تبیان، دستیار زندگی

آموزش ساخت پادری با پارچه های دورریختنی+ تصاویر

پادری یکی از وسایل تزئینی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برای درست کردن پادری می‌توانید از وسایل اضافی و دور ریختنی که در منزل دارید استفاده کنید. پادری با پارچه‌ های دور ریختنی روش ساخت ساده‌ای دارد که می‌توانید با فراگیری آن پادری‌های رنگی و زیبا تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 تا به حال به این فکر کرده‌اید که وسایل منزلتان را با وسایل دورریختنی که در دسترس‌تان قرار دارد بسازید؟! با این کار هم از وسایل اضافی و به درد نخور منزلتان به شیوه‌ای جدید استفاده کرده‌اید و هم برای تهیه وسایل جدید متحمل هزینه زیادی نشده‌اید. یکی از این وسایل که به آسانی هم درست می‌شود پادری است. از پادری برای هر کجای منزل می‌توانید استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم با استفاده از پارچه لباس‌های قدیمی‌تان که دیگر علاقه‌ای به آن‌ها ندارید یک پادری زیبا بسازیم.

علاوه بر پارچه‌های دور ریختنی با وسایل  و روش‌های دیگری نیز می‌توانید پادری بسازید که آموزش برخی از آن‌ها در لینک‌های زیر قرار دارد.

آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی

ابزار اصلی که برای تهیه این پادری زیبا نیاز دارید پارچه است. اگر علاقه‌مند هستید پادری زیباتری داشته باشید، می‌توانید از پارچه‌های نو و طرح‌دار هم استفاده کنید.

قبل از اینکه دست به کار شوید، وسایل زیر را آماده و کنار دستتان قرار دهید:
پارچه
مقوا در ابعاد دلخواه
قیچی
شروع کار

۱. ابتدا سایز پادری که مد نظرتان است را روی مقوا اندازه‌گیری کرده و کمی به طول و عرض آن اضافه کنید و در نهایت مقوا را برش دهید. پس از آن ابتدا و انتهای مقوا را به اندازه عرضی که دارد برش‌هایی با عرض ۲ سانتی‌متر بزنید.

پادری
پادری
پادری

۲. در این مرحله پارچه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را به به صورت نوارهایی با عرض ۵ سانتی‌متر برش زده و به طور عمودی طبق شکل روی مقوا قرار دهید. از شیارهای ابتدا و انتهای مقوا برای نگهداشتن نوارهای پارچه‌ای استفاده کنید.
پادری
پادری
پادری
پادری
پادری

3. در این مرحله باید شروع به بافتن کنید. برای این کار یک نوار پارچه‌ای برداشته و آن را به صورت افقی از زیر و روی پارچه‌هایی که به طور عمودی قرار داده شده‌اند، رد کنید. توجه داشته باشید که برای اولین و آخرین نواری که استفاده می‌کنید، مقداری از آن را برای بافت آخر کار نگه دارید. شکل‌های زیر مراحل کار را نشان می‌دهند.

پادری
پادری
پادری
پادری
۴.  در صورتیکه نوار پارچه‌ای به اتمام رسید مطابق شکل یک نوار دیگر برداشته و به نوار قبلی گره بزنید.

پادری
پادری
پادری
پادری
پادری

۵. کار بافت با نوارهای پارچه‌ای را تا انتها ادامه دهید.

پادری

۶. زمانیکه کار بافتن تمام شد باید با استفاده از اضافی نوار پارچه‌ای که قرار دارد، ابتدا و انتهای پادری را مطابق شکل ببافیم.
پادری
پادری
پادری
پادری

۷. در نهایت اضافی پارچه‌ها را از دو طرف پادری با قیچی حذف می‌کنیم.

پادری

۸. پادری شما به این شکل بسیار زیبا آماده می‌شود. به همین سادگی!

پادری

برای ساخت پادری اتاق کودک بهتر است از پاچه‌های رنگی رنگی و شاد استفاده کنید.
امیدواریم از این آموزش ساده برای ساخت پادری استفاده لازم را برده باشید و بتوانید پادری‌های زیبایی در طرح‌ها و رنگ های مختلف برای منزل‌تان تهیه کنید.


منبع: ستاره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.