تبیان، دستیار زندگی
مسابقات روز دوم از هفته اول رقابت های هفتمین دوره لیگ برتر با شکست قهرمان دوره گذشته لیگ برتر برابر راه آهن ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته اول جام خلیج فارس

شکست مدعی قهرمانی در هفته نخست

مسابقات روز دوم از هفته اول رقابت های هفتمین دوره لیگ برتر با شکست قهرمان دوره گذشته لیگ برتر برابر راه آهن و باخت تیم های ابومسلم و پگاه در ورزشگاه خانگی پیگیری شد.

روز دوم ازهفته اول هفتمین دوره رقابت های لیگ برترفوتبال با برگزاری 5 دیدار همزمان در شهرهای مختلف به پایان رسید که در مهمترین دیدار امروز سایپا با دو گل مغلوب میزبان خود راه آهن شد.

تیم‌های فوتبال راه‌آهن و سایپا تهران بعد از ظهر دیروز در ورزشگاه اكباتان تهران به مصاف یكدیگر رفتند كه تیم فوتبال راه‌آهن موفق شد با نتیجه‌ی 2 بر صفر سایپا را شكست دهد.

سایپا تیمی كه در فصل گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، در دیدار مقابل تیم راه آهن كه فصل پیش تا آستانه‌ی سقوط به دسته‌ی اول پیش رفته بود، بازی بسیار ناهماهنگی را انجام داد.

در نیمه‌ی نخست این بازی، دو تیم تحت تاثیر حساسیت بازی، به منظور شناخت از یكدیگر، بازی متعادلی را انجام دادند كه تا اواخر نیمه‌ی اول هیچ موقعیت خاصی بر روی دروازه‌ها ایجاد نشد. تنها در لحظات پایانی نیمه‌ی نخست، راه‌آهن دو فرصت گل‌زنی را از دست داد و برای تیم سایپا نیز آشتیانی یك بار توپ را به تیر دروازه‌ی راه آهن كوبید.

با آغاز نیمه‌ی دوم، به مرور تیم راه‌آهن توانست بر حملات خود اضافه كند و در دقیقه‌ی 58 بر اثر یك ضد حمله، میلاد زنیدپور بازیكن تیم سایپا مجبور به خطا بر روی بازیكن راه آهن شد كه داور با نشان دادن كارت قرمز، این بازیكن را اخراج كرد. از این پس سایپا 10 نفره به طور كامل تحت تاثیر تیم راه آهن قرار گرفت.

در دقیقه‌ی 63 محمدی یك فرصت خوب را برای تیم راه آهن از دست داد و سرانجام در دقیقه‌ی 77 بازی، هادی اصغری گل نخست راه آهن را وارد دروازه‌ی سایپا كرد.

سایپا زیر ریل راه آهن

هنوز زمانی از این گل نگذشته بود كه در دقیقه‌ی 80 هادی اصغری گل دوم خود و راه آهن را به ثمر رساند.

در ادامه‌ی بازی، سایپا با وجود یك یار كمتر، حملاتی را برای جبران نتیجه انجام داد؛ اما، این حملات بی‌نتیجه ماند تا این دیدار با نتیجه‌ی 2 بر صفر به سود سبزپوشان راه آهن خاتمه یابد و قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ برتر، نخستین شكست را در لیگ هفتم تجربه كند.

در دیگر دیدارهای انجام شده‌ی لیگ برتر سپاهان اصفهان و صباباتری از سد حریفان خود گذشتند.

در این دیدارها كه به طور همزمان با دیدار سایپا و راه‌آهن در دیگر شهرها برگزار می‌شد، پگاه گیلان با نتیجه دو بر صفر از سپاهان اصفهان شكست خورد.  دقایق ابتدایی دیدار  با برتری نسبی میزبان آغاز شد اما رفته رفته بازی به تعادل کشیده شد و نیمه اول با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد تا اینکه سپاهان با دو تعویض خود در بین دو نیمه  توپ و میدان را در نیمه دوم در اختیار گرفت تا اینکه حجت زاد محمود در دقیقه سپاهان را پیش انداخت . این پایان کار نبود چون درست 10 دقیقه بعد در ست در زمانی که پگاه برای گل تساوی تلاش می کرد باز هم این زرد پوشان اصفهانی بودند که توسط محمود کریمی به گل دوم برسند و این یعنی پایان کار برای پگاه .

پیکان با 4 گل از سد برق گذشت

در پایان دیدارهای همزمان دیروز نتایج زیر بدست آمد:

*پیکان تهران  4   -    برق شیراز   2

گلها : میثم رضا پور 45 ، مهدی محمدی 59 ، ایمان حیدری 66 ، میثم رضا پور 88 برای پیکان

ساسانی 45+3 ، کریمیان 51 برای برق شیراز

* ذوب آهن اصفهان صفر - ملوان بندرانزلی صفر

* ابومسلم خراسان صفر - صباباتری تهران یک

گل: محمد نوری در دقیقه 10 بری صباباتری

* فجرسپاسی شیراز 2- شیرین فرازکرمانشاه 2

گل ها: رضا خالقی فرد در دقیقه 37 و مجتبی زارعی در دقیقه 74 برای فجرسپاسی، محمد باقر زعفرانی در دقایق 5 و 42 - از روی نقطه پنالتی برای شیرین فراز

مطالب مرتبط  :

لیگ هفتم  ؛  26 مرداد