تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس: سبز شدن دوباره درخت سپیدار خشكیده‌ای كه نام شهدای مقاومت لبنان روی آن نصب شده،‌ هزاران گردشگر را كه از سراسر دنیا برای دیدن آن به شهر "بنت جبیل" می‌روند به شگفتی واداشته است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه درخت شهدای لبنان

معجزه درخت شهدای لبنان

معجزه درخت شهدای لبنان، گردشگران را به شگفتی واداشت

خبرگزاری فارس: سبز شدن دوباره درخت سپیدار خشكیده‌ای كه نام شهدای مقاومت لبنان روی آن نصب شده،‌ هزاران گردشگر را كه از سراسر دنیا برای دیدن آن به شهر "بنت جبیل" می‌روند به شگفتی واداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبكه تلویزیونی "المنار" با پخش گزارشی درباره سبز شدن معجزه‌آسای این درخت، با گردشگرانی كه از نزدیك این پدیده را مشاهده می‌كردند مصاحبه كرد.

یكی از جوانان شیعه شهر "بنت جبیل" دو سال پیش تصمیم گرفت نام شهدای این شهر را بر روی دایره‌های چوبی بنویسد و بر روی شاخه‌های این درخت نصب كند. این درخت خشكیده پس از مدتی در میان اهالی شهر،‌ به درخت شهدا شهرت یافت. اهالی بنت‌جبیل، این درخت خشكیده را از ریشه درآورده و آن را دو مرتبه با آب طلای تیره و لعاب ضد حرارت داغ كردند.

المنار می‌افزاید: این سپیدار خشكیده، به علت زیبایی و تلألو نام شهدا، برای استفاده در جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلف لبنان، از مكانی به مكان دیگر منتقل می‌شد و پس از جنگ 33 روزه پارسال نیز نام شهدای تازه به‌خون غلتیده بنت‌جبیل بر آن نصب شد تا تعداد اسامی به 43 تن رسید.

این گزارش حاكی است دو هفته پیش در جریان یكی از برنامه‌های حزب‌الله لبنان یكی از جوانان برای كاری وارد تالار دربسته‌ای شد كه این درخت در آن قرار داده شده بود كه ناگهان مشاهده كرد كه از این سپیدار خشكیده، برگ‌های تازه سبز شده است.

المنار می‌افزاید: عجیب‌تر این است كه تعداد برگ‌های سبزشده بر روی این درخت دقیقاً مطابق 43 نام شهیدی است كه بر روی آن نصب شده و علاوه بر این، تنه درخت از طول شكافته و عطری خوشبو از آن به مشام می‌رسد.

پس از انتشار این خبر در رسانه‌های عربی و غربی، هزاران تن از اقصا نقاط لبنان و نیز گردشگرانی از آمریكا، استرالیا، كانادا، كشورهای آفریقایی، كشورهای حوزه خلیج فارس و بسیاری كشورهای دیگر برای مشاهده این درخت معجزه‌آسا به بنت‌جبیل سفر می‌كنند و با تهیه فیلم و عكس یادگاری از آن، یاد شهدای مقاومت بنت جبیل در برابر ارتش رژیم صهیونیستی را گرامی می‌دارند.

این شبكه تلویزیونی می‌افزاید: تا كنون بنت جبیل با القابی چون "پایتخت مقاومت و آزادی"، "ام‌القرای شهیدان" و "شهر انقلابی‌ها" شناخته می‌شد اما از این پس باید از آن با نامی جدید یعنی "پایتخت معجزات الهی" یاد كرد.

منبع:خبر گزاری فارس