تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران با بیان اینکه مسجد فقط جای نماز خواندن نیست بر تاثیرگذاری مسجد در همه شئونات مادی و معنوی مردم تاکید کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار تهران :

رویکرد محله محوری را با مرکزیت مساجد دنبال می کنیم

شهردار تهران :  رویکرد محله محوری را با مرکزیت مساجد دنبال می کنیم

شهردار تهران با بیان اینکه مسجد فقط جای نماز خواندن نیست بر تأثیرگذاری مسجد در همه شئونات مادی و معنوی مردم تاکید کرد .

دکتر محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران در مراسم کلنگ زنی مسجد الرضا (ع) که در محله رستم آباد منطقه 1 برگزار شد ، با اعلام این مطلب و با اشاره به سه مأموریت مهم شهرداری گفت : تربیت و آموزش ، اوقات فراغت و استراحت و کار و فعالیت سه محور عمده فعالیتهای شهرداری تهران هستند که مکلفیم در این راستا حرکت کنیم.

وی افزود : کشوری اسلامی داریم و دارای فرهنگ غنی ایرانی هستیم پس باید با در کنار هم قرار دادن نگاه علمی و تجربی ،  رویکرد محله محوری را با مرکزیت مسجد و تفکر مسجدی دنبال کرده و همه نیازمندی های مادی و معنوی مردم را تأمین کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مسجد فقط جای نماز خواندن نیست و باید در همه شئونات مادی و معنوی مردم اثر گذار باشد اظهار کرد : مکلف هستیم این هویت را به مسجد دهیم که این کار شروع شده و تا حد ممکن نیز کار را پیش برده و اجرایی کرده ایم و امیدواریم با موفقیت آن را به نتیجه برسانیم .

وی با اشاره به ساخت مسجد الرضا (ع) گفت : مرکزی که در حال ساخت است به عنوان یک قطب فرهنگی با 18 هزار متر بنا در 7 طبقه به عنوان مجموعه بزرگی خواهد بود که نباید فقط برای یک محله مورد استفاده قرار گیرد و باید در شمال شرق تهران بدرخشد .

قالیباف ابراز امیدواری کرد که تا نیمه ماه رمضان برنامه زمان بندی این پروژه قطعی و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع ) تابلوی روزشمار آن نصب شود تا مردم از زمان بهره برداری آن مطلع شوند .

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در بعد مادی و معنوی داریم از شهدا و خانواده های آنان است و ما مدیون خون شهداییم افزود : اگر امروز شاهد امنیت ، اقتدار ، عزت و آزادی در کشورمان هستیم به برکت خون شهداست و امیدواریم بتوانیم عمرمان را صرف خدمت به فرهنگ اسلامی و مردم کنیم.

روابط عمومی موسسه تبیان