تبیان، دستیار زندگی
روز پنجشنبه هواداران پرشور آبادان سكوهاى ورزشگاه تختى آبادان را پر كرده بودند تا بعد از سال ها ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استارت پرسپولیس برای قهرمانی از آبادان

شادی محسن خلیلی پس از گلزنی

پنجشنبه: 25/05/86

ورزشگاه: تختى آبادان

صنعت نفت آبادان ۲

گل ها: روح الله عرب (۱۶) و مارسلو دسوزا(۶۳)

پرسپولیس۳

گل ها: فرزاد آشوبى (۱۰)، محسن خلیلى (۱+۴۵) و علیرضا واحدى نیكبخت (۸۱)

داور: خداداد افشاریان

كمك ها: حسین نجاتى و داود رفعتى

اخطار: مارسلو دسوزا و ایمان پشتاره (صنعت نفت آبادان)، شیث رضایى، محمد نصرتى و حسین بادامكى (پرسپولیس)

تماشاگر: ۲۰ هزار نفر

صنعت نفت آبادان:حسن هورى، مارسلو سوزا، ایمان پشتاره، محمود پوراسدالله (فؤاد بغلانى ۶۴)، حسن زاهدى، امیرحسین یوسفى (مهدى یزدان دوست ۷۹)، محمد مطورى، امیرحسین سلامى بخش، توفیق خذیراوى (احسان شیرمردى ۸۴)، روح الله عرب، صابر میرقربانى

سرمربى: ابراهیم قاسمپور

پرسپولیس:مهدى واعظى، محمد نصرتى، سپهر حیدرى، شیث رضایى، پژمان نورى، عباس آقایى، كریم باقرى (بهادر عبدى ۴۶)، فرزاد  آشوبى، حسین بادامكى، علیرضا واحدى نیكبخت (رضا مامانى ۸۴)، محسن خلیلى (فرهادخیرخواه ۶۶)

سرمربى: افشین قطبى

هواداران پر شور آبادانی

روز پنجشنبه هواداران پرشور آبادان سكوهاى ورزشگاه تختى آبادان را پر كرده بودند  تا بعد از سال ها دورى از لیگ برتر نظاره گر نمایش زردپوشان صنعت نفت آبادان باشند. تا چشم كار مى كند پیراهن هاى زردرنگ صنعت نفت است و خبرى از پیراهن هاى سرخ نیست! چه كسى جرأت مى كند بدون پیراهن زردرنگ آبادان وارد ورزشگاه تختى شود؟ این جا آبادان است، این جا برزیل فوتبال ایران است؛ اینجا تكنیك یعنى فوتبال و زیبایى یعنى فوتبال!

«برزیل ایران» چقدر برازنده مردم خونگرم آبادان است كه فوتبال برایشان زندگى است. پرسپولیس در اولین بازى بایستى مقابل صنعت نفت بازى كند؛ حتماً بازى سختى است.

پرسپولیس تیمى جدید و بسیار امیدواركننده است كه در اولین گام باید ماهیت حقیقى اش را نشان بدهد. پیروز شدن در آبادان مى تواند شخصیت این تیم را با قهرمانى عجین كند و بردن صنعت نفت در گرماى خوزستان، مقابل ۲۰ هزار زردپوش، قطعاً انگیزه هاى پرسپولیس را هزار برابر بیشتر مى كند. این اولین تجربه افشین قطبى هم هست.

شروع خوب پرسپولیس در لیگ بعد از سالها

او ذهنیت هایى از شهر آبادان در خود دارد اما وقتى صحنه را از نزدیك مى بیند تازه آبادان و فوتبالیش را مى شناسد: باید بازى را با هیجان شروع كنیم. همه در پست هاى خود و با وظایفى كه از آنها خواسته شده در میدان حركت كنند. اینجا جایى است كه مى تواند اولین سكوى پرتاب شما به سوى قهرمانى باشد... پرسپولیس وقتى توسط فرزاد آشوبى در دقیقه (۱۰) اولین گل را به ثمر رساند خاطره بازى فصل پیش مقابل ابومسلم در مشهد در ذهنمان نقش بست كه آن قصه تلخ تكرار شود؟ بادامكى با یك پاس فوق العاده فرزاد آشوبى را روى نقطه پنالتى صاحب فرصت كرد تا او با یك شوت محكم گل اول تیمش را به ثمر برساند. ورزشگاه بعد از این گل لحظه اى در سكوت فرو رفت!

بادامکی پایه گذار دو گل پرسپولیس

ورزشگاه ساكت بود تا اشتباه همزمان سپهر و نصرتى در دقیقه (۱۶) رخ داد و توپ ارسالى محمد مطورى در فضایى ایده آل به روح الله عرب رسید؛ این بازیكن در شرایط تك به تك با یك بغل پا، توپ را از زیر دست هاى واعظى وارد دروازه كرد؛ هلهله در ورزشگاه دوباره شروع شد و نفت جان تازه اى گرفت از سوى دیگر این گل غافلگیركننده باعث شد تا پرسپولیس منطق را بر بازى اش حاكم كند و با طرح و برنامه منسجم ترى توپ را در میدان بچرخاند.

پرسپولیس بیشترین خطر را با ارسال پاس هاى بلند به پشت مدافعان صنعت نفت ایجاد مى كرد و روى همین برنامه سرانجام در دقیقه (۱+۴۵) بار دیگر توانست از هماهنگى بادامكى و نیكبخت بهره بردارى كند و توسط محسن خلیلى دومین گل را وارد دروازه نفت كند این گل یعنى دوباره سكوت در ورزشگاه تختى. نیمه اول تمام شد و ۲ تیم به رختكن رفتند.

اولین برد پرسپولیس در لیگ هفتم

نیمه دوم بازى تقریباً برابر شروع شد و در پاره  اى از لحظات پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار مى گرفت اما به یكباره در دقیقه (۶۳) تعلل مدافعان پرسپولیس، باز هم فضاى ورزشگاه را به نفع نفت تغییر داد و صابر میرقربانى با فریب مدافعان پرسپولیس شرایط را مهیا كرد.

محمود پوراسدالله با یك سانتر خوب، دسوزا را روى خط ۶ قدم صاحب فرصت كند. باز هم اشتباه خط دفاع پرسپولیس و رحمتى منجر به گل دوم نفت آبادان شد؛ بعد از این گل افشین قطبى در اولین اقدام مامانى و فرهاد خیرخواه را به زمین فرستاد تا پرسپولیس با حداكثر قدرت تهاجمى بازى را دنبال كند. پرسپولیس كه به یك امتیاز از این بازى قانع نبود، در دقیقه (۸۱) آرزوهاى هواداران صنعت نفت را به باد داد و پاس فرزاد آشوبى در منطقه اى فرود آمد كه علیرضا نیكبخت تا آنجا جلو رفته بود. نیكبخت دو، سه قدمى با توپ جلو رفت و حسن هورى بیرون آمد. نیكبخت ضربه اش را از بالاى دست هاى هورى به سمت دروازه زد و تلاش مدافع نفت بى فایده بود.

تیم نفت توپ را وسط زمین كاشت و بازى را شروع كرد اما ۹ دقیقه براى جبران یك گل كافى نبود. پرسپولیس بازى را برد و طلسم چند سال اخیر را شكست اما نكته مهم اینجا بود كه پرسپولیس گرایش به فوتبال زیبا داشت و تلاش مى كرد تا بازى روان و رو به جلو باشد و هر لحظه كه مى گذشت، هماهنگ تر مى شد. این پرسپولیس امیدواركننده بود و با این رویه، یك مدعى بزرگ و غیرقابل مهار است.

افشین قطبی سرمربی پرسپولیس

قطبی: پرسپولیس جام را بالای سر خواهد برد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: بازی خوب صنعت نفت كار را برای ما بسیار سخت كرد.

افشین قطبی بعد از پیروزی 3 بر 2 تیم‌اش برابر صنعت نفت آبادان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: این اولین بار بود كه به آبادان آمدم، مردم این شهر نشان دادند كه انسان‌هایی حساس هستند و تیم فوتبال‌شان را بسیار دوست دارند. تیم صنعت نفت خیلی خوب بازی كرد و شرایط سختی برای ما ایجاد كرد. تماشاچیان هم فضایی درست كردند كه بازی كردن در آن برای ما بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: بازیكنان پرسپولیس نشان دادند که دل شیر دارند، زیرا بازی بسیار سخت بود. ما دو بار جلو افتادیم و هر دو بار این برتری را از دست دادیم. با این حال در این روز گرم و با شرایط سخت استادیوم توانستیم بازی را ببریم.

سرمربی تیم پرسپولیس تهران خاطرنشان كرد: من راجع به نتیجه حرف می‌زنم، چون برای پرسپولیس نتیجه گرفتن بسیار مهم است. هواداران پرسپولیس برای قهرمانی این تیم خیلی صبر كرده‌اند، اینكه در هر مسابقه زیبا بازی كنیم بسیار سخت است، ولی ما می‌توانیم با سازماندهی خوب بازی را كنترل كرده و نتیجه بگیریم.

او اضافه كرد: هواداران پرسپولیس در پنج روز حضور من در این تیم نشان دادند بهترین هواداران دنیا هستند.

قطبی سپس افزود: تیم ما بهتر خواهد شد. در این دیدار به‌خاطر احساس بزرگ بودن بازی و تلاش برای برد، گاهی سازماندهی تیم را از دست دادیم، گاهی بد پاس می‌دادیم و توپ‌هایی را كه می‌توانستیم به آسانی نگه داریم، از دست می‌دادیم. دفاع ما گاهی خیلی عقب می‌رفت و زمین را برای حریف بزرگ می‌كرد. 2 گلی كه ما خوردیم، گل‌هایی هستند كه دیگر نباید مانندشان را بخوریم.

وی یادآور شد: این بازی اول پرسپولیس بود و شرایط موجود طبیعی به نظر می‌رسید. وقتی بخواهیم پیروز شویم و خیلی جنگنده بازی می‌كنیم ممكن است باهوش نباشیم و خیلی آسان اشتباه كنیم. فكر می‌كنم در گل‌هایی كه خوردیم اشتباه فردی دلیل اصلی بود و در سازماندهی مشكلی نداشتیم.

سرمربی پرسپولیس تصریح كرد: ما سه مربی و مدیریت مدرنی داریم و همه با هم همكاری می‌كنیم. مربیان تیم بیش از 40 روز با بازیكنان كار كردند و آنها را بهتر از من می‌شناسند. من اجازه دادم آن‌ها 18 بازیكن را انتخاب كنند و 11 بازیكن به زمین بفرستند، با این حال سعی كردم سیستم را حفظ كنم و تلاش كردم در این سیستم بهتر بازی كنیم و سازماندهی بهتری داشته باشیم. بعد از این باید بازیكنان را با تمریناتی كه داریم بهتر بشناسیم، فكر می‌كنم این كار چهار تا شش هفته طول بكشد.

او ادامه داد: من بسیار امیدوارم كه هواداران پرسپولیس از داشتن چنین تیمی خوشحال باشند؛ تیمی كه قهرمان خواهد شد و جام را بالای سر خواهد برد، پرسپولیس است.

قطبی با بیان این‌كه هروقت تیم پیروز شود، من از آن راضی هستم، افزود: تیم نفت هم در دقایقی بسیار خوب بازی كرد ولی فكر می‌كنم ما بهتر بودیم.

وی در مورد داوری نیز اظهار داشت: كار داوران بسیار سخت بود، ولی با این حال آنها بسیار خوب كار كردند.

قاسمپور سرمربی صنعت نفت آبادان

قاسمپور: از بازی تیمم راضی نیستم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از باخت تیم‌اش در برابر پرسپولیس گفت: من از بازی تیم راضی نیستم، عوامل دست به دست هم داد كه ما نتوانیم به اهدافی كه داشتیم دست یابیم؛ یكی از آنها كمبود بازی تداركاتی بود.

ابراهیم قاسمپور، پس از شكست 3 بر 2 تیم‌اش برابر پرسپولیس تهران در هفته‌ی نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: پس از اردوی تركیه هرچقدر تلاش كردیم نتوانستیم بازی تداركاتی در سطح استان داشته باشیم و با این كه حتی تیم‌هایی را از خارج استان دعوت كردیم، به دلیل كمیابی بلیت هواپیما با مشكل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: ما مشكلاتی هم در زمین داشتیم؛ در اختیار نداشتن بازیكنان برزیلی‌مان كه حرفه‌ای هستند و در این بازی به كار می‌آمدند ما را دچار مشكل ‌كرد. با این حال ما مقابل تیم كوچكی بازی نكردیم، پرسپولیس تیم بزرگی است كه بازیكنان شاخص و خوبی را حتی روی نیمكت خود دارد. فوتبال برد و باخت دارد و ما راهی طولانی در پیش داریم. امیدوارم بتوانیم در بازی‌های باقیمانده نتایجی كه در نظر داریم، به‌دست آورده و خواسته مردم آبادان را برآورده كنیم.

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در مورد واكنش هواداران نسبت به این باخت، گفت: در همه جا این واكنش‌ها هست ولی شدت و ضعف دارد. در آبادان به دلیل حساسیت و تعصب خاصی كه هواداران نسبت به تیم محبوب خود دارند این قضیه طبیعی است. امیدوارم هواداران ما كمی سعه صدر داشته باشند، چون بازی‌های زیادی پیش رو داریم و فكر می‌كنم برابر پرسپولیس یكی از دشوارترین بازی‌هایمان را انجام داده‌ایم. ما در شرایط ایده‌آل نیستیم و با انجام چند بازی تیم صنعت نفت به آن شرایطی كه در نظرمان است، خواهد رسید.

هواداران پر شور آبادانی

او سپس افزود: هر تیمی در شهر خود از امتیازاتی برخوردار است كه در این بازی یكی از این امتیازات را از ما گرفتند؛ گرمای هوا می‌توانست روی بازیكنان پیروزی بسیار اثرگذار باشد. مسئولین به نوعی رفتار می‌كنند كه یك بام و دو هواست، ولی ما امیدواریم كه در مورد تیم‌های دیگر هم سیاست یكسانی وجود داشته باشد.

قاسمپور با تاكید بر اینكه سعی در توجیه باخت ندارد، اضافه كرد: هر سه گلی كه تیم ما دریافت كرد به ‌دلیل اشتباهات فردی بود و این متاسفانه به بی‌تجربگی برخی بازیكنان ما برمی‌گشت. خط هافبك انتظارات ما را كه برقراری یك ارتباط خوب بین دفاع و حمله بود، برآورده نكرد.

وی با بیان اینكه جذب دیرهنگام برخی بازیكنان از عوامل ناهماهنگی بین آن‌ها بود، آینده‌ تیم صنعت نفت را خوشبینانه توصیف كرد و اظهار كرد: در نیم‌فصل برای جذب بازیكنان جدید جای خالی نداریم. متاسفانه شرایط جوی آبادان هم طوری است كه بازیكنان تمایل چندانی برای حضور در آن ندارند و اگر بیایند نیز مبالغ سنگینی را به تیم تحمیل می‌كنند و این مشكلات زیادی را از این لحاظ برای ما ایجاد می‌كند.

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان ادامه داد: ما سعی می‌كنیم در این فصل تیم در درجه‌ی اول به دسته پایین‌تر سقوط نكند و بعد از آن امیدواریم صنعت نفت به جایگاه خوبی در جدول دست یابد. من به بازیكنان و كار خودم اعتقاد دارم.

او با اشاره به استفاده از بازیكن بومی عنوان كرد: در فوتبال حرفه‌ای مرز بین كشور‌ها برداشته‌ می‌شود، من به بازیكنان بومی اعتقاد دارم ولی باید بازیكنان بومی خوبی داشته باشیم كه از آنها استفاده كنیم.

قاسمپور در پایان با اعلام رضایت از داوری، تصریح كرد: من از تیم راضی نیستم زیرا نتیجه نگرفته است. ما از بازیكنانمان بیش از این انتظار داریم، اگر چند بازی تحت فشار همچون این بازی داشتیم، قطعا به چنین مشكلی بر نمی‌خوردیم.

عکس ها : رضا سعیدی پور

مطالب مرتبط :