تبیان، دستیار زندگی
آزادگان در کلام امام(ره) اسرا در چنگال دژخیمان سرود آزادی اند و احرار جهان را زمزمه می کنند. اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آن را زمزمه می کنند. مفقودین عزیز، محور دریای بیکران خداوندی اند و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادگان در کلام امام(ره)

امام خمینی (ره)

اسرا در چنگال دژخیمان سرود آزادی اند و احرار جهان را زمزمه می کنند.

اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آن را زمزمه می کنند. مفقودین عزیز، محور دریای بیکران خداوندی اند و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند.

2/11/62

***

سلام بر معلولین و مفقودین و اسرای عزیزی که افتخار اسلام و میهن اسلامی خویش می باشند و رحمت خداوند بر این دامنهای پاکی که پروراننده این جوانان شیردل می باشند.

2/11/62

***

در اقدام شریف مادران بزرگواری که در دامنهای مطهر خود چنین فرزندانی را تربیت کرده اند، چه می توان نثار کرد؟ و برای اسیرانی که در زندان های مخوف دشمن، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می کشند، چگونه توان تعظم نمود؟

5/6/63

***

خداوند انشاءالله این اسرای ما را، این کسانی که محبوب ما هستند، محبوب ملت ما هستند، این معلولین را، کسانی را که آنجا در بند هستند، همه اینها را خداوند انشاءالله آزاد کند و ما را هم به وظیفه خودمان آشنا کند.

30/12/66

***

خدایا! اسرا، این شیرمردان دربند را با سلامت و پیروزی به اوطان خود بازگردان و ما را خدمتگزار این ملت و ملت را قدرشناس زحمات شهیدانمان گردان.

6/11/65

***

در صورتی که این حرف دروغ است و مملکت ما این اسرا را به طور انسانی، به طور اسلامی و خوب رفتار می کند و از آنها پذیرایی می کند.هر کسی از دنیا که می خواهد بیاید،بیایند ببینند.

18/10/59

***

فرق است میان آنان که با اسرای جنگی خویش که در حال جنگ با آنان به اسیری در آمده اند چون برادران خویش رفتار می کنند با آنان که با اسرایی که از ایران گرفته اند و اکثر آنها مردم عرب روستاها یا شهر بوده و در جنگ دخالت نداشته اند دژخیمانه رفتار می کنند.

29/11/61

***

ما با اسرا عملی کردیم که هیچ کس با اسرای خودش آن عمل را نمی کند.ما مثل برادر های خودمان با آنها عمل کردیم در صورتی که اسرایی که از ما آنها گرفتند تحت شکنجه هستند.حتی وزیر نفت ما الان تحت شکنجه است.

22/11/59