تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان ایران در مسابقات جهانی نابینایان به كسب سه مدال طلا و دو برنز و سه سهمیه‌ی المپیك پكن نائل آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه سهمیه‌ی المپیك برای نابینایان ایران

مسابقات جهانی نابینایان - برزیل

سه مدال طلا و دو برنز برای نابینایان

نمایندگان ایران در مسابقات جهانی نابینایان به كسب سه مدال طلا و دو برنز و سه سهمیه‌ی المپیك پكن نائل آمد.

به گزارش ایسنا،‌ در سومین روز از مسابقات جهانی نابینایان و كم بینایان كه در كشور برزیل در حال برگزاری است؛ در پاورلیفتینگ سجاد خالدان در وزن ‌٥٦ كیلو با مجموع ‌٣ حركت پرس، لیفت و اسكات با ‌٤٦٥ كیلو، موفق شد مدال طلای جهان را به خود اختصاص دهد. حجت حمیدی در وزن ‌٦٠ كیلو و در مجموع ‌٥/٤٦٣ كیلو به قهرمانی جهان و مدال طلا دست یافت. سید هادی حسینی نیز در وزن ‌٥/٦٧ كیلو در مجموع با ‌٥/٤٨٢ كیلو، سومین مدال ارزشمند طلا را برای كشورمان به ارمغان آورد.

در دوومیدانی، امیر كمالی در رشته پرش ارتفاع با یك متر و هشتاد و یك سانتی‌متر، مدال برنز جهان را تصاحب كرد وسهمیه پارالمپیك ‌٢٠٠٨ پكن را نیز به چنگ آورد، ضمن آن كه ‌٥ سانتی‌متر ركورد آسیا را كه متعلق به خودش بود، بهبود بخشید.

در گلبال، بانوان ایران در چهارمین دیدار خود مقتدرانه ایتالیا را ‌١٠ بر صفر شكست دادند و امروز به مصاف آلمان خواهند رفت. در گلبال مردان و در سومین دیدار، ‌١٠ بر ‌٥ اوكراین را مغلوب خود كردند و در مسابقه‌ی چهارم به علت عدم حضور كامرون، برنده مسابقه اعلام شدند. تیم گلبال امروز به مصاف تیم مكزیك خواهد رفت.

در شنا، بهمن شكری و در رشته ‌٢٠٠ متر آزاد و در كلاس B2 با زمان ‌٢دقیقه و ‌٢٨ ثانیه و ‌١١ صدم ثانیه ركورد ملی كشور را شكست و وحید كشتكار در كلاس B3 و در ‌١٠٠ متر پروانه ضمن شكستن ركورد ملی به عنوان ششمی جهان اكتفا كرد اما موفق به كسب سهمیه پارالمپیك پكن شد.

در جودو،‌ موسی پورعباس در ‌٧٣ كیلو با ‌٣ شكست و یك پیروزی حذف شد.

سید امیر میرحسن نتاج در ‌٨١ كیلو در دور اول حریفی از اسپانیا را شكست داد، در دور دوم مغلوب حریف آرژانتینی خود شد. وی سپس حریفانی از آلمان - اوكراین و ونزوئلا را شكست داد و به مدال برنز جهان قناعت كرد و موفق به كسب سهمیه پارالمپیك شد.