تبیان، دستیار زندگی
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و العاقبه لاهل التقوی و الیقین والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا (عنكبوت 69 ) كسانی كه در راه ما جهاد كنند ما راه‌های خود را به آن‌ها نشان می‌دهیم حال كه برای پنجمین بار است به جبهه اعزام می‌شوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست نوشته طلبه ی شهید محمدعلیزاده امیری

زندگی زیباست،اما شهادت زیبا تر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و العاقبه لاهل التقوی و الیقین

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا (عنكبوت 69 )

كسانی كه در راه ما جهاد كنند ما راه‌های خود را به آن‌ها نشان می‌دهیم.

حال كه برای پنجمین بار است به جبهه اعزام می‌شوم، سخنانی هر چند مختصر در مورد مسایل اجتماعی و اخلاقی به جای می‌گذارم. به عنایت حق، در این كشور انقلاب اسلامی شد و اجتماعِ غرق در هوی پرستی را نجات داد. انقلابی كه به ماه راه نجات و رسیدن به سفینه النجات را آموخت. دگرگونی‌ایی كه با تلاش رهبر والا مقام، جامعه‌ای كه غرق در معصیت و جوان‌هایی را كه غرق در دریای معصیت بودند به سفینه النجات رهنما گشت.

حالا ماییم كه باید علم‌مان را به عمل پیوند دهیم و از خطرهای سقوط آمیز به خدا پناه بریم و در مسیر حق قدم نهیم. حال كه خدا لطفش شامل حال ما شد و ما را به شناخت رساند عمل‌ها از ماست.

ای رفقای حزب الله! ای امت! از معصیت‌ها بپرهیزیم. از گناهان حتی صغیره دوری ورزیم. در جوانی سرشت پاكی را به خودمان بچسبانیم تا در آینده لایَتَغیر گردیم.

هشدار از طرف خداست كه «ان النفس لاماره با سوء.» ما حریف تمایلات خود نخواهیم گشت ما بر حالات نفسانی غالب نخواهیم شد. «الا ما رحم ربی» مگر آن كه خدا ما را دریابد و در لغزش‌ها یاری‌مان نماید. اگر مایلیم خدا با ما باشد. پس ما باید با خدا باشیم. اِن تَنصُرُ الله یَنصُركم.

جوانان عزیز، رفقای ارجمند! با خدا بودن همان ارتباط برقرار كردن با اوست. در نتیجه دست از دعا و نیایش نكشیم ارتباطمان را با ایشان مستحكم كنیم. البته ایشان محتاج به یارب و العفو گفتن ما نیست بلكه ما محتاج به او  هستیم.

دوستان طلبه، سپاهی، بسیجی و غیره! باید چنان سرشت پاكی و پاكدامنی را به خود بچسبانیم كه در مقابل حوادث. خطرها، لغزش‌ها از كوه هم محكم‌تر باشیم. چون كوه را می‌شود با آهن آلات دگرگون كرد. باید مثل آهن محكم شویم. آهن كه سهل است چون آهن را اگر در حرارت آتش برند آب خواهد شد و رنگ آتش را به خود خواهد گرفت. اما حزب الله در مقابل تمام سختی‌ها و بلاها رنگی نخواهد پذیرفت. بلكه رنگ خواهد داد. حزب الله در مقابل افكارهای غلط ایدئولوژی و سیاسی در مقابل وعده‌های دل فریب چپ و راست عوض نشدنی باید شود. نه تنها عوض نمی‌شود. بلكه آن‌ها را عوض باید بكند. چقدر نادانند آن‌هایی كه با وجود آن‌كه خطرها را شناختند راه را یافتند. اما هنوز دنبال معصیت‌ها و اطاعت از شیطانند.

ای ابلهان! گمان نكنید حال كه از جبهه رفتن‌ها، نماز خواندن‌ها، مهدی گفتن‌ها برگشتید پیشرفت كردید و ترقی نمودید. به حال خود بگریید كه پیشرفت از شما گرفته شد و به شما به جهت سواری گرفتن از شما رنگ ترقی چسبانده شد و برای شیطان هم سهل است از شما بی‌خردان سواری بگیرد.

امروز در زمان غیبت مولا مهدی (عج) در جهانی به سر می‌بریم كه پر از بی‌بند و باری‌ست در جهانی كه مملو از خط‌ها و گروه‌هاست، در جهانی كه مملو از هوی‌ها و هوس‌هاست.

ای مولایم! اگر تمامی شب سر به سجده گذارم و تمامی روز را به ركوع در مقابل تو برم نتوانسته‌ام شكر نعمت‌هایت را به جا آورم و حقت را عطا كنم. از آن حق‌هایی كه شما بر گردنم دارید. همان شناخت خدا و علاقه خدا و عشق خداست كه در دلم شعله‌ور است. اما از خدا می‌خواهم با دادن جان خود و با ریختن خون خود، گرچه ناچیز است از شرمنده بودن در آیم. دلم می‌خواهد در واپسین لحظاتم از من راضی شده باشی. و سرم را بر زانو گیری. دلم می‌خواهد در آخرین لحظاتم چشمم به نور تو، قلبم به عشق تو. زبانم به ذكر تو. بسته شود. ان شاءالله تعالی

و السلام علی من اتبع الهدی

منبع:ماهنامه سبز و سرخ