تبیان، دستیار زندگی

این پیشنهادها را جدی بگیرید

بهترین سفرهای زیارتی و سیاحتی داخلی

در هر فصلی که از سال باشیم، اهمیتی نخواهد داشت. در همه حال مشهد، کیش و قشم جزو مهم‌ترین انتخاب‌های خانواده‌های ایرانی، برای گذراندن تعطیلات خواهند بود. شهرهایی که به دلایل متفاوت، جزو گردشگرپذیرترین مناطق ایران، محسوب می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تور قشم، جلوه شکوه‌مند طبیعت

تور قشم سفر به بزرگ‌ترین جزیره تنگه هرمز است، یکی دیگر از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران است که سالانه صدها هزار گردشگر را، به خود می‌بیند. یکی از ویژگی‌های جذابی که شما در سفر به قشم تجربه خواهید کرد، منظره‌ای زیبا از خلیج فارس و البته دسترسی به جزایر کوچکی است که در گردش‌های چند ساعته، در دسترس شما خواهد بود. جدا از جزایری همچون هنگام، جزایر ناز هم هستند که به واسطه به‌هم‌پیوستگی خاص در زمان جزر و مد، این نام برای‌شان در نظر گرفته شده است.
قشم
سفر به قشم، فرصت خوبی برای لذت بردن از طبیعت زیبای تنگه هرمز است. اما برای سفر به آن، شما انتخاب‌های زیادی از میان انواع هتل‌های ارزان، تا لوکس قشم دارید. آژانس مسافرتی مقتدر سیر، در کنار امکانات بسیار خوب و قیمت‌های مناسب در تورهای‌ش، فرصت انتخاب از میان هتل‌های مختلف را نیز برای‌تان فراهم می‌کند. این مورد به همراه زمان‌بندی عالی، نظم در تورها و برپایی همیشگی تورهای داخلی هم‌چون کیش، این آژانس را انتخابی مناسب، برای سفر به جای جای ایران و جهان می‌کند.

در نهایت اگر شیوه سفر خود را انتخاب کردید، درون قشم فرصت‌های زیادی برای تفریح و خرید خواهید داشت. از رفتن به کنار ساحل یا رفتن به مراکز طبیعی بسیار عالی جزیره، تا خرید در مراکز خرید متعدد و عالی آن. خوشبختانه این بازارها و مراکز خرید خوب، در نقاط مختلف قشم، باعث شده‌اند تا بدون دغدغه و البته با انتخاب‌های متعدد، بتوانید به چیزی که مدنظر دارید و قیمتی بسیار خوب برسید. برخی مراکز خرید هم، با در نظر گرفتن رستوران‌های عالی و مراکز تفریحی برای کودکان، مجموعه‌ای عالی پدید آورده‌اند که همه چیز را یک‌جا در خود دارد.

تور مشهد، شهر راز و نیاز

تور مشهد سفر به مهم‌ترین قطب گردشگری ایران است که غیر از مردم خودمان، بسیاری از شیعیان تمام جهان، برای دیدن حرم مطهر رضوی به آن سفر می‌کنند. شهری که در همان بدو ورود و پذیرش هتل، دوست دارید سریعا خود را به حرم امام رضا برسانید و چند ساعت اول حضورتان در این شهر را، به راز و نیاز مشغول شوید. جایی که از هر طرف به آن نگاه کنید، مسیرها به حرم ختم می‌شود و همه به آن نظر دارند.
مشهد
با این همه، مشهد چیزهای بسیار بیشتری در دل خود دارد. جاذبه‌هایی که می‌توانند سفر شما به این شهر را، تا حد بسیاری مفرح نیز کنند. اولین چیزی که در بساط مراکز تفریحی مشهد به گوش می‌رسد، پارک‌های آبی بزرگ و معروف آن است. این موضوع در کنار مراکز طبیعی زیبایی هم‌چون طرقبه و شاندیز، شما را با انتخاب‌های زیادی، برای ساعت‌های دور از حرم مواجه خواهد کرد.

خوشبختانه آژانس مسافرتی مقتدرسیر که در تمام طول سال، تورهای مشهدش به پا است، انتخاب‌های خوبی برای شما دارد. بهره‌گیری از بهترین خطوط هوایی، به همراه امکان انتخاب هتل‌های مختلف از مراکز ارزان اما خوب، تا هتل‌هایی مجلل از امکانات خوبی است که این آژانس، برای شما در نظر گرفته تا بهترین تجربه ممکن از سفر به مشهد را داشته باشید.

خرید از مشهد و بردن سوغاتی از آن دست کارهایی است که زائران بسیاری، حتما آن‌را به انجام می‌رساند و مشهد هم برای این دسته افراد، امکانات فوق‌العاده‌ای تدارک دیده است. از انواع بازارهای شلوغ و پر هیاهو، هم‌چون بازار رضا تا مراکز خرید لوکس و زیبایی هم‌چون مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری وصال یا مرکز خرید پروما. هر کدام این مراکز و بازارها، اجناس و شمایل کلی منحصر به خود را دارند، پس حتما در زمان سفر، سعی کنید به چند مورد از آن‌ها مراجعه کنید.

تور کیش، آبی بی‌کران در میان هیاهوی مسافران

تور کیش یعنی سفر به جزیره‌ای زیبا، با پوشش گیاهی نخل و کهور و کنا و آب و هوایی هم‌چون بسیار جزایر گردشگرپذیر دنیا، گرم و شرجی. همین آب و هوای منحصر به فرد است که کیش را در تمام طول سال، به جایی عالی برای سفر تبدیل کرده است و به همین واسطه، سالانه بیش از یک میلیون نفر از داخل و خارج کشور، به آن سفر می‌کنند.
کیش
در این جزیره‌ی بسیار زیبا، تعداد زیادی هتل وجود دارد. شما بین اقامتگاه‌های ارزان تا هتل‌های پنج ستاره امکان انتخاب خواهید داشت. مراکز خرید باشکوه و زیبایی در کیش وجود دارد، جایی که از دیر باز به مرکزی بزرگ برای خرید معروف بوده است. مراکز خرید اصلی کیش که بسیاری آن‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنند، مواردی همچون زیتون، پردیس 1 و 2، پانیذ، دامون، مریم و مروارید است و البته به این لیست می‌توان چند مورد دیگر را نیز اضافه کرد و همین‌طور پیش رفت. در سرتاسر شهر، بازارهای زیادی نیز به پا می‌شود که تمامی آن‌ها، مکان‌هایی عالی برای خرید اجناس خوب، اما ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.

اما وقتی به یک جزیره سفر می‌کنید، صد در صد می‌خواهید که در آب‌های‌ش شنا کنید و به تفریحات آبی مشغول شوید. این‌جاست که کیش، بیش از هر چیز دیگری می‌درخشد. امکانات فوق‌العاده‌ای که در سواحل معروف کیش بنا شده است، به شما این امکان را می‌دهد، تا انواع و اقسام ورزش‌ها و فعالیت‌ها را امتحان کنید. از شنا در مناطق محافظت‌شده تا کرایه کردن وسایل مختلفی همچون جت اسکی، تخته موج سواری و صد البته قایق. گردش‌های آبی بسیار خوبی نیز به واسه قایق‌های بزرگ‌تر انجام می‌‌شود که آن‌ها نیز بخشی از سرگرمی‌های جذاب سواحل کیش محسوب می‌شوند. در مجموع، تور کیش را باید یکی از جذاب‌ترین سفرهای ایران به حساب آورد، به جایی زیبا مملو از تفریحات متنوع.


منبع: ویرلن