حضور مامانى به جاى خرسندى و رفتن آقایى به كناره زمین عملاً از حركت رو به جلوى این تیم ممانعت كرد و جلوى گل هاى بیشتر را گرفت.

پگاه و مجید جهانپور نیز در آن سوى زمین هر چه داشتند ارایه كردند اما نتوانستند حادثه آفرین باشند و موقعیت هاى مسلم گلزنى ایجاد كنند. آنچه مشهود بود اینكه در بیشتر دقایق نیمه دوم مالكیت توپ در اختیار تیم میهمان بود اما هرگز توپ هاى آخر آنها به هدف نمى رسید.

ضربه ایستگاهى مهدى نورى بازیكن سابق پیكان كه در دقیقه ۸۱ نواخته شد هم براى جهانپور و پگاه چاره ساز نشد و دقایق بعدى همین طور با اداره بازى توسط قرمزها و حملات كوركورانه فیروزه اى پوشان گذشت تا ممبینى به نشانه پایان ۹۰ دقیقه و برترى صفر - ۲ قرمزپوشان در سوت خود بدمد.

با این پیروزى، پرسپولیس ۶ امتیازى شد و به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از سپاهان و پاس همدان دیگر تیم هاى شش امتیازى ایستاد. صدرنشینى كه در پایان هفته دوم و در فاصله ۳۲ هفته تا پایان پیكارهاى نفس گیر لیگ برتر چندان نمى تواند باعث دلخوشى و امیدوارى هواداران پرسپولیس باشد.

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری از دیدار پرسپولیس - صنعت نفت