تبیان، دستیار زندگی
اه 1382 تاسیس بنیاد جلال آل احمد گروه فرهنگ و هنر: بزودی بینادی با عنوان بیناد جلال آل احمد، به منظور ترویج و نشر افكار و آثار این نویسنده ایرانی تاسیس خواهد شد. شمس آل احمد، نویسنده و پژوهشگر با اعلام این مطلب به " مهر&...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 9 آذرماه 1382

تاسیس بنیاد جلال آل احمد

گروه فرهنگ و هنر: بزودی بینادی با عنوان بیناد جلال آل احمد، به منظور ترویج و نشر افكار و آثار این نویسنده ایرانی تاسیس خواهد شد.

شمس آل احمد، نویسنده و پژوهشگر با اعلام این مطلب به " مهر" گفت: ایجاد مركزی فعال و پویا كه آثار و افكارجلال را به گونه ای شایسته تبلیغ و تبیین كند، برای نسلهایی كه فقط نام جلال را می شنوند، یك ضرورت است.

وی افزود: رئیس جمهوری با تاسیس این بنیاد موافقت كرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست كدام نهاد یا سازمان دولتی در این راه پیشقدم خواهد شد.

شمس آل احمد، با تقدیر از همه كسانی كه همواره یاد و خاطره جلال را زنده نگاه می دارند، تصریح كرد: یكی از عوامل مهمی كه ما را به فكر تاسیس بنیاد جلال آل احمد انداخت، پیشنهاد جمع كثیری از نویسندگان و اهل فكر بوده و هست. آنها قول داده اند كه در بخشهایی از كار، ما را مساعدت كنند و ما امیدواریم هر چه زودتراین كار فرهنگی كه جنبه ملی نیز دارد، صورت بگیرد.