تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی گفت: سیستم بازی استقلال در لیگ برتر را بر اساس موجودی و ابزاری كه در اختیار دارم تعیین خواهم كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی: استقلال واقعی را جمعه ببینید

نتایج دیدارهای دوستانه اهمیتی ندارد

ناصر حجازی سرمربی تیم فوتبال استقلال

ناصر حجازی گفت: سیستم بازی استقلال در لیگ برتر را بر اساس موجودی و ابزاری كه در اختیار دارم تعیین خواهم كرد و بی‌تردید این سیستم در تمام بازی‌ها یكسان نخواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران درباره‌ی وضعیت تیمش در آستانه‌ی شروع فصل جدید لیگ برتر به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: خوشبختانه در فاصله چند روز مانده به اولین دیدارمان برابر استقلال اهواز شرایط بسیار امیدوار كننده است و نگرانی خاصی ندارم. تمرینات طبق برنامه به صورت روزانه پیگیری می‌شود و فضای بسیار خوبی بر تیم حاكم است. تمرینات استقلال در فضایی كاملا آرام و به دور از هر گونه حاشیه‌ای در حال برگزاری است و این وضعیت به بازیكنان اجازه می‌دهد كه بدون هیچ گونه دغدغه خاطری تنها بر روی مسایل فنی و تمرینات تمركز ‌كنند واین یك امتیاز بزرگ است. به هر صورت بازیكنان با پشت سر گذاشتن تمرینات بدنسازی از نظر جسمانی به وضعیت ایده‌آل نزدیك شده‌اند و فكر نمی‌كنم كه از این نظر مشكلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سعی كردیم تا در روزهای آخر كه به زمان مسابقات نزدیك‌تر می‌شویم بیشتر به كارهای تاكتیكی و كار با توپ بپردازیم تا به ثبات تاكتیكی لازم دست یابیم. به هر صورت تركیب استقلال نسبت به فصل گذشته دستخوش تغییرات بسیار گسترده‌ای شده است و حضور تعداد زیادی از بازیكنان جدید در تیم ایجاب می‌كند كه برای ایجاد هماهنگی در تیم زمان بیشتری را صرف كنیم. با وجود انجام چند دیدار تداركاتی و برگزاری اردو در تركیه هنوز بازیكنان به طور كامل با خصوصیات یكدیگر آشنا نشده و نمی‌توانند در زمین به خوبی یكدیگر را پیدا كنند. به همین دلیل در حال حاضر اولویت اصلی ما ایجاد هماهنگی میان بازیكنان جدید و قدیمی است تا شكل یك تیم واقعی را پیدا كنیم. می‌دانم كه رسیدن به این نقطه زمان بر است اما، عجله‌ای نداشته و باید این پروسه را به طور كامل طی كنیم.

وی درباره‌ی نتایج استقلال در دیدارهای دوستانه و شكست برابر هنرمندان به ایسنا گفت: نتایج دیدارهای دوستانه برای ما اهمیتی ندارد. ما از انجام این دیدارها اهداف دیگری را دنبال می‌كردیم كه تا حدود زیادی به آن رسیدیم. بیشتر به دنبال محك زدن توانایی و آمادگی بازیكنان، شناخت تركیب اصلی تیم و نقاط ضعف آن بودیم و از شكست در دیدار برابر هنرمندان به هیچ عنوان نگران و ناراحت نیستم. هنوز زود است كه بخواهیم استقلال را بر اساس نتایج‌اش در این دیدارها مورد قضاوت و نقد قرار دهیم. این استقلال واقعی نیست و قضاوت درباره‌ی این تیم بسیار زود است. باید تا زمان شروع لیگ صبر كرد و پس از آن دست به قضاوت زد. یك تا دو هفته طول می‌كشد تا استقلال به نظم تاكتیكی لازم دست یافته و چهره یك مدعی واقعی را به خود بگیرد.

ناصر حجازی : تا شروع لیگ صبر کنید

حجازی درباره‌ی نوع سیستم استقلال در این فصل گفت: نمی‌توانم از هم اكنون درباره‌ی سیستم بازی استقلال صحبت كنم. من سیستم و نحوه بازی تیم را بر اساس موجودی كه در اختیار دارم مشخص خواهم كرد. نمی‌توان سیستم یك تیم را بدون توجه به ابزاری كه در اختیار داریم تعیین كرد، چرا كه در این صورت سیستم به درستی اجرایی نخواهد شد. استقلال نیز در این فصل طبق موجودی و داشته‌هایش بازی خواهد كرد و بی‌تردید این سیستم در طول مسابقات ثابت نخواهد بود.

وی درباره‌ی دیدار تیمش مقابل كوثر تهران به ایسنا گفت: هدف اصلی از انجام این بازی ایجاد هماهنگی گروهی و محك زدن وضعیت آمادگی بازیكنان در شرایط مسابقه بود. به دلیل دغدغه و نگرانی‌هایی كه بابت مصدومیت احتمالی بازیكنان داشتم پس از توافق با كادر فنی كوثر از داور مسابقه درخواست كردیم كه با زدن سوت‌های بیشتر مانع از كشیده شدن بازی به خشونت شود. نمی‌خواستیم كه ریسك كرده و احتمال آسیب دیدگی بازیكنان خود را افزایش دهیم. خوشبختانه اتفاق خاصی در جریان بازی رخ نداد و هم اكنون تمام بازیكنان در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی افزود: بازی با كوثر بسیار مفید بود. در این بازی سعی كردیم تا برنامه‌های تاكتیكی مورد نظرمان را مقابل یك تیم خوب و منسجم دسته اولی در زمین پیاده كرده و مروری بر برنامه‌های فنی داشته باشیم. در دو نیمه این بازی دو تركیب كاملا متفاوت را به زمین فرستادم چرا كه نمی‌خواستم تركیب اصلی استقلال لو برود. به هر حال تماشای این دیدار آزاد بود و امكان لو رفتن تركیب اصلی تیم وجود داشت، از این رو تصمیم گرفتم تا با تغییرات فراوان این بازی را به پایان برسانم. اگر بازی پشت درب‌های بسته برگزار می‌شد می‌توانستم تیم را با تركیب اصلی به میدان بفرستم. در هر صورت از برگزاری این مسابقه بسیار راضی بودم. كوثر نیز تیم بسیار هماهنگ و منسجمی بود و بازیكنان این تیم انگیزه بسیار بالایی داشته و در طول مسابقه با دوندگی فراوان خود به دنبال كسب نتیجه مناسب بودند. این كوثر با تیمی كه در سال گذشته دیدم بسیار تفاوت داشت و مقابل ما مانند تیم‌های لیگ برتری بازی می‌كرد. واقعا كوثر فراتر از لیگ دسته یك بازی می‌كرد و این فرصت مناسبی برای ما بود تا بتوانیم مقابل یك تیم قدرتمند و خوب برنامه‌های تاكتیكی‌مان را اجرا كنیم.

ناصر حجازی سرمربی تیم فوتبال استقلال

سرمربی استقلال درباره‌ی عملكرد بازیكنان جدید تیمش در این دیدار اظهار كرد: حمید شفیعی و مجتبی جباری دیرتر از سایر بازیكنان به تیم ملحق شدند و به همین دلیل تا حدودی از آمادگی ایده‌آل به دور هستند. بدون شك آنها به زودی به مرز آمادگی مطلوب نزدیك خواهند شد و نگرانی بابت این مساله ندارم. سان جان ارسوویچ نیز در این بازی نشان داد كه می‌تواند به یك هافبك خوب برای استقلال تبدیل شود و فكر می‌كنم كه او در این فصل یك بازیكن مطمئن برای ما خواهد بود كه می‌توانیم به او اتكا كنیم. سایر بازیكنان جدید تیم نیز رفته رفته با فضای استقلال آشناتر می‌شوند و فكر می‌كنم كه پس از گذشت چند بازی این بازیكنان كاملا در تركیب جا بیفتند. علاوه بر آن ما هنوز دو جای خالی را در لیست استقلال قرار داده‌ایم تا در فرصتی مناسب بازیكنان مورد نیازدیگری را نیز جذب كنیم. اگر در نیم فصل اول احساس نیاز كنیم دو بازیكن را به خدمت خواهیم گرفت.

حجازی درباره‌ی اولین دیدار تیمش برابر استقلال اهواز به ایسنا گفت: اولین بازی برای هر تیمی دشوارترین بازی است. باید تمام سعی خود را در این دیدار به كار گیریم تا با شكست استقلال اهواز با روحیه بالاتری در هفته‌های آینده به مصاف حریفان برویم. امیدوارم جمعه روز استقلال بوده و با بازی زیبا و هماهنگ خود هواداران را راضی كنیم. می‌دانم كه جمعه بازی دشواری را برابر استقلال اهواز پیش رو داریم اما با اطمینانی كه از توانایی‌های بازیكنان خود دارم می‌دانم كه آنها توانایی‌های بسیار بالایی داشته و می‌توانند هر حریفی را شكست دهند.