تبیان، دستیار زندگی
دکتر هربرت هونزوویتس سفیر آلمان در کشورمان با حضور در فدراسیون تنیس ایران با علیرضا خروشی رئیس ، کشاورز دبیر ، بابایی رئیس کمیته روابط عمومی .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترغیب شرکت های آلمانی برای حمایت از تنیس ایران

اهدا لوح برتر به سفیر آلمان

در دیدار سفیر آلمان و رئیس فدراسیون تنیس مطرح شد

دکتر هربرت هونزوویتس سفیر آلمان در کشورمان با حضور در فدراسیون تنیس ایران با علیرضا خروشی رئیس ، کشاورز دبیر ، بابایی رئیس کمیته روابط عمومی  و تنی چند از اعضای فدراسیون تنیس کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست صمیمانه که در پی اظهار علاقه سفیر آلمان به تنیس در دیدار گذشته اش با ریاست سازمان تربیت بدنی آقای مهندس علی آبادی و بنا به دعوت فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته بود بر گسترش روابط ورزشی بین دو کشور  بویژه تنیس و همکاری های دوجانبه در خصوص این ورزش تاکید شد.

در ابتدای جلسه علیرضا خروشی رئیس فدراسیون ضمن عرض خیرمقدم به سفیر آلمان ابراز امیدواری کرد تا این نشست دوستانه ، ضمن تحکیم روابط ورزشی و تنیسی دو کشور نتایج مفیدی برای تنیس ایران به همراه داشته باشد و به ارایه گزارشی از وضعیت قبلی و فعلی تنیس ایران پرداخت.

دکتر هونزوویتس سفیر آلمان نیز در ابتدا سخنانش که به راحتی به زبان فارسی تسلط داشت ضمن ابراز خرسندی از دعوت فدراسیون و حضورش در مجموعه زیبا و تنیسی انقلاب تهران گفت : ورزش مورد علاقه و اول من تنیس است که جالب است بدانید من در 29 سال قبل در مسابقات تنیس ایران حضور داشتم و از نزدیک بازیها را تماشا می کردم و علاقه شدیدی به تنیس منصور بهرامی ستاره ایرانی دارم و از همه مهمتر اینکه ورزش تنیس را در ایران یاد گرفتم و اکنون هم در منزل شخصی ام به اتفاق همکاران و همتایانم در سایر کشور ها حداقل هفته ای دو روز به بازی تنیس می پردازم.

دکتر هربرت سفیر آلمان در ایران

سفیر آلمان تصریح کرد : من اهمیت ویژه ای برای روابط ورزشی کشور ها قائلم و معتقدم اکنون که از سوی امریکا تحت فشار درخصوص قطع روابط سیاسی و اقتصادی با ایران هستیم بهترین راه گسترش روابط ورزشی و فرهنگی است و امیدوارم بتوانم برای کمک به تنیس ایران حرکتی انجام دهم .

رئیس فدراسیون کشورمان با طرح موضوعات مهمی همچون ، مشاوره و کمک در انتخاب مربی مطرح برای تنیس کشورمان  در سنین پایه ، اعزام  مربیان و تنیسور های ایرانی برای شرکت در کلاسها و مسابقات آلمان ، و ترغیب و تشویق شرکت های معتبر آلمانی برای اسپانسر شدن تیم ملی و برگزاری مسابقات توسط آنها ضمن بیان توضیحاتی از سفیر آلمان درخواست همکاری کرد .

سفیر آلمان در پاسخ به خواسته اول فدراسیون تنیس کشورمان مبنی بر جذب مربی آلمانی اظهار داشت : من بسیار خوشحال  می شوم که همچون هاکی در معرفی مربی آلمانی برای تنیس ایران هم نقشی ایفا کنم اما این امر لازمه این است که فدراسیون مشخصات و شرایط قرارداد مدنظر خود به همراه امکانات موجود را در فهرست مکتوبی ارایه نماید تا من از طریق فدراسیون آلمان پیگیری نمایم .

البته وی با اعلام اینکه تنیس درنسل جدید و جوانان آلمانی کمرنگ شده است و مختص سنین بالای 50 سال شده گفت : با توجه به اینکه همسر من اهل اتریش است و تنیس در اتریش در حال حاضر رونق و رشد بهتری دارد اگر شرایط حضور مربی آلمانی فراهم نشود حاضرم با همکاری دوستان اتریشی و فدراسیون آن کشور برای انتخاب مربی مدنظر ایران  کمک و اقدام کنم.

دکتر هربرت هونزوویتس با اعلام اینکه همواره سفارت آلمان در خصوص صدور روادید برای هنرمندان و دانشمندان و بویژه ورزشکاران ایرانی با مساعدت و همکاری برخورد کرده افزود : ما آمادگی داریم تا برای تنیسورها و اهالی تنیس که از سوی فدراسیون مورد تایید هستند جهت صدور به موقع ویزا مساعدت کنیم و در همین جا وعده می دهم تنیسورهای ایرانی برای سفر به آلمان مشکلی نداشته باشند.

نشست سفیر آلمان با رییس فدراسیون تنیس

در ادامه جلسه شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون با ابراز علاقه مندی اهالی تنیس ایران به قهرمانان مطرح و گذشته آلمان مانند بوریس بیکر و غیره با تاکید بر گسترش روابط ورزشی و فرهنگی بین دو کشور خواستار رشد و شکل گیری بیشتر این روابط شد . و به برگزاری منظم چندین دوره مسابقات جام دیپلماتها ویژه نمایندگان خارجی کشور ها در ایران توسط فدراسیون اشاره کرد و از سفیر آلمان دعوت کرد تا در این جام که یکدوره آن در تهران و یکدوره دیگر در کیش انجام خواهد شد شرکت نماید که سفیر آلمان با تشکر از اقدام فرهنگی ورزشی فدراسیون برگزاری چنین مسابقاتی را عامل دوستی و گسترش بیشتر روابط و تحکیم بین ملتها خواند و اظهار امیدواری کرد تا در یکی از این جام ها حضور یابد.

وی در خصوص درخواست خروشی مبنی بر ترغیب شرکت های آلمانی در حمایت تنیس ایران خاطر نشان کرد : متاسفانه و با توجه به شراکت و نفوذ آمریکا ییها در کمپانی های مطرحی چون مرسدس بنز و مشابه آن امکان حضور و حمایت آنها در ورزش ایران کاهش  یافته و در بعضی موارد غیر ممکن شده است.

وی با اعلام اینکه حدود 20 شرکت آلمانی در ایران دفتر و فعالیت دارند قول داد تا پس ازبازگشت سفر یکماهه اش از آلمان که چند روز دیگر آغاز میشود طی جلسه ای با نمایندگان آن شرکت ها به خصوص کورتز مدیر عامل بنز در ایران و نماینده ایرانی BMW مذاکراتی برای تحت حمایت قرار دادن تنیس ایران و به ویژه تیم دیویس کاپ ایران انجام دهد.

اهدا گرمکن تیم ملی تنیس به سفیر آلمان

در پایان سفیر آلمان با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه وعده داد تا از هر اقدامی برای رشد و توسعه تنیس ایران دریغ ننماید. شایان ذکر است از سوی خروشی و فدراسیون کشورمان یکدست گرمکن تیم ملی تنیس ایران و لوح یادبودی به وی اهدا شد.

مطالب مرتبط :

پدران و پسران در جام ولایت