تبیان، دستیار زندگی

هشدار پلیس به شهروندان

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به ازدحام شهروندان جهت خرید در مراکز خرید پر ازدحام چند نکته پیشگیرانه به شهروندان توصیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس
سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به حضور چشمگیر شهروندان در مناطق مختلف سطح شهر گفت: سارقان و جیب برها در مراکز پر تردد شهر حضور دارند و با توجه به نوسانات ارزی اخیر و فعالیت های مالی در حال انجام در مناطق مختلف، شهروندان از وسایل همراه خود از قبیل کیف پول، مدارک، اشیای گران بها با دقت فروان نگهداری کنند و مراقب جیب برها باشند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با یکی از متداول ترین روش های سرقت جیب بر گفت: یکی از روش های سرقت سارقان، تکنیک حواس پرانی است. شیوه آنها به این صورت است که دو نفری اقدام به سرقت می کنند و زمانی که فردی پس اقدام به انجام فعالیت مالی در حال حرکت است، وی را تعقیب کرده و در این زمان یکی از سارقان سوالی از شهروندی می پرسد و نفر دیگر اقدام به سرقت محتویات کیف یا جیب شهروندان می کند‌.

وی با اشاره به تردد شهروندان به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی(مترو، اتوبوس و تاکسی) گفت: در داخل این وسایل حمل و نقل عمومی نیز شهروندان هوشیاری خود را جهت مقابله با سرقت های احتمالی و جیب بری جمع کنند.

سرهنگ ظهیری گفت: کسانی که از کارت های بانکی در مراکز خرید می‌کنند، رمز خود را با صدای بلند به فروشندگان اعلام نکنند چرا که ممکن است سارقی پس از شنیدن رمز کارت بانکی فردی اقدام به سرقت کارت وی کند و به این‌صورت تمام حساب بانکی شخص را تخلیه کند. همچنین شهروندان به کسانی که در خیابان ها دستگاه کارت‌خوان را در دست دارند اعتماد نکرده و اقدام به انجام تراکنش مالی ننمایند و حتما از مراکز خرید معتبر برای خرید و فروش اقلام مورد مصرفی خود استفاده نمایند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان